Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Intre pietele europene de inchirieri care au suferit ca urmare a pandemiei de Covid-19, Marea Britanie pare a fi cea mai afectata, cu o scadere de 40-70% a investitiilor planificate pentru 2020, potrivit unui sondaj realizat de European Rental Association (ERA) ale carui rezultate au fost prezentate de Pierre Boels, presedintele ERA, in cadrul webinarului organizat de revista International Rental News.
Potrivit respondentilor, activitatea de inchiriere in al doilea trimestru al lui 2020 a scazut cu 40% in Marea Britanie, comparativ cu anul precedent, iar in cel de-al treilea trimestru se preconizeaza o scadere de 20-30%.
Drept urmare, respondentii din Marea Britanie se asteapta la o reducere totala a investitiilor pentru 2020 cu 40-70%.
Afectata grav este si Europa de Sud, unde activitatea in cel de-al doilea trimestru a scazut cu 20-40%, iar cea din trimestrul al treilea este preconizata a fi cu 10-15% mai mica decat anul precedent. Investitiile din 2020 in aceasta regiune vor fi cu 40-50% mai mici decat cele din 2019.
Activitatea de inchiriere in al doilea trimestru a fost raportata a fi cu 10% mai mica decat cea normala si in Europa Centrala, iar activitatea din trimestrul al treilea se estimeaza a fi cu doar 5% sub nivelul anului precedent. Cu toate acestea, respondentii din regiune se asteapta in continuare la o reducere a investitiilor cu 20-50% in 2020.
Respondentii din Europa de Nord au inregistrat o scadere cu 10% a activitatii in trimestrul secund si prognozeaza o scadere de 5-10% in trimestrul al treilea. Companiile din aceasta regiune intentioneaza sa reduca investitiile cu doar 10%.
Viitorul industriei de inchirieri depinde insa de evolutia constructiilor. „Totul depinde de masura in care se va recupera piata constructiilor in urmatoarele 12-18 luni", spune presedintele ERA, subliniind ca exista o mare incertitudine si ca sunt foarte putine proiecte noi. Cu toate acestea, el a oferit o oarecare speranta. „Viitorul industriei poate fi mult mai luminos decat credem, deoarece inchirierea e o necesitate in sectorul constructiilor pentru a reduce emisiile de CO2 si a indeplini obiectivele Green Deal. Dupa fiecare recesiune, vedem un numar tot mai mare de flote inchiriate versus detinute.”

Analizand impactul Covid-19 asupra industriei europene de inchirieri de echipamente, Michel Petitjean, secretar general al Asociatiei Europene de Inchirieri (ERA) prevede o adancire a problemelor in lunile urmatoare. „Au existat mai putine proiecte de constructii noi lansate de la inceperea crizei, iar acele tari care au lucrat cu regularitate in ultimele luni incep deja sa se teama de riscul unei scufundari in lunile urmatoare, in special in toamna.” Problema principala, spune el, ar putea sa nu derive din nivelul de activitate din martie, aprilie si mai, ci din (in)capacitatea de recuperare a pietelor de constructii in urmatoarele 12-18 luni. „Ne intrebam daca autoritatile publice vor dezvolta planuri pentru sustinerea si consolidarea pietei infrastructurii si locuintelor, deoarece pietele comerciale si industriale finantate din privat pot impacta puternic”, a spus Michel Petitjean, citat de Khl.

El a aratat, de asemenea, diferenta clara intre Europa de Nord si Centrala, pe de o parte, si Europa de Sud pe de alta parte. In analiza sa, Petitjean include Spania, Italia si Franta in Europa de Sud. „Analizand activitatea de inchiriere de echipamente din aprilie, cand a fost apogeul crizei in Europa, observam ca activitatea din sud a atins intre 15 si 40% din nivelul normal, in timp ce in nordul si centrul Europei, activitatea a fost cuprinsa intre 40 si 80%. Este clar, inchirierea utilajelor specializate a fost cel mai puternic afectata pana acum.“
 
Analizand tendintele pe termen lung, Petitjean a sugerat ca vor exista mai multe efecte. Astfel, in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, vor aparea mai multe probleme de sanatate si siguranta si mai multe situatii de munca la domiciliu, acolo unde este posibil. „In ceea ce priveste tipurile de procese, inclusiv administrarea comerciala si a flotei, aceasta criza va accelera mult nevoia de digitalizare. Insa cred ca industria inchirierilor are inca un viitor luminos, deoarece ofera avantaje economice si ecologice. In plus, aceasta criza ar putea ajuta industria inchirierilor de echipamente in diversificare si patrunderea pe diferite piete.”