Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nava gigant Ever Given a sosit în portul Rotterdam la terminalul ECT Delta, acolo unde a descărcat toate containerele continentale sunt descărcate acolo. Containerele destinate orașului Hamburg vor fi încărcate pe „Ever Utile” în acest weekend pentru a-și continua călătoria.

La începutul săptămânii viitoare, „Ever Given” va pleca către portul Felixstowe pentru a livra containerele rămase în Marea Britanie. Sosirea navei portcontainer în portul Rotterdam a decurs conform planului. Terminalele de containere din portul olandez vor gestiona cinci până la opt astfel de nave de containere în fiecare zi în acest an. Potrivit administrației portuare, volumul de containere din Rotterdam a crescut cu 8,7%, până la un nou record în prima jumătate a anului 2021. Ever Given are o lungime de 400 de metri, iar la finalul lunii martie a intrat într-o furtună de nisip și a blocat Canalul Suez, ducând la perturbări serioase în lanțul maritim global de aprovizionare.

Foto: Kees Torn / Port of Rotterdam

Autoritatea Canalului Suez a anunţat venituri de 5,84 miliarde dolari pentru exercițiul financiar 2020-2021. Suma este cu 2,2% mai mare faţă de cea din anul anterior și reprezintă un record atins în ciuda faptului că timp de şase zile canalul a fost blocat din cauza eşuării portcontainerului Ever Given.  

„Preşedintele Autorităţii Canalului Suez, amiralul Osama Rabie, a subliniat că, în pofida diverselor provocări care au avut loc recent, au fost înregistrate cele mai mari venituri anuale din istoria canalului, de 5,84 miliarde dolari, în anul fiscal 2020/2021“, se menţionează într-un comunicat al autorităţii egiptene citat de agenţia EFE.

În anul fiscal 2019/2020 veniturile au totalizat 5,72 miliarde dolari, o diferenţă în minus de 124,3 milioane dolari comparativ cu actualul exerciţiu financiar, se precizează în comunicat. Totodată, autoritatea a semnalat că veniturile canalului în primul semestru din 2021 s-au ridicat la circa trei miliarde dolari, faţă de 2,76 miliarde dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o creştere de 8,6%.

În primul semestru din 2021, stimulentele şi discounturile oferite au avut un rol esenţial pentru a obţine o majorare semnificativă în ceea ce priveşte cifrele privind tranzitul navelor Gas Natural Lichefiat, portcontainerelor şi navelor de transport vehicule”, printre altele, a semnalat Rabie.

Preşedintele autorităţii nu a făcut însă referire în comunicat la blocajul de şase zile provocat de portcontainerul Ever Given, care a eşuat în martie şi a ridicat ancora săptămâna aceasta, după mai bine de trei luni de imobilizare, ca urmare a faptului că autorităţile egiptene şi proprietarul navei au ajuns la un acord confidenţial. Blocajul canalului a produs pierderi cuprinse între 72 şi 90 milioane dolari, în şase zile, conform Autorităţii, care la început a cerut despăgubiri de 916 milioane dolari (circa 772 milioane euro) şi care, în final, a acceptat să coboare suma la 550 milioane (463 milioane euro), ca urmare a pagubelor şi prejudiciilor provocate.