Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inspectorii antifraudă din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au finalizat în martie verificările la un operator economic din Prahova, specializat în colectarea deșeurilor nepericuloase. Activitățile colectării și comercializării deșeurilor metalice reprezintă un risc fiscal ridicat, luând în calcul discrepanța dintre sumele tranzacționate, impozitele și taxele declarate, precum și a achizițiilor de produse de la persoane fizice pe baza borderourilor de achiziție, care ridică suspiciuni de nedeclarare a sumelor impozabile.

În urma controlului efectuat, inspectorii DGAF au descoperit că, între 2018 și 2024, operatorul economic verificat a înregistrat achiziții de deșeuri feroase și neferoase de peste 509,28 milioane lei de la persoane fizice neînregistrate fiscal și neplătitoare de TVA. Astfel, există suspiciuni că aceste tranzacții nu reflectă realitatea, deoarece respectivele borderouri de la persoane fizice nu își recunosc tranzacțiile. Se presupune că operatorul economic a creat documente necesare pentru a introduce în circuitul economic mărfuri de proveniență licită care nu pot fi demonstrate.

Prin înregistrarea unor operațiuni fictive, compania a evitat plata obligațiilor fiscale, cauzând un prejudiciu de 51,78 milioane lei, reprezentând impozit pe venit și impozit pe profit. 

ANAF subliniază importanța respectării reglementărilor fiscale și reafirmă angajamentul în combaterea evaziunii fiscale, avertizând asupra consecințelor legale ale nedeclarării veniturilor, indiferent de sursa acestora.

La finalul lui aprilie, instituțiile financiare din România au fost obligate să transmită către Agenția Națională de Administrare Fiscală prima raportare CESOP pentru primul trimestru din 2024. CESOP sau Central Electronic System of Payment information, este un sistem electronic centralizat impus de Uniunea Europeană pentru a monitoriza tranzacțiile financiare și a combate frauda fiscală și evaziunea.

Toate instituțiile financiare din statele membre ale UE trebuie să raporteze periodic informații despre plățile transfrontaliere și beneficiarii acestora, atunci când numărul lor depășește 25 de tranzacții. Pentru a gestiona complexitatea acestor raportări, anumite instituții bancare din România au decis să colaboreze cu NBD pentru a asigura o implementare eficientă și conformă cu cerințele CESOP.

New Business Dimensions, cunoscută pentru competența sa în dezvoltarea soluțiilor software personalizate pentru instituțiile financiare bancare, a pus la dispoziție o echipă dedicată de specialiști și o soluție robustă pentru a colecta, procesa și transmite datele necesare pentru raportarea CESOP.

„Echipa New Business Dimensions ne-a susținut în procesul de implementare a raportării CESOP. Soluția și suportul specialiștilor NBD au contribuit la asigurarea unei adaptări rapide și eficiente la noile cerințe.”,

a declarat Gabriela Bărbulescu, Director Operațiuni, Raiffeisen Bank România.

„Implementarea proiectului de raportare conform noilor reglementări CESOP a reprezentat o provocare complexă pentru echipa noastră, care este acum mai pregătită să răspundă noilor cerințe și să mențină un nivel înalt de eficiență operațională. În acest sens, au fost necesare analiza și integrarea rapidă a unui volum mare de date, din surse multiple într-un flux corect, care să asigure acuratețea raportării.

Colaborarea noastră cu partenerul NBD a fost deosebit de importantă pentru succesul acestui proiect. Prin eforturi comune, am reușit să dezvoltăm un sistem care respectă noile reglementări și care, totodată, îmbunătățește semnificativ capacitatea noastră de a gestiona datele și de a genera rapoarte cât mai precise și la timp, în următoarele trimestre de raportare.”,

a precizat Monica Elena Tudor, Business Analyst, CEC Bank.

„Provocare pregătirii acestei raportări a fost integrarea rapida a unui volum mare de date din surse multiple, într-un flux stabil și fiabil necesar generării corecte a raportării. Astfel de colaborări sunt deosebit de importante pentru a susține instituțiile financiare să se adapteze și să răspundă cerințelor tot mai complexe de reglementare.”,

a declarat Corina Nabusevschi, Business Analyst Manager, New Business Dimensions.