Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Chiar daca se stie ca in Austria apar frecvent majorari, tariful de baza al autostrazilor fiind majorat cu 2,1% pentru alinierea cu rata inflatiei, de aceasta data adevarata surpriza o vor avea transportatorii cu vehicule Euro 6, dupa cum arata Uomini e Trasporti. Daca pana anul trecut taxarea aferenta costurilor externe (care tine cont de zgomotul si poluarea atmosferica a vehiculelor) fusese atribuita vehiculelor de ultima generatie pentru doar 40% din valoarea totala, din 2020 va creste pana la 100%, iar asta se va reflecta in costul total al transportului. In plus, spre deosebire de tari precum Italia, noaptea, intre orele 22 si 5, taxele mai degraba cresc decat se reduc. Vehiculele electrice sau cu hidrogen raman in mare parte scutite de majorari.

Majorari de taxe se inregistrea­za deja pe unele sectiuni si tuneluri alpine ale autostrazilor A/9 Phyrnautobahn, A/10 Tauernautobahn, A/11 Karawan- ­kenautobahn, S/16 Arlberg Straßen-tunnel, A/13 Brennerautobahn. De asemenea, pe A/12 Inntalautobahn, tariful de baza pentru infrastructura pe ruta Innsbruck / Amras-Kufstein, include deja o suprataxa de 25% justificata de costurile pentru constructia noii linii feroviare. Mai mult, de la 31 octombrie, pe aceeasi autostrada, in sectiunea Kufstein-Zirl, circulatia este permisa numai vehiculelor cu emisii minimum Euro 5.
In toate aceste majorari apare insa o contradictie clara: un camion Euro 5 sau Euro 4 sau cu mai multe axe, care pana in 2019 a platit 0,41875 euro/zi, in 2020 va plati 0,42694 euro/zi, cu o crestere de 1,96%. Un vehicul similar Euro 6, pe de alta parte, intrucat a platit 0,39011 euro/zi in 2019 si va plati 0,40981 euro in 2020, va suporta o crestere de 5,05%.

Pe o piata interna marcata de majorari de costuri si tarife tot mai mici, investitiile in servicii adiacente transportului nu mai sunt demult o extensie, ci o necesitate in lupta pentru supravietuire. Motiv pentru care 2018 reprezinta un an de continuitate pentru Ahead Logistics, atat din punct de vedere al modernizarii flotei, cat mai ales in extinderea spatiilor de depozitare. Compania a bugetat doua milioane de euro pentru extinderea centrului din Darmanesti cu 3.000 m2, dedicati segmentului de temperatura controlata, ajungand astfel la un total de 11.500 m2. Nu in ultimul rand, planurile includ si achizitionarea unui teren in apropierea Bucurestiului, unde ar urma sa fie ridicat cel de-al doilea depozit, dar si extinderea activitatii de casa de expeditii, care in acest moment reprezinta aproape jumatate din volumele de activitate.
 

Din perspectiva financiara, 2017 a insemnat pentru Ahead Logistics un an al investitilor in flota, pe care a modernizat-o si a extins-o cu 14 camioane, ajungand la 45, din care 60% sunt Euro 6, iar restul, Euro 5. „Dorim sa crestem eficienta si de aceea speram ca in maximum doi ani sa avem numai camioane Euro 6“, explica Mircea Manescu, directorul Ahead. Asa cum era de asteptat, aceasta extindere s-a concretizat intr-un numar mai mare de kilometri parcursi, alaturi de o crestere de 7-8% a volumelor, intrucat au aparut cerinte noi din partea unor clienti existenti, alaturi de parteneri noi. „Am crescut numarul de curse, zi de zi livram undeva la 1.500 de paleti in diverse locatii la ora fixa in Romania, cu o marja de eroare de 30 de minute. Incercam sa evitam clientii care nu au o logistica bine pusa la punct si ne tin camioanele la descarcare/incarcare mai mult de o ora.“