Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul regulament privind detașarea șoferilor între țările UE, inclus în Pachetul Mobilitate aprobat de Uniunea Europeană în iunie 2020, a început să dea roade la un an de la publicarea sa, în ciuda faptului că majoritatea normelor sale au intrat în vigoare abia în 2022.

Trebuie reamintit că unul dintre principalele obiective ale acestui regulament a fost acela de a oferi statelor membre arme juridice pentru a lupta mai bine împotriva așa-numitelor companii de tip „cutie poștală” și a concurenței din partea companiilor de transport care fac obiectul unor condiții salariale mai avantajoase, impunând ca șoferii de transport internațional (inclusiv operațiunile de cabotaj) să fie plătiți cu salariul minim din țara în care se efectuează transportul.

În acest sens, luând ca referință cel mai recent studiu privind transportul rutier internațional de mărfuri, care este elaborat anual de Ministerul Transporturilor, FENADISMER a putut analiza datele privind prezența companiilor de transport cu sediul în Europa de Est care au fost produse în ultimii ani, care într-un procent ridicat au corespuns unor companii de tip „cutie poștală” aparținând marilor operatori de flote spaniole, constatând că noile reglementări europene au dus la o scădere semnificativă a prezenței acestora în transportul internațional cu origine sau destinație în Spania, precum și în transportul național în interiorul țării.

Concret, în 2021, în importurile de mărfuri rutiere în Spania, flotele din țările din Europa de Est au transportat 18% din totalul de tone care urmează să fie transportate în Spania, față de 28% pe care le-au controlat în 2019, cu o scădere semnificativă a prezenței experimentate de companiile românești (-20%) și bulgare (-15%), deși în cazul companiilor de transport poloneze și lituaniene, acestea au înregistrat din nou o creștere de 16% și, respectiv, 6%.

În ceea ce privește exporturile spaniole, în 2021, flotele din țările din Europa de Est au controlat un procent de 17% din totalul mărfurilor transportate, adică cu 10 puncte procentuale mai puțin decât în 2019, companiile românești (-25%) și lituaniene (-15%) diminuându-și, de asemenea, prezența, deși companiile poloneze au crescut cu 6%.

Tocmai cei care au beneficiat cel mai mult de reducerea prezenței flotelor de transport din țările est-europene în exporturile și importurile noastre au fost transportatorii spanioli, care și-au văzut crescut ponderea în transportul internațional, a căror flotă a transportat în 2021 67% din exporturile spaniole și 66% din importurile către Spania.

O situație similară se înregistrează în transportul intern în Spania (cabotaj), unde s-a înregistrat, de asemenea, o scădere semnificativă a flotelor din țările din Europa de Est. De fapt, acest lucru a permis flotelor portugheze să recupereze locul 1 în clasamentul companiilor străine care operează în Spania, până la 32% din tonele transportate în cabotaj, urmate de România cu 15%, Polonia 14% și Bulgaria cu 12,03%, deși în termeni generali transportul rutier de marfă efectuat în Spania de către companii străine a scăzut în 2021 cu aproape 10% față de datele corespunzătoare anului 2019.

sursa foto: FENADISMER

Expeditorul internațional cu operațiuni în 70 de țări și peste 140 birouri în lume, Fracht Group a încheiat un parteneriat de tip joint venture pentru transportul de mărfuri cu start-up-ul românesc YLOAD, specializat în dezvoltarea unui marketplace digital fiind și primul care a creat un marketplace de transporturi în Europa de Est.

În urma acestui parteneriat, Fracht România a preluat operațiunile YLOAD ca și casă de expediție, în timp ce start-up-ul românesc se va concentra pe automatizarea și digitalizarea segmentului logistic din cadrul Fracht Group în Europa de Est și ulterior, la nivel global.

Pentru a-și extinde activitatea în Europa de Est, Fracht România are planificate investiții de aproximativ 10 milioane de euro în următorii ani în țări, precum România, Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Macedonia și alte țări din regiune.

YLOAD va juca un rol important în digitalizarea operațiunilor de transport ale Fracht Group, acoperind atât transportul terestru, cât și cel maritim și aerian, pentru toți clienții companiei. Noua platformă digitală YLOAD Network va oferi clienților o suită de funcționalități ce au ca scop atât transparența și optimizarea proceselor transportatorilor, cât și posibilitatea de a monitoriza toate datele de transport într-un singur loc, ușor de gestionat cu o eficiență a costurilor de până la 30%, fiind și accesibil oricui.

YLOAD a fost fondat în 2019 de către Alexandru Huzău, un specialist cu 15 ani de experiență în IT și marketing online. De asemenea, în cei patru ani de la lansare, platforma YLOAD de digitalizare a operațiunilor de transport a atras peste 15.000 de firme din domeniul transporturilor și investiții de peste trei milioane de euro, urmând ca în viitorul apropiat să lanseze o rundă de investiții Serie A.

Fracht Group este un expeditor internațional cu o vastă experiență, înființat în 1955 de antreprenorul Ruedi Reisdorf. Compania operează în peste 140 de birouri din 70 de țări și are peste 2.000 de angajați. Din iulie, compania a devenit sponsorul echipei de fotbal Inter Miami, club nord-american care l-a transferat de curând pe Lionel Messi, căpitanul selecționatei Argentinei, actuala campioană mondială la fotbal.

„Echipa YLOAD ne-a convins că este partenerul strategic potrivit pentru noi în Europa de Est și nu numai. Toți clienții Fracht România vor avea la dispoziție softul YLOAD Network, prin care vor putea urmări în timp real costurile, transporturile, documentele, și vor putea chiar face plățile. Astfel, nu numai angajații Fracht România vor putea folosi platforma noastră pentru o mai bună eficientizare și sincronizare a serviciilor, dar și clienții vor avea acces la detaliile de transport pe durata acestuia, inclusiv vor putea vedea cât de mult au optimizat costurile. Conectarea camioanelor cu vapoarele și avioanele va duce la o îmbunătățire a întregii piețe de logistică din Europa de Est și, împreună cu integrarea cu portul Constanța este un pilon important în acest proces.”,

a declarat Sorin Nicolae, Director Operațional Transport Maritim, Fracht România.

„Faptul ca Fracht Group, un business global cu o experiență de aproape 70 de ani în domeniu, a ales un start-up pentru a-i fi partener pentru a digitaliza transporturile în Europa de Est și nu numai, este o reușită care ne oferă foarte multă încredere. Am convins datorită viziunii noastre, echipei devotate și tinere care a reușit într-un timp scurt crearea acestui soft pentru un domeniu în care nevoia de digitalizare, transparență și sinergie este foarte mare.”,

a menționat Alexandru Huzău, fondator și CEO YLOAD.