Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operatorul britanic de feribot P&O Ferries a înregistrat anul trecut pierderi de circa 119 milioane de euro și pentru a-și reduce costurile și a-și asigura supraviețuirea pe piață nu va mai oferi acest serviciu în următoarele zile, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, și va concedia imediat cel puțin 800 de angajați. Feriboturile Rotterdam-Hull și Dover-Calais nu mai fac traversări, astfel că TLN monitorizează atent situația și se arată îngrijorată de consecințele acestei decizii asupra transportului între Regatul Unit și Țările de Jos.

Pentru importuri (expedieri care se află deja la terminal) procesul normal poate fi continuat până la o notificare ulterioară, iar exportul depinde de expediere, dacă a ajuns sau nu deja la terminal.

Sindicatele din Marea Britanie au anunțat acțiuni de protest și pe cel puțin o navă din Hull echipajul refuză să debarce.

Multe lucruri legate de alte posibile consecințe ale acestei decizii sunt încă neclare, dar există temeri că vor fi perturbări ale transportului către și dinspre nordul Regatului Unit, precum și congestii la Eurotunnel între Calais și Dover.

Alte servicii de feribot, cum ar fi DFDS, Stena Line și CLDN (conexiune Rotterdam-Hull sau Rotterdam-Killingholme), pot prelua parțial marfa, deci timpii de așteptare vor crește.

Decizia de suspendare a circulației dinspre Marea Britanie pe ruta Dover-Calais, pentru transporturile de mărfuri și de persoane, contravine grav recomandărilor practice emise de Comisia Europeană privind înființarea „culoarelor verzi”, care au ca scop facilitarea transportului de marfă prin punctele de trecere ale frontierelor, astfel încât verificările și controalele medicale să se efectueze în cel mult 15 minute. De altfel, pe 28 octombrie 2020 Comisia a propus extinderea „culoarelor verzi“ și în cazul transportului multimodal, statele membre având obligaţia să asigure libera circulație a mărfurilor fără întrerupere în cadrul pieței unice, se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

UNTRR solicită sprijinul Guvernului României pe lângă autoritățile europene și britanice pentru deblocarea situației actuale. „Dacă aceasta reprezintă un test pentru ieșirea oficială a Marii Britanii din Uniunea Europeană începând cu 1 ianuarie 2021, atunci este clar că trebuie îmbunătățită toată infrastructura destinată șoferilor din transportul rutier de mărfuri – parcări, restaurante, facilități sanitare“.

Eurotunnel a suspendat din 21 decembrie 2020 accesul la terminalul Folkestone începând cu ora 22:00 GMT pentru direcția Calais. Terminalul de feriboturi din Portul Dover este închis pentru toate mijloacele de transport însoțite care ies din Marea Britanie până la o nouă notificare. Mijloacele de transport neînsoțite, cum ar fi containerele sau remorcile pe cont propriu, pot fi încă transportate. Poliția din Kent a închis circulația de la intersecția 11A (Eurotunnel) M20 începând cu 20.12.2020, de la ora 22.00 GMT pentru a opri orice acces al camioanelor de marfă în terminal și a activat Operation Stack.

Totodată, autoritățile olandeze permit circulația șoferilor profesioniști și a camioanelor dinspre Marea Britanie spre Olanda, însă din cauza restricțiilor impuse pe ruta Dover-Calais și a numărului limitat de curse feribot între cele două țări, în prezent nu se mai pot face rezervări decât peste 2 săptămâni.

Guvernul României a decis suspendarea zborurilor spre/dinspre Regatul Unit din/către România, pentru toate aeroporturile din România, pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 21.12.2020 ora 19.00, din cauza apariției unei noi tulpini a virusului SARS-CoV-2  în Marea Britanie. Toate persoanele care sosesc în România din Regatul Unit vor trebui să intre în carantină 14 zile la o adresă declarată la intrarea în ţară. În afară de România, alte state UE care au impus restricții persoanelor care vin din Regatul Unit sunt Italia, Germania, Austria, Franța, Irlanda, Olanda, Belgia, Grecia, Finlanda, Polonia, Danemarca, Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Croația, dar și Elveția sau Turcia.