Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Incepand de joi, 19 martie, Ford suspenda activitatea la principalele sale fabrici de productie din Europa. Este de asteptat ca suspendarea temporara a productiei sa dureze cateva saptamani, in functie de evolutia acestei pandemii, de restrictiile impuse la nivel national, de constrangerile legate de lucrul cu furnizorii, dar si de nevoile de stoc ale dealerilor, se arata intr-un comunicat al producatorului.
Aceasta masura este luata in contextul restrictiilor impuse de guvernele nationale in privinta transportului si contactelor personale, astfel ca vanzarile de masini si componentele sunt afectate la nivelul intregului continent. Pe durata opririi temporare a productiei, angajatii Ford Craiova se vor afla in somaj tehnic si beneficiaza de o indemnizatie de 78% din salariul de baza, precum si de celelalte drepturi prevazute de lege pentru astfel de situatii.
„Desi impactul coronavirusului in fabricile noastre a fost, din fericire unul limitat pana acum, efectele sale asupra angajatilor, dealerilor, furnizorilor si clientilor nostri, precum si asupra societatii europene in ansamblu, sunt fara precedent”, a declarat Stuart Rowley, Presedinte Ford Europa.
„Din cauza impactului dramatic pe care il are aceasta criza il are asupra pietei auto europene si asupra industriei furnizorilor – si tinand cont de de actiunile recente ale tarilor pentru a restrictiona toate calatoriile si contactele personale, in afara de cele esentiale – vom opri temporar productia in principalele noastre fabrici din Europa continentala”.
„In momente dificile ca acesta, trebuie sa ramanem uniti si sa punem oamenii pe primul loc”
„Noi la Ford vom face tot ce putem in saptamanile urmatoare pentru a ajuta la depasirea acestei crize, pentru a reduce raspandirea si pentru a atenua efectele pe cat posibil”, a mai spus Stuart Rowley.

CFR Marfa a demarat un proiect pilot RO-LA pe ruta Craiova-Curtici, pentru care operatorul feroviar primeste subventie de la Ministerului Transporturilor, atrasa din fonduri europene, pentru a putea practica un tarif atractiv de transport. „Dorim sa utilizam cat putem aceasta resursa pe care ne-o pune la dispozitie Comisia Europeana, pentru ca, in conditii de piata libera, atat operatorul rutier, cat si cel feroviar fie interesati sa utilizeze acest mod de transport. Eu detest vremurile in care carausii rutieri erau cvasi-obligati sa foloseasca RO-LA in conditii de competitivitate restransa si extrem de avantajoase pentru operatorii de cale ferata care prestau acest serviciu. Acum voi incerca sa exploatez la maximum aceasta oportunitate, in special pe trasee dedicate, cum este si cel al camioanelor catre fabrica Ford de la Craiova. Nu stiu inca daca reteaua de cale ferata care ajunge la Pitesti ar putea fi folosita in acelasi fel, astfel incat sa raspundem si nevoii de infrastructura de transport de acolo, tranzitoriu pana vom fi gata cu o autostrada completa“, a declarat Lucian Sova.
 

Fonduri europene se folosesc si pentru modernizarea infrastructurii feroviare. A fost modernizat segmentul Bucuresti-Constanta si se lucreaza si pe coridorul IV. Evolutia este mai putin spectaculoasa pentru ca sunt linii cu doua fire, din care pe unul se circula, iar celalalt se modernizeaza. Se avanseaza rezonabila.