Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transfix, Inc. a anunțat la New York lansarea unei noi îmbunătățiri de securitate menite să verifice autenticitatea încărcăturii, oferind comunității de transport maritim o mai mare capacitate de a preveni fraudele de transport, care au fost o problemă predominantă în industrie.

„Pe măsură ce frecvența și complexitatea fraudei în domeniul transportului de marfă continuă să crească, la fel se întâmplă și cu activitatea noastră de combatere a acesteia. Industria trebuie să se unească pentru a aborda deficiențele de securitate care afectează atât transportatorii, cât și expeditorii, iar speranța noastră este ca această inițiativă să genereze acțiuni suplimentare în întregul sector.”,

a declarat Jonathan Salama, director executiv și co-fondator al Transfix.

În timp ce frauda a afectat întotdeauna industria de transport rutier, cercetările arată o creștere semnificativă în ultimii ani, recent CargoNet a raportat o majorare de 57% a evenimentelor de fraudă în T2 2023, comparativ cu T2 2022. Activitatea frauduloasă de transport de marfă poate duce la întârzieri în livrări, pierderi de venituri atât pentru expeditori, cât și pentru transportatori, precum și la ineficiența lanțului de aprovizionare.

O slăbiciune a securității care a tulburat sectorul este reprezentată de actorii frauduloși care se dau drept brokeri de marfă și expeditori legitimi. Acești escroci încheie apoi contracte cu transportatorii pentru a livra expedierile, dar nu le plătesc niciodată, ceea ce dăunează și mai mult rezultatelor financiare ale transportatorilor pe o piață de transport de marfă deja dificilă. Pentru a combate acest lucru, Transfix a implementat un cod QR unic care facilitează astfel expedierea unei încărcături prin confirmarea acestuia pe platformă. Atunci când este scanat de camera unui smartphone, codul QR îi va duce pe șoferi la „apps.transfix.io” – o pagină de destinație dedicată, unde vor fi validate autenticitatea încărcăturii și detaliile expedierii.

Dacă un transportator primește o confirmare a tarifului neautorizată de Transfix, atunci confirmarea de tarif fie nu va avea un cod QR, fie va avea un cod QR care nu se scanează, în acest caz, acesta va genera detalii de expediere inexacte sau va direcționa utilizatorul către o pagină de destinație care nu conține „apps.transfix.io”.

Noua caracteristică este una dintre numeroasele îmbunătățiri de securitate pe care Transfix le-a inițiat și care au beneficiul de a combate frauda. De curând, compania a încheiat un parteneriat cu Highway, o soluție de identificare a transportatorilor proiectată pentru a reduce frauda și a accelera rezervările digitale. Highway îmbunătățește eficiența prin înlocuirea practicii standard de verificare a unui transportator prin mai multe site-uri.

Într-o perioadă în care inflația a înregistrat o creștere a prețurilor, Cargus, prima companie de curierat de pe piața din România, lansează campania cel mai mic preț pentru cea mai convenabilă livrare. Astfel, toată luna februarie, clienții individuali, care nu au un contract activ cu Cargus, vor beneficia de expedierea coletelor în rețeaua Cargus SHIP & GO la doar 1 leu, indiferent de dimensiunea coletului, greutate sau adresa de livrare.

Clienții Cargus pot face o comandă prin intermediul platformelor online – aplicația Cargus Mobile și aplicația web MyCargus – şi vor putea preda coletul la cel mai apropiat punct SHIP & GO. În funcție de punctul de livrare ales coletele expediate beneficiază de serviciile cu trimitere ramburs, precum și cu plăţi cash, card sau plata prin link către destinatar.

„Cargus continuă să inoveze pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale clienților, investind în modalități de livrare noi, rapide, accesibile, menținând, în același timp, calitatea serviciului. Prin oferta de 1 leu pentru livrările în rețeaua noastră SHIP & GO ne dorim să oferim clienților noștri oportunitatea de a înțelege ce înseamnă experiența de livrare out of home: mii de puncte de livrare la nivel național, multiple soluții de plată, opțiuni digitale precum Cargus Mobile, recunoscută de piață ca fiind cea mai bună aplicație de curierat, costuri eficiente. Opțiunea de livrare out of home este o schimbare de paradigmă în piața de curierat, cu multiple beneficii pentru companii și consumatori. Cargus a investit semnificativ în ultimii ani, atât pentru a crește acoperirea rețelei SHIP & GO, cât și pentru a încuraja consumul – inovații tehnologice, servicii de plată. Toate acestea asigură transformarea ecosistemului Cargus, dar au impact și asupra pieței de curierat.”,

a precizat Andreea Radu, Marketing Director Cargus.

În ultimii doi ani, Cargus a creat o rețea proprie de puncte SHIP & GO, situate în zone accesibile din toată țara, ajungând la peste 3.000 de locații. De asemenea, compania de curierat a investit și în diversificarea rețelei, tot astfel cum a amplasat în București o primă serie de 300 de lockere anul trecut – o inovație pe piață, o soluție complet contactless, operată prin aplicația Cargus Mobile și sustenabilă datorită bateriilor, care au o durată de viață de până la 10 ani. În prezent, întreaga rețea SHIP & GO acoperă circa 1.000 de unități administrative urbane și rurale (orașe, municipii, comune). Cargus și-a propus să ajungă la 3.800 de puncte SHIP & GO, să se extindă în mai multe orașe în care compania activează și să acopere capacitatea în procent de 100% în orașe și municipii (peste 1.500 de zone – orașe, zone rurale etc.).