Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UETR, care reprezintă peste 200.000 de firme de transport din Europa, este îngrijorată de situația din portul britanic Dover. În contextul noului cadru operațional dintre Regatul Unit și UE au existat probleme repetate și grave pentru transportul rutier internațional – în decembrie 2020 sau în 2022 de Paște, când s-au format cozi de mii de camioane – din cauza formalităților vamale, controalelor de securitate și congestiei din porturi.

UETR se așteaptă ca autoritățile naționale să ia toate măsurile extraordinare necesare pentru a reduce la minimum impactul cozilor asupra transportatorilor și pentru a asigura o coordonare eficientă în frontiere, astfel încât să fie protejați transportatorii și șoferii, evitând perturbările lanțurilor de aprovizionare.

Reamintim că în perioada Paștelui din 2022 mii de transportatori din UE au stat mai multe zile la cozi pe M-20, autostrada care leagă interiorul țării cu porturile de îmbarcare și Eurotunnel, pentru a putea părăsi Regatul Unit. În plus, Marea Britanie a impus sancțiuni de 300 de lire sterline și a făcut controale mai amănunțite în cazul transportatorilor care încearcă să evite cozile luând-o pe drumuri naționale alternative.

Iar zilele acestea reapar cozile pe M-20, așa cum avertizează autoritățile britanice, ca urmare a miilor de britanici care vin pe continent în concediu și mai ales la final de săptămână.

Așa cum v-am informat deja, la trecerea Eurotunnel-ului și în porturile de îmbarcare pentru plecarea din Marea Britanie au apărut zilele trecute cozi de camioane de peste 30 km pe drumurile de acces, ceea ce a făcut imposibilă respectarea reglementărilor privind timpii de condus și de odihnă de către șoferii care intrau în UE. Însă, în ciuda acestor dificultăți, autoritățile britanice au avertizat că se vor da amenzi de 300 de lire sterline transportatorilor care vor urma rute alternative pe drumurile locale pentru a intra în porturi și a se îmbarca spre continent.

Federația transportatorilor spanioli FENADISMER amintește cu această ocazie de faptul că de peste doi ani, de când Marea Britanie a ieșit din UE, astfel de probleme legate de formalitățile vamale, de riscul sporit de intrare a emigranților în vehicule, de congestii la accesul la Eurotunnel ș.a., s-au tot repetat, afectând puternic transportul rutier internațional.

Vehiculele au stat zeci de ore pe autostradă, neavând spații suficiente unde să aștepte și unde șoferii să beneficieze de condiții adecvate de odihnă și igienă, așa cum s-a întâmplat și înainte de Crăciunul din 2020, când, așa cum ne amintim, zeci de mii de camioane au fost blocate aproape o săptămână în Marea Britanie fără asistență personală.

În aceste condiții, FENADISMER a informat autoritățile britanice și a cerut adoptarea urgentă a unor măsuri adecvate pentru a preveni apariția unor noi astfel de situații, care sunt atribuite mai ales fenomenelor meteorologice nefavorabile, creșterii semnificative a traficului de pasageri ca urmare a sărbătorilor pascale și deteriorării feribotului din cauza vremii.

Autoritățile din Marea Britanie au promis să adopte măsuri care să rezolve lucrurile și să faciliteze accesul la orașul de graniță Kent și implicit la punctul de îmbarcare, dar nu au anulat măsura amendării cu 300 de lire a celor care caută rute alternative sau care nu respectă instrucțiunile agenților.