Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soluțiile de inteligență artificială se bazează pe date și învață prin analiza datelor. Girteka, cea mai mare companie de logistică bazată pe active, colectează date de la cele peste 9.000 de camioane ale sale, care livrează zilnic produse. Aceste informații, împreună cu variabile suplimentare, cum ar fi standardele rutiere, locurile de parcare sigure și securizate și stațiile de benzină, reprezintă datele de bază pentru operatorul de Inteligentă Artificială (AI). Acest instrument definește cea mai bună rută posibilă pentru livrarea de marfă, inclusiv cerințele clienților și configurațiile necesare.

Soluții din jocurile video

Poate fi amuzant, dar soluțiile folosite în jocurile video pot inspira unele cazuri de afaceri. La fel ca multe strategii în timp real care includ planificarea sau transportul în cadrul companiilor de logistică, vă puteți imagina sarcinile unui manager de transport ca pe o altă opțiune de dezvoltat în joc, dar cu o cerință ceva mai complicată.

„Scopul oricărei soluții de inteligență artificială este clar – simplificarea, reducerea greșelilor, accelerarea rezultatelor, creșterea eficienței procesului în sine și învățarea din el. Indiciul este dacă procesul pe care oamenii îl controlează în mod normal poate fi definit ca un algoritm cu posibilitatea de a se dezvolta singur pe baza datelor colectate. La Girteka, cu sprijinul unor companii externe precum Nexogen, putem construi aceste procese și le putem simula”, explică Dainius Augutis, șeful diviziei de asistență pentru funcția de transport din cadrul Girteka.

Datorită AI Operator, planificarea transportului poate include cerințe precum ora estimată de sosire, distanța sau emisiile și poate optimiza traseul pe baza acestor indicatori. Sistemul este actualizat la fiecare oră, astfel încât, dacă există modificări ale traseului din cauza circumstanțelor de pe drum, programul recalculează din nou toate datele și propune cea mai bună soluție optimă.

Toate informațiile privind destinația, drumul și locul unde trebuie să se odihnească sau să realimenteze sunt furnizate șoferului prin intermediul hardware-ului Transics. Aceste informații îl protejează pe șofer de rătăcire și îi furnizează toate informațiile necesare definite și convenite în prealabil în timpul comunicării dintre șofer și managerul de transport. Cu ajutorul acestei soluții, șoferul, urmând instrucțiuni și orientări clare, se poate concentra pe livrarea încărcăturii în siguranță și la timp.

„Cu mai mult de 880.000 de FTL pe an, este uneori imposibil să planificăm manual acest lucru. Dar, datorită AI Operator, nu numai că planificăm transportul, ci îl și optimizăm în ceea ce privește ora estimată de sosire, traseul, lungimea sau emisiile. Acesta este un avantaj uriaș în ceea ce privește planificarea rapidă și impecabilă și timpul de răspuns al clienților. Ceea ce se poate adăuga este că șoferii noștri au acum o modalitate mai ușoară de a accesa toate informațiile necesare pentru a livra marfa”, explică Augutis.

Afacerile de astăzi sunt foarte dinamice și rapide. Nu există loc pentru greșeli sau întârzieri. Dar cum se pot îndeplini obiectivele și sarcinile în gestionarea lanțului de aprovizionare și coordonarea transporturilor cu factori suplimentari care pot influența planificarea? Cu ajutor în operațiunile zilnice vin soluțiile de inteligență artificială (AI).

Beneficii pentru toți

Cu ajutorul soluțiilor AI și RTV, clienții și managerii de transport, precum și serviciul de asistență pentru clienți, au la dispoziție informații clare, disponibile la cerere, nu numai despre încărcătură și circumstanțele acesteia, ci și despre traseu, ETA, emisii estimate și distanță.

În practică, datorită soluțiilor AI, planificând un traseu simplu manual și cu ajutorul programului, nu numai că economisește timp, dar și greșelile se reduc. Putem, de asemenea, să stabilim cerințe individuale din partea unui client în ceea ce privește timpul, distanța și emisiile. Pentru companiile care tratează sustenabilitatea foarte serios, aceasta este o informație valoroasă. Unul dintre exemplele recente arată că respectarea traseului definit de AI Operator a permis reducerea timpului de transport cu 10%, precum și a consumului de combustibil și a emisiilor cu aproximativ 7%. De asemenea, în ceea ce privește orele de condus, toate cerințele locale sunt ușor de inclus în planificarea traseului. Acesta este doar primul pas pe calea către servicii logistice complet digitalizate, dar cu ajutorul instrumentelor software, este posibil să se accelereze optimizarea lanțurilor de aprovizionare și să se obțină rezultate durabile. La Girteka, instrumentele de inteligență artificială lucrează îndeaproape cu alte sisteme, cum ar fi RPA sau RTV, în cadrul celor mai recente și mai avansate camioane și al echipamentelor acestora.

Shippeo a introdus o nouă versiune a platformei. Furnizorul de vizibilitate în timp real pentru transportul multimodal permite acum și monitorizarea emisiilor de CO2. Noul calculator oferă informații importante despre emisiile de dioxid de carbon și alte gaze cu efect de serăproduse de-a lungul lanțului de aprovizionare în cursul transportului și distribuției de către expeditori, furnizori de servicii logistice și încărcătoare.

Potrivit Shippeo, expeditorii pot economisi efortul de a calcula manual emisiile pentru clienții lor cu ajutorul noului instrument. Soluția de vizibilitate a emisiilor de carbon poate genera rapoarte privind emisiile de CO2 în timp real și poate distribui mai ușor între diferiți clienți emisiile unui singur vehicul în cazul transportului cu încărcătură parțială.

În plus, noua versiune a platformei aduce o soluție de urmărire mai puternică pentru traficul rutier. De exemplu, acuratețea previziunilor privind ora estimată de sosire (ETA) a fost, de asemenea, îmbunătățită cu 32% datorită algoritmilor optimizați de inteligență artificială și de învățare automată.

Există, de asemenea, noutăți de la Shippeo în ceea ce privește infrastructura IT. Compania cu sediul la Paris și-a migrat complet platforma către Google Cloud. Potrivit Shippeo, această schimbare sporește de mai multe ori scalabilitatea, îmbunătățește localizarea și asigură, de asemenea, o securitate sporită pentru clienți.

În plus, depozitul de date pe care se bazează Shippeo Insights a fost migrat în baza de date analitice a companiei americane Snowflake. Ca urmare, timpul de încărcare a tabloului de bord Shippeo a fost redus cu 50%, iar în unele cazuri chiar cu până la 90% pentru clienții importanți, potrivit Shippeo.