Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania internațională de transport și logistică, Gebrüder Weiss sărbătorește anul acesta trei decenii de activitate în România. De la fondarea sa în 1994 ca o mică agenție de expediere a mărfurilor, compania a evoluat semnificativ, devenind un nume de referință în servicii logistice complete pe piața internă.

„Am investit continuu în extinderea locațiilor și a zonelor noastre logistice, în tehnologie și instrumente digitale, precum și în formarea și educarea continuă a angajaților noștri – întotdeauna cu obiectivul clar de a oferi cele mai bune soluții logistice pentru succesul clienților noștri. Aceasta continuă să ne motiveze.”,

a precizat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

În prezent, Gebrüder Weiss operează 13 locații în România, incluzând 9 centre logistice majore situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Cu aproximativ 700 de angajați, compania a gestionat peste 1,1 milioane de expedieri în 2023, generând vânzări de 94 de milioane de euro.

Compania oferă o gamă completă de soluții de transport și logistică, incluzând transport terestru, aerian și maritim, transport intermodal, formalități vamale și logistică de depozitare. De asemenea, se specializează în gestionarea individuală a lanțului de aprovizionare și oferă soluții logistice personalizate, în special pentru industria auto și mari grupuri tehnologice.

„România este o piață dificilă și competitivă, dar profităm de oportunitățile care apar. Astfel, Gebrüder Weiss s-a impus ca furnizor de servicii logistice de primă clasă. Angajații noștri sunt foarte dedicați calității serviciilor noastre logistice.”,

a menționat Thomas Moser, Director și Manager Regional Black Sea/CSI la Gebrüder Weiss.

În ultimii 30 de ani, Gebrüder Weiss a investit aproximativ 90 de milioane de euro, ajustate la inflație, în extinderea organizației sale din România. Această sumă a fost alocată dezvoltării rețelei de hub-uri logistice, infrastructurii IT și instruirii personalului, contribuind la creșterea și modernizarea continuă a companiei.

România joacă un rol important pe piața comerțului internațional, având o economie dinamică și bine poziționată pentru a valorifica tendința de nearshoring, adică mutarea producției aproape de țara de consum. 

„Gebrüder Weiss dorește să își consolideze relația de lungă durată cu România și să își valorifice investițiile pentru a sprijini rolul tot mai important al țării în comerțul regional și dezvoltarea economică”,

a adăugat Viorel Leca.

Din 2018, Gebrüder Weiss a inclus în portofoliul său servicii de livrare la domiciliu pentru retailul online, livrând bunuri, precum mobilier și electrocasnice direct clienților finali, majoritatea transporturilor fiind către aglomerațiile urbane. În vederea reducerii poluării fonice și emisiilor de CO2, compania utilizează 7 vehicule electrice în orașele Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași. În perioada octombrie – decembrie 2023, Gebrüder Weiss România a efectuat 2.100 de livrări cu vehicule electrice, transportând 311.000 kg de mărfuri și reducând emisiile de CO2 cu 14 tone. Compania își propune pentru acest an ca 10% din livrările către unul dintre clienții săi principali să fie realizate cu vehicule electrice, totalizând peste 8.000 de transporturi.

De asemenea, compania se concentrează pe funcționarea durabilă a depozitelor logistice și pe eficiența energetică a noilor clădiri, instalând iluminat LED, pompe de căldură și sisteme fotovoltaice. Aceste măsuri au fost implementate recent la construcția celui de-al doilea terminal logistic din Popești-Leordeni, lângă București. Cu o suprafață de 17.000 de metri pătrați, acest hub logistic va oferi noi capacități pentru soluții logistice inteligente din toamna lui 2024, facilitând rute de distribuție mai scurte în București și o conexiune rapidă cu portul Constanța.

Concentrarea pe digitalizare a îmbunătățit semnificativ operațiunile și serviciile companiei, poziționând-o în fruntea transformării digitale a industriei.

„Vrem să devenim și mai eficienți și sustenabili ca furnizor de servicii logistice, precum și să ne diversificăm în continuare portofoliul și să convingem noi clienți de calitatea serviciilor noastre.”,

a completat Viorel Leca despre obiectivele pentru viitor.

FAN Courier va introduce în curând taxele Multi-Parcel și Non-Conveyable pentru a gestiona mai eficient expedierile care necesită manipulare suplimentară și spațiu dedicat. Aceste taxe vor fi aplicate coletelor generate prin sistemele FAN Courier atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice.

Taxa Multi-Parcel, aplicabilă expedierilor ce conțin mai mult de un colet sau 1 plic (plicuri sau colete suplimentare), intră în vigoare treptat din 9 iulie 2024 și va fi de 3 lei fără TVA pentru fiecare colet/plic suplimentar.

Taxa Non-Conveyable, aplicabilă expedierilor cu o greutate de peste 30 kg sau cu laturi mai mari de 110 cm, va intra în vigoare la finalul lui iulie 2024 și va fi de 15 lei fără TVA. Noile taxe reflectă eforturile suplimentare pentru manipularea și livrarea anumitor tipuri de expedieri. Implementarea lor permite investiții în resurse umane necesare și optimizarea resurselor, asigurând astfel soluții eficiente și personalizate pentru orice nevoie de expediere în siguranță.