Noul Iveco Daily a fost dezvoltat pentru a raspunde cerintelor actuale de pe piata de distributie, iar conectivitatea si comunicarea in timp real cu soferul sunt esentiale in optimizarea traseelor si in cresterea productivitatii. Nu lipseste insa inovatia tehnologica, astfel ca Daily este primul vehicul de transport ce corespunde standardului de poluare Euro 6D, fiind disponibil in mai multe versiuni de motorizare diesel si una pe gaz natural. In plus, vehiculul poate fi configurat cu numeroase sisteme de asistenta, unele dintre ele dezvoltate special pentru a creste siguranta in traficul urban aglomerat.
Industria de vehicule comerciale trece prin schimbari rapide, determinate de mega-tendintele ultimilor ani: digitalizare, automatizare, electrificare, disponibilitate 24 ore/zi a flotelor. Noul Iveco Daily, lansat la inceputul lunii trecute la Torino, Italia, raspunde noilor provocari din domeniu si le transforma in oportunitati pentru clienti. Cel mai important indicator ramane costul total de operare pe intreaga durata de exploatare a vehiculului, care, in cazul noului Daily, este in beneficiul operatorului de transport.
Vehiculul este primul din categoria sa echipat cu motor ce indeplineste standardul de poluare Euro 6D si dispune de numeroase sisteme de asistenta, menita sa ofere siguranta crescuta la operare. Dintre acestea, amintim sistemul avansat de franare in caz de urgenta, precum si frana City Brake PRO, care previne coliziunile la viteze de sub 50 km/ora si diminueaza efectele impactului la viteze mari. Practic, City Brake PRO detecteaza potentialul producerii unui accident si intervine in cazul in care soferul nu reactioneaza la timp.
Tot ca noutate, functia Queue Assist este extrem de utila in traficul urban, unde se petrece mult timp in ambuteiaje. Pentru a reduce stresul soferului in situatii de start/stop, Queue Assist comanda deplasarea cand se inainteaza cu viteza redusa si realizeaza inclusiv oprirea vehiculului. Sistemul Cruise Control adaptiv (ACC) in combinatie cu Queue Assist, mentine viteza de deplasare setata si o distanta sigura fata de masina din fata, in timp ce sistemul ProActive Lane Keeping Assist previne alunecarea Iveco Daily in afara benzii de circulatie, actionand automat directia. In caz de vant lateral, Crosswind Assist ajuta soferul sa mentina vehiculul stabil pe drum.
Frana de parcare electrica se cupleaza automat in momentul in care vehiculul este parcat si se decupleaza atunci cand soferul este pregatit sa plece de pe loc. In cazul aplicatiilor de distributie urbana, cu opriri frecvente, frana automata ofera un plus de confort si ajuta la economisirea a cinci ore pe luna, sporind productivitatea soferului. In plus, eliminarea levierului pentru actionarea franei de parcare confera mai mult spatiu la nivelul cabinei. Tot pentru a creste manevrabilitatea vehiculului in trafic urban, modul „City“ permite miscarea volanului cu pana la 70% mai usor.
Noile faruri LED asigura o vizibilitate mai buna si o perceptie a obstacolelor imbunatatita cu 15% pe timp de noapte sau in conditii de luminozitate redusa. Pentru conditii mai dificile de drum, Iveco Daily este echipat acum cu sistem de control al vitezei la coborare (Hill Descent Control) si cu Traction Plus, pentru aderenta optima pe teren alunecos – nisip, noroi sau zapada. De altfel, Daily este primul vehicul din clasa sa care ofera aceste sisteme pe modele cu tractiune pe axa spate.
Consum redus cu pana la 10%, dar si costuri de intretinere mai mici
Noul Daily este disponibil in doua variante de motorizare, dintre care beneficiarii pot alege in functie de aplicatie, pentru a obtine cele mai bune performante. Astfel, motorul F1A, de 2,3 l, acopera o gama de puteri cuprinsa intre 116 si 156 CP, in timp ce propulsorul F1C este oferit in trei versiuni diesel, de la 160 la 210 CP, plus o versiune suplimentara pe gaz natural comprimat.
Sistemul Start/Stop este oferit in standard pe toate modelele Iveco Daily cu motorul de 2,3 l, inclusiv pe Daily Hi-Matic; noua turbina cu geometrie variabila controlata electronic este mult mai eficienta si optimizeaza combustia, iar utilizarea anvelopelor Super Eco Low Rolling contribuie la reducerea consumului de carburant. Per total, se poate obtine o economie de pana la 10% fata de generatia anterioara.
Sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri detecteaza in timp real orice abatere, pentru a optimiza consumul si a creste siguranta. De altfel, Daily este singurul vehicul din clasa sa ce poate fi comandat cu anvelope simple sau jumelate.
Nu in ultimul rand, intervalele schimbului de ulei au fost crescute si, de asemenea, reviziile se pot face acum la 60.000 km.
Spatiu de munca optimizat pentru sofer
Intregul sistem de directie, controlat electronic, a fost reproiectat in cazul Daily, astfel ca soferul poate face numeroase ajustari pentru a avea cea mai buna pozitie la drum. Volanul, acoperit cu piele, este acum mai mic si mai comod de folosit, incorporand si numeroase comenzi dintre cele mai utilizate, la distanta de un deget.
Noul monitor cu ecran colorat de 7 inch are rezolutie ridicata si o interfata intuitiva, astfel ca se poate naviga rapid prin toate functiile si setarile. In plus, este conectat cu sistemul de navigatie si cu camera video pentru marsarier. Sistemul infotaiment Hi-Connect cu recunoastere a vocii permite soferului sa isi conecteze dispozitivele mobile si sa le foloseasca prin intermediul aplicatiilor Apple Car Play si Android Auto. Nu in ultimul rand, Iveco Driving Style Evaluation transmite sfaturi utile in timp real, pentru optimizarea stilului de conducere.
Designul functional asigura confort pe durata perioadelor lungi petrecute la bord.
Conectivitatea optimizeaza disponibilitatea flotei si reduce costurile
Daily Business UP App, lansata in 2016 in urma colaborarii dintre constructorul italian si Microsoft, a fost imbunatatita prin adaugarea de noi functii si servicii. Foarte important, specialistii Iveco monitorizeaza parametrii vehiculului si planifica in avans vizitele in service pentru revizii, astfel incat timpii de imobilizare a masinii sa fie minimi. In plus, serviciul Remote Assistance permite ca sesiunile de diagnoza sa se faca fara ca vehiculul sa fie dus intr-un atelier acreditat.
Portalul MyDaily permite managerilor de flote sa monitorizeze performantele vehiculelor si ale soferilor si sa supravegheze stilul de condus si consumul de carburant de pe calculator sau de pe telefonul mobil. Daily transmite periodic rapoarte referitoare la evolutia parametrilor-cheie si sugestii de imbunatatire, iar serviciul Verizon Connect include functii suplimentare ce ajuta la optimizarea managementului flotei.
Noul Iveco Daily, prezentat in premiera la inceputul lui aprilie a.c. la Torino, Italia, este prima utilitara ce corespunde standardului de poluare Euro 6D si este dotat cu numeroase sisteme de asistenta, menite sa asigure siguranta crescuta la operare. Dintre acestea seremarca sistemul avansat de franare in caz de urgenta, precum si frana City Brake PRO, care previne coliziunile la viteze de sub 50 km/ora si diminueaza efectele impactului la viteze mari. Practic, City Brake PRO detecteaza potentialul producerii unui accident si intervine in cazul in care soferul nu reactioneaza la timp.
Tot ca noutate, functia Queue Assist este extrem de utila in traficul urban, unde se pierde mult timp in ambuteiaje. Pentru a reduce stresul soferului in situatii de start/stop, Queue Assist comanda deplasarea in situatiile cand se inainteaza cu viteza redusa si realizeaza inclusiv oprirea vehiculului. Sistemul Cruise-control adaptiv (ACC) in combinatie cu Queue Assist, mentine viteza de deplasare setata si o distanta sigura fata de masina din fata, in timp ce sistemul ProActive Lane Keeping Assist previne alunecarea Iveco Daily in afara benzii de circulatie, actionand automat directia. In caz de vant lateral, Crosswind Assist ajuta soferul sa mentina vehiculul stabil pe drum.
Noul Daily este disponibil in doua variante de motorizare. Astfel, propulsorul F1A, de 2,3 l, acopera o gama de puteri cuprinsa intre 116 si 156 CP, in timp ce F1C este oferit in trei versiuni diesel, de la 160 la 210 CP, plus o varianta suplimentara pe gaz natural comprimat. Sistemul Start/Stop este standard pe toate modelele Iveco Daily cu motorul de 2,3 l, inclusiv pe Daily Hi-Matic; noua turbina cu geometrie variabila controlata electronic este mult mai eficienta si optimizeaza combustia, iar utilizarea anvelopelor Super Eco Low Rolling contribuie la reducerea consumului de carburant. Per total, se poate obtine o economie de pana la 10% fata de generatia anterioara. Nu in ultimul rand, intervalele schimbului de ulei au fost crescute si, de asemenea, reviziile se pot face acum la 60.000 km.
Evenimentul de lansare a oferit prilejul primei intalniri cu presa a noului presedinte Iveco Vehicule Comerciale si Specializate, Gerrit Marx, alaturi de Raffaele Di Donfrancesco, Head of LCV Global Product Line, si de Sergio Piperno Beer, Light Line Business Director.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit