Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu ocazia prezentării rezultatelor sale pentru 2021, Iveco France a evidențiat un portofoliu complet de comenzi pentru camioane de nouă generație de peste 16 tone (+88% față de 2020, inclusiv +72% pentru platforme, ca urmare a sosirii modelului T-Way și X-Way). Acest succes nu a reușit să crească cota de piață a constructorului în Franța pe acest segment (6,4% în 2021, adică -0,4% față de 2020), întrucât livrările au început abia la sfârșitul anului 2021.

În domeniul energiilor alternative, Iveco își menține poziția de lider în Franța, cu aproape 50% dintr-o piață care continuă să crească (toate segmentele combinate, de la 3,5 t la 44 t). Nivelul de facturare pentru autovehicule CNG a crescut cu 23%, iar 2021 a fost un an record, cu volume de comenzi duble față de 2020. Iar pentru 2022, lucrurile arată bine, cu înmatriculări de 2,4 ori mai multe decât în 2021.

În ceea ce privește comenzile, 1 din 2 S-Way a trecut la gaz, iar 1 din 3 Eurocargo este propulsat pe gaz natural. “Suntem cu 25 de ani înaintea celorlalți actori în ceea ce privește experiența”, subliniază Clément Chandon, care spune că a crescut prețul gazului, însă și prețul energiei electrice a atins cote record (ultima s-a scumpit de 8 ori mai între 21 ianuarie și 22 martie, în timp ce CNG s-a scumpit doar de 7 ori).

Directorul de produs al constructorului este foarte optimist în ceea ce privește viitorul camioanelor pe gaz, cu condiția ca acestea să funcționeze cu biometan, singura energie cu costuri fixe de pe piața franceză pentru companiile energetice, care ar trebui să fie stimulată de decalajul dintre prețul bioGNV (pe bază de deșeuri agricole) și cel al CNG. „Singura soluție este dublarea producției de biometan. Cu atât mai mult cu cât poate înlocui și gazul esențial pentru producția de îngrășăminte și poate evita creșterea bruscă a prețului produselor agricole.”

Este vorba de 107 Daily și 93 de Eurocargo cu BioGNV, un combustibil care reduce emisiile de CO2 cu până la 95%, oferind aceeași performanță ca un vehicul similar diesel. Emisiile de particule fine sunt și ele mai mici cu 95% și cele de NO2 cu 90% față de Euro VI-E. În plus, cele 200 de utilitare sunt clasificate Crit’Art 1 și certificate Pieck Quiet Truck 71, deci și zgomotul este mai mic.

Ele vor fi livrate la finalul anului.

Logistica urbană este una dintre cele mai importante activități ale GEODIS, cu potențial foarte mare de decarbonizare, și achiziția se încadrează în demersul companiei de a ajunge să facă transport fără emisii de carbon în cele mai mari 35 de orașe din Franța, cu populație de peste 150.000 de locuitori, în următorii trei ani.

Iveco, pe de altă parte, este lider pe piața camioanelor cu propulsii alternative, cu aproape 60% din volumul vânzărilor din Franța, iar reprezentanții săi se declară mândri și de noul contract cu GEODIS și de faptul că vehicule îndeplinesc trei obiective majore: protejarea sănătății, a climei și a calității vieții în orașe.