Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu toate acestea, perspectivele pentru perioada 2024-2028, cererea de remorci va fi cu 50% mai mare decât în 2015-2019

CLEAR International tocmai a publicat previziunile sale din aprilie 2024 pentru piața remorcilor grele din Europa de Est.

Cea mai semnificativă schimbare pe piața remorcilor din Europa de Est în perioada 2023 a fost creșterea mare a cererii de remorci noi atât în Rusia, cât și în Turcia. Principalul factor determinant în Turcia a fost inflația galopantă, care a fost de până la 70%. Decât să își vadă banii din bancă devalorizându-se aproape zilnic, întreprinderile au investit în active care vor păstra o anumită valoare, inclusiv în remorci și camioane.

Ca urmare, piața remorcilor din Turcia a încheiat anul cu o creștere de 25% față de anul 2022, care la rândul său a fost un an record pentru înmatriculări. Acest lucru a făcut din Turcia cea mai mare piață pentru remorci din Europa de Est în 2023. Turcia a avut o cerere relativ scăzută pentru camioane și remorci în perioada 2016-2020, astfel încât s-a acumulat o cantitate mare de cerere de recuperare.

Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere de 50% a cererii între 2011 și 2015, în mare parte ca urmare a anexării Crimeei, dar a avut o revenire uimitoare în 2017/2018, fiind din nou cea mai mare piață în 2019-2020. Piața vehiculelor comerciale din Rusia nu a suferit atât de mult pe cât se aștepta ca urmare a războiului din Ucraina. În prezent, aceasta se aprovizionează din China cu vehicule care anterior ar fi fost importate din Europa, dar care nu mai sunt disponibile ca urmare a sancțiunilor.

În 2023, guvernul rus a mutat țara pe picior de război. Aceasta a inclus cumpărarea unor cantități semnificative de mijloace de transport, inclusiv remorci. Ca urmare, piața remorcilor a crescut cu 57%.

În 2022 s-a înregistrat o scădere de 0,2% a cererii de remorci în Europa de Est, din cauza rezultatelor mixte pentru diferite țări. Piețele cele mai afectate de războiul din Ucraina, care au inclus Rusia și Belarus, au avut scăderi semnificative ale înmatriculărilor. Polonia a avut, de asemenea, o scădere mare a vânzărilor, dar aceasta s-a datorat faptului că a avut o cerere record de remorci în 2021, ceea ce a dus înmatriculările la un nivel nesustenabil. Alte țări au avut creșteri procentuale de două cifre.

Prognoza pentru perioada 2024-2028 a fost revizuită în scădere în fiecare an, cu excepția pieței din Rusia. Acest raport prezintă când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2028. Gary Beecroft, director general al CLEAR International, a comentat: „Vânzările pe piața remorcilor pentru 2024/25 vor fi foarte ușor mai mici decât cele prognozate în septembrie 2023″.

DS Smith Packaging, lider în furnizarea de soluții de ambalare sustenabile, investește peste 13 milioane de euro în fabrica sa din Ghimbav, România. Lucrările de la fabrica din Ghimbav au ca scop sprijinirea obiectivelor de sustenabilitate ale clienților și reducerea emisiilor de carbon ale fabricii.

Investiția va aduce o serie de beneficii, sprijinind înlocuirea continuă a materialelor plastice problematice alături de clienți. De asemenea, va aduce o creștere a capacității de producție cu peste 20%, ceea ce va îmbunătăți semnificativ productivitatea. Prin această investiție, compania urmărește să se diferențieze pe piață prin sprijinirea clienților în atingerea obiectivelor lor de mediu. Investiția face parte dintr-o strategie ambițioasă de extindere în Europa de Est, consolidând poziția DS Smith ca lider în furnizarea de soluții de ambalare sustenabile în regiune și aducând valoare adăugată clienților și partenerilor săi.

În conformitate cu angajamentul DS Smith față de sustenabilitate, această investiție strategică vizează atingerea obiectivului de Net Zero emisii de dioxid de carbon până în 2050. Modernizările de la Ghimbav vor reduce consumul de gaz al fabricii cu 12% și emisiile de carbon cu 210 tone de CO2 pe an prin optimizarea aburului în mașina de producție a cartonului și prin implementarea unui nou sistem de iluminat cu LED, ca parte a unui program global DS Smith. Totodată, DS Smith își propune să reducă emisiile de carbon cu 46% până în 2030, să introducă tehnologii avansate de gestionare a deșeurilor și să scadă consumul de energie electrică al unității cu circa 10%.

Investiția anunțată va include instalarea unor echipamente de ultimă generație, cum ar fi imprimarea Flexo HD cu 7 culori și ștanțarea de precizie.

Prin configurarea îmbunătățită a zonelor de producție și depozitare, DS Smith va spori eficiența procesului de fabricare, aliniindu-se la tendințele de sustenabilitate din România și Europa.

Toate aceste îmbunătățiri tehnologice sunt planificate să fie încheiate până la finalul anului, contribuind la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 stabilite în strategia de sustenabilitate Now & Next a DS Smith.

„Investiția strategică de 13 milioane de Euro reflectă angajamentul DS Smith de a dezvolta soluții inovatoare de ambalare pe bază de hârtie pe piața din România. Având în vedere că 56% dintre consumatori caută activ să reducă utilizarea plasticului, vom putea să ne susținem mai bine clienții în îndeplinirea cerințelor de sustenabilitate. De asemenea, investiția va contribui și mai mult la decarbonizarea operațiunilor și la accelerarea soluțiilor circulare, susținând ambiția noastră de a dezvolta soluții de ambalare sustenabile.”,

a declarat Reinier Schlatmann, Director General Regional, DS Smith Packaging în Europa de Est.

„Suntem încântați de investiția semnificativă care ne îmbunătățește capabilitățile echipamentelor și capacitatea de producție. Aceste îmbunătățiri încurajează echipa noastră să dezvolte modele de ambalaje inovatoare, conferă un control al calității îmbunătățit, pentru minimizarea risipei și livrează grafică de ultimă generație. De asemenea, tehnologiile avansate ne permit să abordăm în mod eficient cerințele provocatoare de sustenabilitate.”,

a precizat Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging România.