Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Equip Auto a beneficiat si de prezenta a doi producatori romani: Conex si Rombat.
Rombat nu a mai participat in ultimii ani la targuri internationale ca expozant, deoarece aceste manifestari s-au rarit si s-au specializat, asa cum explica Ana Cocorean, sef marketing in cadrul companiei bistritene. Iar la Equip Auto a fost pentru prima data cu stand in 2011, deoarece „am considerat ca e momentul sa nu mai fim doar vizitatori, mai ales ca Franta este varful nostru de export.“ 60% din productia companiei merge peste hotare, alte piete pe care mai sunt prezente bateriile sale fiind Italia, Portugalia, Spania, de curand Germania, dar si tari mai mici, ca Grecia, Ungaria sau Moldova.

Principalul obiectiv al prezentei la Equip Auto a fost gasirea de furnizori pentru piata franceza, dar si „sa fim vazuti, sa culegem opiniile clientilor, sa ne cream imagine si sa ne prezentam noile produse sau pe cele pe care le avem in dezvoltare“.
Una dintre noutatile Rombat, lansata in vara acestui an, este gama Terra de baterii destinate unor vehicule care lucreaza in conditii grele. Ea exista si inainte, dar noile clase au performante imbunatatite si fiecare indeplineste cerintele unui anumit tip de utilizare: pentru conditii mai putin grele din punct de vedere al temperaturii sau pentru vehicule cu mai putini consumatori (in prezent pana si tractoarele pot fi dotate cu GPS) Rombat propune Terra, Terra Plus face fata unor teste si mai severe, iar Terra Pro indeplineste cele mai exigente conditii – poate lucra la orice temperatura si rezista bine la vibratii – si se preteaza la cele mai pretentioase vehicule.
Noile game au fost deja vandute atat in tara, cat si in strainatate.
Alaturi de acestea, Rombat mai are, in faza de teste, baterii pentru noile vehicule hibrid, care apoi vor fi propuse unor producatori auto, pentru a le valida.
In prezent, 20% din productia Rombat este destinata primei echipari, pentru care lucreaza cu Dacia Renault, Peugeot Slovacia si Renault Nissan Rusia.
In ceea ce priveste situatia pietei in ultimii trei ani, Ana Cocorean declara ca vanzarile companiei bistritene nu au scazut, dimpotriva – 2010 a fost cel mai bun an dintotdeauna – dar ca acum incepe sa se simta criza, deoarece „suntem legati de clientii din Italia, Spania sau Franta, unde se inregistreaza importante scaderi pe piata pieselor auto“.

In perioada 11-15 octombrie se va desfasura la Paris o noua editie a Equip Auto, expozitie menita sa promoveze echipamentele destinate intretinerii autovehiculelor. Manifestarea din acest an va fi cu 25% mai mare decat cea din 2009, ceea ce inseamna o suprafata de peste 100.000 m2, 1.800 de expozanti, din care 75% din strainatate (din 21 de tari) si aproape 100.000 de vizitatori, din care peste 30% din afara Frantei. Aceste cifre marcheaza, asa cum declara Mario Fiems, directorul targului, „reintoarcerea a numerosi expozanti absenti in 2009“, adica o revenire a pietei. La editia din 2009, Equip Auto a avut si doi expozanti (numar care se va pastra si in 2011) si 134 de vizitatori romani.

 
Pentru a ajuta actorii de pe piata auto after-market sa se puna la punct cu cele mai recente tendinte in materie de tehnologie, targul propune, in colaborare cu partenerii sai nationali, in special asociatii profesionale din domeniu, trei noi spatii de expunere si de animatie: Green Tech (spatiu ce prefigureaza domeniul after-market al viitorului si isi propune sa puna in valoare tehnologiile emergente si impactul lor asupra pietei, sa prezinte solutii inovatoare si sa evidentieze un nou potential comercial si industrial, pentru a cuceri sau a pastra piete, in conditiile unei societati in continua schimbare), Tendinte si Inovatii (unde se acorda Marile Premii Internationale pentru Inovatie in materie de automobile, recunoscut ca unul din punctele principale de atractie ale targului, la care participa produse din patru categorii: OEM si Green Tech, piese de schimb si echipare ulterioara, echipamente de garaj si service) si Caroserie (care reuneste producatori de materiale de caroserie, produse si utilaje de vopsit).
In afara de echipamentele premiate, la Salon vor fi expuse peste 200 de inovatii. Si, pentru ca in 2009 s-au bucurat de un succes deosebit, ofertele promotionale din partea producatorilor si distribuitorilor nu vor lipsi nici acum si vor fi popularizate in presa, pe internet sau in buletine informative.
Un alt concurs este cel destinat exclusiv distribuitorilor membri FEDA si il premiaza pe acela care atrage la Equip Auto cei mai multi clienti din domeniul reparatiilor auto.
In fiecare zi vor avea loc conferinte tematice, printre care Forumul Electro-mobilitate, Colocviul Caroserie, dar si mese rotunde si ateliere ale caror teme urmaresc sa raspunda intrebarilor actorilor de pe segmentul after-market. De mare interes se anunta a fi dezbaterea referitoare la controlul tehnic al viitorului, care trebuie sa se adapteze la evolutia vehiculelor si sa indeplineasca misiunea incredintata de autoritati. In completare, un spatiu de 100 m2 este rezervat demonstratiilor in conditii reale cu echipamente de control. Iar atelierul Equip Auto are ca tema folosirea optima a instrumentelor si echipamentelor, pentru rentabilitate si eficacitate mai bune ale service-urilor. El isi mai propune sa sensibilizeze firmele care fac reparatii auto in legatura cu potentialul comercial al anumitor interventii (la suspensie, climatizare s.a.), dar si cu modalitatile in care isi pot fideliza clientii, creste cifra de afaceri fara a renunta la anumite interventii complexe, rentabiliza investitiile in echipamente sau mari potentialul de a face fata concurentei din partea retelelor constructorilor, centrelor auto sau atelierelor de reparatii rapide. Iar vizitatorii vor putea asista/participa la interventii realizate de formatori din cadrul firmelor producatoare de astfel de dispozitive sau din cadrul unor asociatii profesionale de profil.
Equip Auto s-a pregatit si cu un program de primire a distribuitorilor si importatorilor internationali, inclusiv din Rusia.

Echipamentele de diagnosticare avanseaza cu pasi siguri
Un loc aparte in structura salonului din acest an il vor avea echipamentele de diagnosticare, a caror dezvoltare tine pasul cu aceea a autovehiculelor. Deoarece complexitatea sistemelor electronice din dotarea acestora si aparitia masinilor hibrid sau electrice le va da ceva de furca specialistilor din service, producatorii de instrumente de diagnosticare incearca sa le vina in ajutor cu terminale adaptate, dintre care se disting cele touch screen. Aparitia instrumentelor de diagnosticare rapida de tip Speedy sau „fast fitters“ este o necesitate, dat fiind faptul ca numai pentru a inlocui placute de frana, de exemplu, pe anumite modele, trebuie sa dezactivezi inainte frana de parcare.
Instrumentele care integreaza informatii tehnice de la constructorii autovehiculelor – cum ar fi cele propuse de Bosch sau Delphi, implicati in producerea de echipamente de prim montaj – permit un transfer mai simplu de tehnologie catre sectorul after-market, dar si aparitia unor instrumente tot mai performante de diagnoza multimarca, ce pot citi codurile de eroare si interpreta informatia astfel incat ea sa devina usor de inteles. Aceste instrumente deschid automat la pagina care trebuie, in functie de componenta de diagnosticat, si indica procedura ce trebuie urmata.
Numeroase inovatii au fost provocate de aparitia vehiculelor complet electrice, care au o cu totul alta arhitectura. Este motivul pentru care Actia a lansat un nou instrument „verde“, ce integreaza diagnosticarea antipoluare: sistemul Stop&Start de oprire automata a motorului vehiculelor hibride si electrice. De altfel, Actia este compania care a furnizat lantul de tractiune electrica al masinii electrice Blue Car, produse de Bolloré, si propune instrumente de diagnosticare a vehiculelor electrice Peugeot si Citroën.
Tot pe segmentul vehiculelor electrice a aparut de curand o noua tendinta, aceea de a asculta si localiza zgomotele de la bord. De aceea trebuie realizate baze de date cu informatii despre rulmenti, pompa de apa si alte echipamente, astfel incat sa se alcatuiasca o semnatura a fiecarui vehicul, din punctul de vedere al zgomotului. Iar diagnosticarea zgomotului va mai face si ea pasi inainte.

Numeroase noutati la standurile producatorilor consacrati
Deoarece dispozitivele touch-screen se impun tot mai mult in lumea diagnosticarii, Actia propune, cu l’lP 54 a noii game XG, o tableta sub Windows 7, cu ecran color de 13,3", memorie de 4 Giga, conexiuni Wifi si Bluetooth integrate, interfata OBD si Full Euro 5 si autonomie de opt ore.
Si Panasonic a avut mare succes cu echipamentul Toughbook, disponibil din 2006 si folosit intai de Renault-Nissan, apoi de Ford, Fiat si Toyota. In ultimii sase ani au fost vandute 150.000 de echipamente, catre 20 de constructori de automobile. Dispozitivul cu ecran HD de 13,3" permite rularea in timp real a programelor de diagnoza si consultarea informatiilor.
Bosch a pus accentul pe solutiile destinate vehiculelor grele, updatand pentru Equip Auto ESi/Tronic Truck, un instrument de diagnosticare multimarca ergonomic si usor de folosit, care ofera informatii detaliate despre tratarea gazelor de esapament, franele pe aer comprimat si pe discuri, precum si despre sistemele electronice. In plus, Bosch a mai prezentat noul aparat de testare KT 800 Truck, cu multiple conexiuni, usor de folosit, cu maner integrat si afisaj clar, de mare rezolutie, cu ecran touch screen de 13,3". Cele doua baterii Li-Ion sunt interschimbabile, iar echipamentul poate asigura, prin Bluetooth, comunicarea dintre unitatea informatica DCU si modulul de diagnostic.
Furnizorul de solutii de masurare a presiunii din cilindri Amédée propune One Tool, un aparat multifunctional de verificare a cilindrilor motoarelor pe benzina sau motorina, dezvoltat impreuna cu Renault, care masoara compresia si ajuta la detectarea scurgerilor. Asta pentru ca un motor care are o compresie necorespunzatoare are emisii mai mari de noxe.
Mai multe despre Equip Auto, despre premiantii sai si despre multele inovatii expuse la Paris veti putea citi insa in numerele urmatoare.