Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss, o companie internațională de transport și logistică, a răspuns la creșterea volumului comercial dintre Statele Unite ale Americii și Mexic, adăugând o nouă locație în Laredo, Texas.

La aproximativ un an și jumătate de la deschiderea unei filiale în El Paso, Texas, compania a inaugurat o nouă locație în Laredo, Texas, locul unde se află cel mai mare centru de transbordare pentru importurile din Mexic. Noul centru de tranzit joacă un rol important în gestionarea fluxurilor de mărfuri, având aproape 800 de milioane de dolari americani de mărfuri transportate peste graniță în fiecare zi.

Unul dintre motivele creșterii fluxurilor de mărfuri de la granița Mexicului către Statele Unite ale Americii se datorează unei tendințe de „nearshoring” în creștere, care constă în transferul operațiunilor de producție într-o țară apropiată. Mexicul a devenit o locație atractivă pentru corporațiile din China, Europa și America Latină, dorind să scurteze lanțurile lor de aprovizionare și să găsească o alternativă eficientă de producție la operațiunile de peste mări pentru companiile americane.

Gebrüder Weiss acoperă nevoile de transport prin servicii de livrare transfrontaliere și depozitare vamală, cu un depozit logistic de 1.500 de metri pătrați pentru manipularea mărfurilor, inclusiv cele periculoase. Noua locație din Laredo le va permite să fie la doar trei ore distanță de regiunea metropolitană mexicană Monterrey, unde numeroase corporații produc de la bunuri electronice, produse chimice, la electrocasnice, textile, oțel, piese auto și alimente destinate exportului global.

Mai mult, schimbul de mărfuri dintre Mexic și SUA este stimulat de un acord de liber schimb care facilitează accesul Mexicului la cea mai mare piață de consumatori din lume.

Gebrüder Weiss a intrat pe piața SUA începând cu anul 2017 și a reușit să-și extindă rețeaua continuu. În total, au zece locații în SUA și oferă servicii de transport aerian și maritim, rutier și soluții logistice în orașe, precum Chicago (unde se află sediul central), Atlanta, Boston, Dallas, Los Angeles, Miami, New York, San Francisco și acum Laredo, Texas.

„Noua noastră echipă este situată în Laredo, chiar la intersecția a două țări – parteneri comerciali majori. Până la 40% din comerțul dintre Mexic și Statele Unite este gestionat prin intermediul Laredo.”,

Photographed By Alexander Gouletas
a explicat Mark McCullough, Director General al Gebrüder Weiss North America.
Echipa Gebrüder Weiss din Laredo, de la stânga la dreapta (Javier Estrada – Supervizor al depozitului, Julissa Vela – Reprezentant Serviciu Clienți, Esmeralda Garza – Managerul Filialei Laredo, Ivan Contreras – Operațiuni Brokeraj MX, Sergio Samaniego – Depozit)

În China a avut loc în 2023 o redresare economică modestă, în special în industria prelucrătoare, care chiar a încetinit în al doilea semestru al anului, în ciuda sfârșitului politicii sale Zero Covid, ceea ce afectează dezvoltarea comerțului cu Uniunea Europeană, așa cum reiese dintr-o analiză a Upply (The impact of China’s uneven recovery on trade with the EU (upply.com)) Având în vedere cererea globală slabă și diversificarea lanțului de aprovizionare, China a căutat o redresare a economiei sale determinată de consumul intern după redeschiderea țării la sfârșitul lui 2022. Într-un mod similar cu cel al Europei și Americii de Nord după relaxarea reglementărilor Covid-19, redresarea Chinei a fost mai vizibilă în sectorul serviciilor, în special al serviciilor alimentare, decât în industria prelucrătoare.

Ambele domenii au început însă să se clatine în trimestrul al doilea, după redresarea inițială, având o rată de creștere trimestrială de doar 0,8%. Producția s-a contractat în al doilea trimestru, iar îngrijorările legate de macroeconomie au început să descurajeze oamenii să cheltuiască în sectorul serviciilor.

Nu numai sectoarele economice din China, ci și relațiile comerciale dintre China și UE cunosc tendințe diferite: exporturile chineze către primii cinci parteneri comerciali din UE sunt în scădere, în timp ce rata de creștere a importurilor chineze din Europa diferă de la o industrie la alta și de la un stat membru la altul.

Bunurile de consum și alimentele și băuturile au avut o creștere de două cifre a exporturilor către China, în timp ce vânzarea de bunuri industriale și vehicule din UE – care reprezintă aproape 75% din exporturile UE în China – a scăzut, deci întregul volum de export al UE în China a scăzut. Dar rezultatele cu fiecare țară în parte au fost diferite: în primul semestru din 2023 exporturile germane au scăzut cu 3%, în timp ce Franța și Olanda au avut creșteri de două cifre, deoarece redresarea serviciilor alimentare în urma redeschiderii Chinei aduce beneficii principalilor exportatori agricoli și alimentari europeni. În primele cinci luni din 2023, cerealele franceze s-au bucurat de o creștere de peste 60%, iar exporturile olandeze de carne către China au crescut cu 45%. Cu toate acestea, redresarea industriei serviciilor alimentare nu a creat o cerere în creștere pentru vinuri din cauza nivelului ridicat al stocurilor și a previziunilor macroeconomice sumbre. În plus, această tendință este în concordanță cu scăderea importurilor de vin din China la nivel mondial începând din 2018, atât din punct de vedere valoric, cât și al volumului.

Reluarea vieții sociale a dus și la o revenire a cererii chineze de produse cosmetice și de lux, de care au beneficiat în primul rând Franța și Italia. Grupul francez LVMH a raportat o revenire bruscă a vânzărilor în China, iar veniturile sale din Asia (cu excepția Japoniei) în al doilea trimestru din 2023 au crescut cu 34%, China fiind principalul motor al creșterii. Ca urmare, Italia, în calitate de producător major de bunuri de lux, a înregistrat o creștere de 26% ca valoare și de 3% ca volum a exporturilor de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole din piele către China, depășind nivelurile pre-pandemice.

În schimb, redresarea lentă a producției a împiedicat exporturile germane către China, care constau în principal din produse industriale și auto. Exporturile auto germane au scăzut cu 20% în primele cinci luni din 2023, ca efect al localizării lanțului de aprovizionare în China, al creșterii cotei de piață a producătorilor auto chinezi și al cererii slăbite ca urmare a încetării subvențiilor din China.

Unele importuri au crescut punctual din cauza Covid-19. Creșterea numărului de infectări după redeschiderea țării a dus la importuri mai mari pentru medicamentul Pfizer Paxlovid produs în Italia, rezultând o creștere de 14 ori a exporturilor farmaceutice către China în primul trimestru din 2023. Iar Olanda și-a sporit și ea, deși nu în aceeași măsură, exporturile farmaceutice către China.

În plus, livrările de avioane Airbus în al doilea trimestru al anului au determinat creșterea semnificativă a exporturilor franceze către China.

Pentru următoarea perioadă se preconizează că sectorul serviciilor va continua să depășească producția, dar că mediul economic dificil, cu exporturile, investițiile și vânzările cu amănuntul ale Chinei sub presiune, probabil va împiedica o creștere mai consistentă în sectorul serviciilor.