Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anul acesta, portofoliul Iveco va fi extins cu modelul off-road T-Way, pregătit pentru Europa, dar și pentru Orientul Mijlociu și țările africane, anunță directorul operațional Iveco Truck Business Unit, Luca Sra. „Pandemia ne-a impactat activitatea de testare. A durat ceva mai mult, mai ales că nu ne-am dorit să grăbim lucrurile în defavoarea calității pentru camionul care poate face diferența.“

Deși Iveco își îmbogățește portofoliul cu produsele clasice, iar cele electrice câștigă puternic avans, încă există un viitor și pentru cele pe gaz natural. Mai mult, directorul operațional nu vede amenințată piața camioanelor LNG – sector în care Iveco e lider de piață -, de variantele electrice, mai ales că o astfel de schimbare nu este posibilă imediat. „Piața LNG reprezintă circa 3% din întreaga industrie a vehiculelor grele. Pe acest sector, Iveco a câștigat o cotă de piață de 55%, poziție dominantă atinsă și prin intrarea timpurie pe piață. Însă regulile care vor intra în vigoare în 2025 privind emisiile de CO2 vor crea perturbări. Cu toate acestea, vehiculele pe LNG vor contribui la parcursul către 2025. Și lumea electrică este activă, dar tendința va fi influențată de infrastructură și de sprijinul oferit de guverne pentru achiziția de vehicule electrice“, punctează Luca Sra, completând: „lucrăm puternic la produs, iar calitatea și prețul vor fi focusul principal al companiei pentru a concura cu rezultatele diesel. Introducerea Cursor 13, de 460 CP, pe vehiculul LNG a fost o oportunitate, însă și modelul inițial Cursor 9 este încă disponibil, deși nu e alegerea cea mai bună pentru distanțe lungi.“

Însă, din 2022, va fi disponibil Daily electric, iar varianta Nikola Tre are deja în uz un prim prototip în Arizona. „Eurocargo electric este și el pe cale să devină realitate, chiar dacă nu imediat. Nu cred că în termeni de competitivitate ar fi inteligent să credem în această fază că vom renunța la cele pe gaz, pentru că o tehnologie nouă înseamnă costuri foarte mari.“

Producatorul de vehicule industriale a demarat la uzina din Brescia productia unui sasiu "glider" (fara tren de rulare) al modelului mediu Eurocargo, pe care compania britanica Electra il va folosi pentru fabricarea vehiculelor electrice, configurandu-l cu un lant cinematic electric. Compania britanica va oferi astfel vehicule 100% electrice pentru livrari in centrele oraselor pe toata linia Eurocargo, cu o masa totala a vehiculelor de la 7,5 la 19 tone.

Motorul electric va furniza o putere maxima de 350 kW si un cuplu maxim de 3.400 Nm (sau putere continua de 260 kW si cuplu de 2060 Nm). Acesta va fi alimentat de baterii de fosfat de litiu cu capacitati de la 140 kWh la 287kWh. Prima versiune Eurocargo electrica reiesita in urma colaborarii este Electra SEIV 19-350, construita pe un sasiu Iveco Eurocargo 4×2, cu o masa totala de 19 t si echipament izoterm, urmata de acelasi sasiu echipat cu un plug de zapada si sararita. Inginerii Electra au dezvoltat gliderul cu o masa totala de doar 10.300 kg, incluzand sasiul, bateriile, motorul electric de tractiune si toate echipamentele auxiliare. „Am observat interesul clientilor pentru Eurocargo. Este un camion cu care cele mai multe flote sunt deja familiarizate si este potrivit pentru diverse activitati, de la distributia urbana de marfuri generale si cu temperatura controlata, pana la intretinerea drumurilor si colectarea deseurilor”, explica Sid Sadique, presedintele Electra si NRG Fleet Services.