Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler va achizitiona baterii pentru vehicule electrice in valoare de 20 de miliarde de euro, ca parte a strategiei CASE. Pana in 2022, compania va scoate pe piata numai putin de 130 de variante de masini electrificate cu sigla Mercedes-Benz, alaturi de vanuri, autobuze si camioane electrice.
„Ofensiva noastra electrica continua. Dupa ce am investit miliarde de euro in dezvoltarea flotei electrice si in expansiunea retelei globale de baterii, acum facem un pas mai departe: prin achizitia celulelor de baterii in valoare de peste 20 de miliarde de euro, continuam sistematic procesul de transformare a viitorului electric al companiei noastre. Planuim 130 de variante electrificate (n.r. electrice+hibride) Mercedes-Benz Cars pana in 2022. Complementar, vom avea van-uri, autobuze si camioane electrice“, a declarat Dr. Dieter Zetsche, presedintele Consiliului de Administratie Daimler AG si seful Mercedes-Benz Cars.
 

Daimler are in plan investitii de un miliard de euro in reteaua de productie globala a bateriilor si 10 miliarde in expansiunea flotei electrice Mercedes-Benz Cars. Furnizorii companiei produc deja baterii in Asia si Europa, insa dezvoltarea in Europa si SUA. Compania achizitioneaza baterii de pe piata libera. Astfel, beneficiaza de cea mai buna tehnologie existenta la acel moment si se concentreaza pe ansamblare. Reteaua globala a Mercedes-Benz Cars va consta in viitor in opt unitati de productie pe trei continente. Prima fabrica in Kamenz a intrat deja in productia de serie, iar cea de-a doua va incepe la inceputul lui 2019. Inca doua unitati vor fi construite in Stuttgart-Untertürkheim, alta in situl de productie din Sindelfingen si alte trei in Beijing (China), Bangkok (Tailanda) si Tuscaloosa (SUA). Pana in 2022 tot portofoliul de masini al Mercedes va fi electrificat, de la modelele mici la SUV-uri, peste 130 de variante, electrice si plug-in hibride.
In ceea ce priveste partea de vehicule comerciale, Daimler este deja prezent pe piata inca din 2017 cu noul Fuso eCanter, in timp ce prima flota de 10 camioane eActros este deja operationala din septembrie 2018. Productia de serie a lui eCitaro a inceput tot in toamna lui 2018, in timp ce catre finalul anului a fost livrat si primul autobuz electric catre operatorul de transport public al orasului Hamburg. Nu in ultimul rand vanul eVito a ajuns in flota clientilor in luna noiembrie, iar de la mijlocul lui 2019 noul eSprinter va fi si el disponibil.

Asa cum ii spune si numele, eDrive@VANs reprezinta viziunea si abordarea Mercedes-Benz Vans asupra mobilitatii electrice. Transformarea face parte din noua filosofie adVANce, prin care vehiculul nu mai este doar un produs de sine statator, ci o solutie capabila sa se adapteze nevoilor si specificatiilor diferitelor segmente de activitate si in care tehnologia si conectivitatea joaca un rol vital. Iar primele astfel de solutii sunt deja aici – eVito si eSprinter, modele pe care am avut ocazia sa le testam cu ocazia „Press test trial eDrive@VANs next level“, eveniment care a avut loc la inceputul lui iulie in Hamburg.
 

Despre noua strategie a producatorului din Stuttgart am povestit in detaliu in paginile revistei Tranzit atat la finalul lui 2017, cand Mercedes-Benz Vans a impartasit primele detalii, cat si la inceputul acestui an, cand am asistat la premiera mondiala a noului Sprinter, prima generatie bazata pe filosofia adVANce. In esenta, transformarea strategica se concentreaza asupra a cinci domenii de inovatie: rental@VANs, sharing@VANs, digital@VANs, solutions@VANs si eDrive@VANs, iar in cele ce urmeaza ne indreptam atentia asupra acestui ultim domeniu, modalitatea prin care Mercedes-Benz Vans isi electrifica flota de vehicule comerciale usoare.
Primul pas este deja facut cu eVito, modelul de dimensiuni medii fabricat in Spania, la Vitoria, iar urmatoarea etapa va fi implementata anul viitor, atunci cand va fi lansat eSprinter, model ce va fi construit la uzina din Düsseldorf, urmat de eCitan, despre care oficialii Mercedes Benz nu au oferit inca informatii.