Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In multe culturi, etnocentrismul in comunicarea de afaceri este adesea principalul motiv pentru care o colaborare esueaza, potentialii clienti sunt pierduti, iar reputatia are si ea de suferit. Asta se observa cel mai clar in industria lantului de aprovizionare, unde comunicarea intercultural este inevitabila.
In comunicarea internationala de afaceri este foarte important modul in care este receptionat si perceput un mesaj si daca acesta se modifica in functie de cultura receptorului. 

Consideratiile lingvistice, de mediu si tehnologice, precum si organizarea sociala, contextualizarea, comportamentul de comunicare nonverbala si conceptia in timp sunt factori cheie care afecteaza comunicarea interculturala a afacerilor. Acesti factori sunt deosebit de evidenti in industria lantului de aprovizionare.
Directorul de Vanzari si Marketing al AsstrA, Natalia Eremenco observa ca limba vorbita nu este niciodata o bariera in a face afaceri internationale: de obicei, ambele parti gasesc o limba pe care o vorbesc fluent. In mod normal, este vorba engleza in Occident, rusa in est, si daca un expeditor cunoaste si o alta limba, ca franceza, spaniola sau chineza, de exemplu, este intotdeauna un plus pentru furnizorul de servicii logistice atunci cand doreste sa atraga clineti noi. Echipa de vanzari AsstrA-Associated Traffic AG comunica in limba materna fiecarui client, iar asta ofera un canal de comunicare rapid si fara erori. „In mod normal, nu exista dificultati majore in colaborarea cu persoane din medii culturale diferite. Afacerea este afacere peste tot in lume. Partea cea mai dificila vine la inceputul cooperarii, atunci cand trebuie sa intelegi nevoile clientului. Poate ca nu vorbesti toate limbile lumii, dar daca vorbesti fluent limba de business, vei avea succes comercial in orice mediu cultural. Cel putin cateva cunostinte de baza despre cultura clientului va ajuta sa la o desfasurare mai rapida a vanzarilor“, a mai spus Natalia Ermenco.
Pentru profesionistii din domeniul logisticii, nerespectarea diferentelor culturale este o greseala fatala care incurajeaza potentialii parteneri sa isi ia afacerile in alta parte. Si pentru a rezolva diferentele culturale, este nevoie de mult mai mult decat sa stii cum sa bei cafea in Italia si cum sa folosesti betisoare in China. In lantul de aprovizionare si logistica, diferentele culturale sunt luate in considerare atunci cand se construiesc relatii.
Pentru profesionistii din domeniul logisticii, nerespectarea diferentelor culturale este o greseala fatala care incurajeaza potentialii parteneri sa-si mute afacerile in alte parti.