Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… din care circa 330 pentru construcții, 170 speciale și 100 F-Max. Astfel, Ford Trucks este una dintre cele două mărci de la noi care a înregistrat o creștere a numărului de unități vândute și într-o măsură și mai mare a cotei.

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, estimase la final de 2019 că în 2020 se vor vinde în România 5.200-5.800 de autovehicule de peste 16 t, „ceea ce nu s-a întâmplat, având în vedere faptul că piața totală va fi în jurul a 4.500 de unități din cauza crizei Covid-19. În ceea ce ne privește, am avut rezultate în linie cu așteptările. Simțim că am devenit un brand apreciat mai ales pe segmentul construcțiilor și al vehiculelor municipale, unde suntem lider de piață, și ne concentrăm acum asupra dezvoltării segmentului de autotractoare, F-Max fiind un produs matur, deja cunoscut și testat. Iar rețeaua europeană de service a producătorului s-a extins în 2020.“

La început de 2020 Cefin își propusese o cotă de piață de peste 10%, dar va depăși 12% – iar rezultatele din ultimele luni sunt și mai bune decât media anuală, în noiembrie compania fiind în Top 3 ca vânzări și având 14,48% din piață – ceea ce înseamnă că își poate atinge cel târziu în 2022, așa cum crede CEO-ul său, obiectivul de a fi în Top 3 mărci de camioane vândute în România.

Însă asta nu se poate întâmpla, oricât de bine s-ar poziționa pe segmentele de construcții și vehicule municipale, fără vânzări mai mari de autotractoare pentru internațional, care reprezintă peste 65% din numărul de camioane vândute la noi. Iar aici totul depinde de cât se va extinde acest segment comparativ cu 2020, când s-au vândut circa jumătate din numărul de unități din 2019. „Dacă piața își revine – și eu iau în calcul un scenariu în care volumele din 2021 vor fi între cele din 2019 și cele din 2020, deci se va recupera jumătate din scăderea din 2020 – mizez pe o dublare a cotei noastre, de la 3,0% la 6%.“

Ford Otosan și AVL (cea mai mare companie independentă din lume care se ocupă de dezvoltarea și testarea de trenuri de rulare, de integrarea lor în vehicule și de domenii noi precum ADAS/AD și Data Intelligence) au anunțat că vor derula activități de dezvoltare de camioane cu grad înalt de automatizare care să circule pe autostrăzi.

Această colaborare vine după succesul testului cu un convoi de Ford F-Max, din toamna lui 2019, iar primul pas este sistemul „Autonomous Highway Pilot“ care permite condusul autonom în situații normale de trafic și are la bază tehnologia SAE L4 Highway Pilot, ce va putea fi folosită între hub-uri logistice și va compensa astfel parțial lipsa de șoferi de pe piață.

Pentru dezvoltarea camionului automat va fi nevoie de un efort uriaș, deoarece el trebuie să acopere o mare diversitate de condiții meteo și de trafic și să garanteze siguranța transportului indiferent de ele, la fel cum ar face-o un șofer. Dar pentru început vor fi acoperite scenariile cele mai obișnuite – în următoarele șase luni cei doi parteneri vor deja să realizeze un transport cu adevărat automat între două hub-uri – și treptat se va crește complexitatea lor.

Reprezentanții celor două companii se așteaptă ca implementarea transportului de la un hub la altul cu vehicule automate să scadă costurile de operare cu până la 30% și să contribuie semnificativ la reducerea numărului de accidente în care sunt implicate camioane.

Două Ford F-Max, echipate cu lidar, radar și sistem de camere cu senzori și cu platforme de procesare, pot fi văzute deja pe drumurile din Turcia și Germania, unde se testează aceste tehnologii, și conform AVL ele colectează date de pe traseu care să fie folosite apoi pentru a testa percepția și algoritmii de luare a deciziilor bazați pe inteligența artificială. Iar metodologii inovatoare și sistematice de verificare și validare vor fi utilizate pentru a se garanta maturitatea produsului și siguranța oferită de acesta în trafic.

AVL intenționează să participe la proiect cu expertiza sa îndelungată în dezvoltarea de softuri, prin echipele din Regensburg și Istanbul, în timp de Ford Otosan va veni cu expertiza în dezvoltarea de sisteme de asistență și de condus autonom pentru vehicule comerciale grele.