Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Disputa dintre sindicatul german al mecanicilor de tren, GDL, și compania feroviară DB Cargo se intensifică, ceea ce a dus deja la două zile de grevă pe 12 și 13 august 2021. O acțiune care a oprit aproximativ 300 de trenuri de marfă și care, potrivit aceleiași companii a cauzat daune grave transportului de mărfuri. Consecințele au fost resimțite și la transporturile internaționale, deoarece unele trenuri au rămas staționate la granița cu Germania, lipsind personalul care să le direcționeze.

Disputa poate transfera mărfurile de la calea ferată la șosea, deoarece situația este încă blocată și alte greve ar putea avea loc în următoarele săptămâni. Ministrul transporturilor, Enak Ferlemann, este sceptic cu privire la o soluție pe termen scurt.

Grupul de lucru cere DB Cargo un bonus de 600 de euro pentru mecanicii de tren, care au menținut serviciul pe parcursul întregii pandemii, și o creștere a salariilor de 3,2%. Dar asta nu este tot. Sindicatul contestă, de asemenea, reducerea pensiilor personalului, în timp ce cele ale managerilor ar fi crescut. În cele din urmă, grupul de lucru se opune creșterii volumului de muncă și flexibilității mecanicilor de tren.

Deutsche Bahn a cerut sindicatului să reia negocierile, argumentând că este dispusă să crească salariile cu 3,2%, dar în momente diferite de cele solicitate de sindicat. Un acord, după cum spune compania, este necesar pentru „a face față celei mai grave crize economice a companiei noastre”. DB specifică faptul că Grupul a fost grav afectat atât de pandemie, cât și de inundațiile din iulie.

În ceea ce privește salariile executivilor, compania spune că au fost înghețate după ce au fost tăiate în 2020. Dar disputa este complicată de faptul că grupul de lucru nu este singurul sindicat feroviar german sau chiar cel mai mare, care este EVG. Acesta din urmă a semnat un acord cu DB Cargo în 2020 și, prin urmare, nu participă la mobilizare.

Potrivit Deutsche Bahn, greva șoferilor de tren care s-a încheiat vineri, 13 august, a afectat câteva milioane de persoane și, de asemenea, a afectat grav și traficul de mărfuri. În jur de 300 de trenuri s-au oprit, acum fiind căutate soluții pentru a reduce treptat blocajul de trafic.

Stauß nu a furnizat nicio informație cu privire la valoarea daunelor sau la o posibilă nouă ofertă tarifară către GDL. El a cerut sindicatului să negocieze din nou. Se suspectează că GDL urmărește cu totul alte obiective, și anume extinderea sferei sale de influență.

Odată cu programul de înlocuire, în cele două zile de grevă s-a făcut o ofertă mult redusă, dar stabilă și fiabilă. În rețelele regionale, aproximativ 40% din trenuri au fost în cele două zile de grevă miercuri și joi.

În evaluarea preliminară a valului de greve care s-a încheiat vineri, șeful GDL, Claus Weselsky, a anunțat pentru marți, 17 august, un miting de protest împreună cu Asociația Germană a Funcționarilor în fața Turnului Bahn de pe Potsdamer Platz din Berlin. 

“Primul val de greve a decurs foarte bine”, a spus Weselsky. Nu a fost ușor să-i convingi pe colegii hotărâți să se oprească după 48 de ore de grevă. El a precizat că consecințele Legii privind negocierile colective unificate ar fi clarificate în fața instanțelor muncii.