Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O analiză Upply referitoare la transportul maritim din Germania arată că, în condițiile în care în ultimii ani s-au dezvoltat numeroase alianțe puternice în domeniu, și companiile din această țară s-au unit, pentru a-și consolida poziția, și astfel au apărut câteva grupuri de anvergură internațională.

Eurogate și-a început activitatea în 1999, prin uniunea dintre activitățile de transport de containere ale Eurokai și Bremen Lagerhaus Gesellschaft (BLG), și a consolidat prezența operatorilor germani în porturile naționale, fiind prezent în terminalele din Hamburg, Bremen și Wilhelmshaven. Eurokai a venit în această alianță și cu acțiunile pe le deține în compania italiană Contship, prezentă în porturile La Spezia, Ravenna și Salerno.

De atunci grupul german și-a dezvoltat rețeaua: în 2008 a deschis un terminal în portul Tanger Med, gestionat de CMA CGM, Comanav, Contship (o filială a grupului) și MSC, în 2011 s-a impus în Marea Baltică prin deschiderea terminalului din portului rusesc Ust Luga, la mică distanță de Sankt Petersburg, în 2016 și-a consolidat poziția în Marea Mediterană prin deschiderea terminalului Limassol din Cipru, în parteneriat cu Interorient și East Med, și în 2021 a participat la deschiderea noului terminal de containere Tanger Med prin TC3, administrat de un consorțiu format din Marsa Maroc, Hapag Lloyd și Contship Italia.

Și HHLA, operatorul tradițional din portul Hamburg, fondat în 1885, și-a dezvoltat propria rețea și a devenit internațional în anii 2000, fiind prezent acum în Hamburg cu terminalele Buchardkai și Altenwerder, în portul Trieste (Italia), precum și în nordul continentului, în Tallinn (Estonia). În 2022, compania chineză Cosco Ports a intrat în terminalul Tollerort cu o participație de 35%, dar Uniunea Europeană și unii politicieni și economiști germani au refuzat să vadă portul Hamburg vândut chinezilor, așa că în octombrie 2022 cancelarul german Olaf Scholz a dat undă verde pentru o participație a chinezilor de cel mult 25%.

Așa-numita procedură de rezervare a sloturilor (SBV) pentru camioanele de la terminalele de containere din portul Hamburg, pe care Dakosy a dezvoltat-o ​​în numele operatorului portuar HHLA și Eurogate, este în curs de extindere și pentru control vamal.

De circa patru ani, camioanele are vin să încarce containerele aduse prin portul Hamburg pot intra în port numai în funcție de slotul de timp rezervat în avans. După cum informează Dakosy într-un comunicat de presă, dimensiunea navelor-container care sunt manipulate în portul Hamburg crește în mod constant. Prin urmare, există mai multe comenzi de transport în zilele premergătoare sosirii navei. Pentru a crește operativitatea inspecției containerelor, extinderea SBV la sistemul de inspecție a containerelor (CPA) al biroului vamal din Hamburg va fi testată cu parteneri selectați încă din august anul acesta. Dacă totul funcționează fără probleme în faza de testare, operațiunea reală va începe la jumătatea lunii octombrie 2021, spune Dakosy.

Intervalele de timp trebuie rezervate pentru toate transporturile de containere pentru care este prevăzută scanarea containerelor. Containerele care ajung la centrul vamal de scanare fără o rezervare de sloturi validă nu vor fi gestionate de biroul vamal din Hamburg.

Baza SBV este notificarea prealabilă a datelor de transport printr-o interfață de date. Această notificare prealabilă este obligatorie și conține informații despre timpul de transport planificat, printre altele. Dacă există suficientă capacitate la CPA la ora dorită, slotul pentru controlul solicitat al camionului poate fi rezervat. În acest fel, camionul și capacitatea scannerului de containere sunt coordonate pentru a evita blocajele de trafic și timpii lungi de așteptare pe drumurile de acces din port.

Scopul  extinderii sistemului de programare este de a oferi cel mai bun sprijin posibil pentru logistica internă a portului Hamburg. În plus, blocajele din portul Hamburg pot fi astfel evitate, iar infrastructura rutieră în ansamblu, protejată.