Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cefin Trucks a organizat, pe 27 ianuarie, o conferință de presă online în care și-a prezentat rezultatele din 2020, strategia pentru 2021 și noutățile pe care le propune Ford Trucks, al cărui unic importator și distribuitor în țara noastră este de la final de 2016.

Compania a avut în 2020 o cifră de afaceri de 64 de milioane de euro din vânzare de camioane noi și rulate (cu un total de 1.000 de unități) și din service, în creștere față de 2019, iar pentru 2021 se așteaptă la rezultate și mai bune, datorită politicii orientate spre client și implementării unui proces complex de digitalizare, care va facilita accesul clienților, furnizorilor, angajaților și partenerilor la operațiunile și procesele sale.

Creșterea față de 2019 s-a realizat într-un an care și pentru Cefin a fost la fel de dificil ca pentru toți jucătorii de pe piața vehiculelor de peste 16 t – care a scăzut cu 33,7% față de 2019 – dar care a adus și oportunități pentru un producător ca Ford Trucks, ce avea deja un nume la noi pe segmentele construcțiilor și al vehiculelor specializate, aflate în creștere semnificativă, până la 24,6%, respectiv 13,2% din piață, în timp ce transportul internațional pe distanțe lungi a scăzut de la 75,4% la 62,2%.

Modificarea structurii vânzărilor de camioane a făcut ca Ford Trucks să urce pe locul al patrulea în topul producătorilor de la noi – și, așa cum declară Stefano Albarosa, CEO-ul Cefin Trucks, „mizăm pe termen scurt să fim în primele trei locuri“ – și să își depășească obiectivul stabilit în ceea ce privește cota de piață, ce a ajuns la 11,8%. Compania este în continuare lider pe segmentul vehiculelor municipale, cu 54,3%, și una dintre primele preferințe ale clienților din construcții, iar în perioada următoare se va concentra asupra gamei de autotractoare F-MAX, de la care așteaptă rezultate tot mai bune, deoarece acesta este deja un camion matur, cu un cost avantajos de exploatare și cu servicii de conectivitate îmbunătățite, cunoscut, testat și sprijinit de o rețea europeană de service aflată în expansiune.

… din care circa 330 pentru construcții, 170 speciale și 100 F-Max. Astfel, Ford Trucks este una dintre cele două mărci de la noi care a înregistrat o creștere a numărului de unități vândute și într-o măsură și mai mare a cotei.

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, estimase la final de 2019 că în 2020 se vor vinde în România 5.200-5.800 de autovehicule de peste 16 t, „ceea ce nu s-a întâmplat, având în vedere faptul că piața totală va fi în jurul a 4.500 de unități din cauza crizei Covid-19. În ceea ce ne privește, am avut rezultate în linie cu așteptările. Simțim că am devenit un brand apreciat mai ales pe segmentul construcțiilor și al vehiculelor municipale, unde suntem lider de piață, și ne concentrăm acum asupra dezvoltării segmentului de autotractoare, F-Max fiind un produs matur, deja cunoscut și testat. Iar rețeaua europeană de service a producătorului s-a extins în 2020.“

La început de 2020 Cefin își propusese o cotă de piață de peste 10%, dar va depăși 12% – iar rezultatele din ultimele luni sunt și mai bune decât media anuală, în noiembrie compania fiind în Top 3 ca vânzări și având 14,48% din piață – ceea ce înseamnă că își poate atinge cel târziu în 2022, așa cum crede CEO-ul său, obiectivul de a fi în Top 3 mărci de camioane vândute în România.

Însă asta nu se poate întâmpla, oricât de bine s-ar poziționa pe segmentele de construcții și vehicule municipale, fără vânzări mai mari de autotractoare pentru internațional, care reprezintă peste 65% din numărul de camioane vândute la noi. Iar aici totul depinde de cât se va extinde acest segment comparativ cu 2020, când s-au vândut circa jumătate din numărul de unități din 2019. „Dacă piața își revine – și eu iau în calcul un scenariu în care volumele din 2021 vor fi între cele din 2019 și cele din 2020, deci se va recupera jumătate din scăderea din 2020 – mizez pe o dublare a cotei noastre, de la 3,0% la 6%.“