Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu ocazia conferintei Mediafax de luna trecuta, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a prezentat din nou, planul de autostrazi pe urmatorii ani din tara noastra.
In prezent sunt in lucru 277 km de autostrazi. Au inceput lucrarile la portiunea dintre Arad si Timisoara, care urmeaza a fi data in folosinta la sfarsitul acestui an. Lucrarile pentru continuarea autostrazii de la Arad la Nadlac vor incepe abia in noiembrie.

Tot in lucru se afla si tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei-Ploiesti.
In septembrie sau octombrie vor incepe lucrarile si pentru portiunea dintre Lugoj si Timisoara, iar mai departe, 27 km de la Lugoj la Deva se va termina in 2013, urmand ca restul sa fie terminati abia prin 2016. Iar din 2013, se pare ca vom putea circula pe autostrada si intre Deva si Orastie, adica pe 32 km si mai departe de la Orastie la Sibiu, care are acelasi termen de finalizare. Varianta de ocolire a Sibiului a fost deja realizata.
In curand se pare ca vor incepe si lucrarile pentru autostrada dintre Targu Mures si Iasi.
Pentru portiunea Ploiesti-Comarnic-Brasov a demarat actiunea pentru gasirea de surse de finantare.
In prezent se mai cauta finantare pentru portiunea de autostrada dintre Sibiu-Valcea-Pitesti, unde costul lucrarilor se ridica la trei miliarde de lei.
Un alt proiect pe care ministerul dores te sa il realizeze in parteneriat public-privat este centura Bucurestiului.
Eusebiu Pistru a mai spus ca luna trecuta era in curs de renegociere contractul cu Bechtel, pe care l-a apreciat drept unul pagubos pentru statul roman. O afirmatie similara a facut in trecut si fostul ministru Radu Berceanu, care spunea ca va pune presiuni serioase pentru a schimba forma acestui contract. I-au iesit, insa, doar cateva amenzi aplicate pentru folosirea de catre Bechtel a fortei de munca „la negru“.