Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier internațional în UE-27 a reprezentat anul trecut 742,8 miliarde de tone-kilometri, așa cum reiese din analiza recentă a Eurostat, citată de Upply (European road transport figures for 2022 (upply.com)). Ca și în ceea ce privește volumele totale de transport și volumele de transport intern, și cele de internațional sunt comparabile cu 2021.

Traficul internațional al flotei poloneze a stagnat față de 2021, dar această țară continuă să fie lider, la mare distanță de următoarea clasată. Scăderea cabotajului cu 12,6%, până la 21,7 miliarde tkm, a fost compensată de activitatea cross trade, care a crescut cu 4,5%, până la 74,4 miliarde tkm, în timp ce traficul internațional de mărfuri cu încărcare sau descărcare în Polonia a fost stabil.

Spania a înregistrat o performanță satisfăcătoare în comparație cu media țărilor, adică o creștere de 1,2%.

Pentru Lituania, pe de altă parte, 2022 marchează o oprire după ani de creștere spectaculoasă pe care nici măcar pandemia nu a întrerupt-o. Traficul internațional a scăzut cu 6,1% față de 2021, în condițiile în care activitatea cross trade a scăzut cu 4,1%, până la 34,7 miliarde tkm, cabotajul cu 11%, până la 5,7 miliarde tkm, și traficul internațional de mărfuri încărcate sau descărcate în Lituania cu 9,9%, până la 10,3 miliarde tkm. Totuși, față de acum cinci ani volumele internaționale ale flotei lituaniene au crescut cu 26,7%.

România a crescut la internațional cu 2,3% în 2022 față de 2021. Cursele cross trade și cele de cabotaj au scăzut, dar traficul internațional cu încărcare sau descărcare în România a crescut cu 7,2%.

Top 5 este încheiat de Germania, care își păstrează cu greu această poziție, având o ușoară creștere de 0,3% în 2022 față de 2021. Cehia însă este aproape, cu o creștere de 3,1%, depășind pragul de 35 de miliarde de tkm.

O analiză statistică recentă a Eurostat, citată de Upply (European road transport figures for 2022 (upply.com)), arată că în 2022 transportul rutier național de marfă din țările UE-27 a totalizat 1,178 de miliarde de tone-kilometri, o valoare stabilă comparativ cu 2021, din care 75% este realizat de flotele țărilor din Top 5.

Germania rămâne detașat în frunte, ceea ce reflectă ponderea economiei sale și dimensiunea pieței interne. Însă volumele de transport intern de aici au scăzut cu 1,3% față de 2021 și sunt sub nivelurile de dinainte de pandemia de Covid-19.

Spania, care a devansat Franța în 2018 și de atunci este pe locul al doilea, și-a consolidat anul trecut poziția, în ciuda scăderii de 2,4% față de 2021.

Și Franța a avut o scădere de 1,3%, ceea ce face ca transportul intern al flotei sale să ajungă sub nivelul din 2019.

Spre deosebire de acestea trei, Polonia și Italia au avut volume mai mari cu 8,8%, respectiv 2,9% în 2022.