Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În urmă cu 30 de ani, camionul LN2 a fost primul autovehicul Mercedes-Benz care a ieșit de pe linia de producție din Ludwigsfelde (Brandenburg), care între timp a devenit a treia cea mai mare fabrică de producție de autoutilitare din lume din cadrul grupului Daimler. Astăzi, aproximativ 200 din modele de serie Sprinter (șasiu, autovehicul cu benă, cap tractor) sunt fabricate zilnic, ajungând la peste 50.000 pe an. Peste 820.000 de autovehicule sub brandul Mercedes-Benz au fost produse până acum la fabrica de la Brandenburg și vândute în întreaga lume.

Camionul cu denumirea LN2 a deschis calea, urmat rapid de prima autoutilitară, T2, care a fost construită în aceeași perioadă, 1991-1996. Modelul T2 a fost urmat de Vario și în cele din urmă Mercedes-Benz Sprinter, ale cărui variante sunt în producție în Brandenburg din 2006. În prezent, în Ludwigsfelde sunt produse a treia generație de Sprinter, cu derivatele sale – capul tractor, cât și varianta bază pentru autorulote. Acestea stau la baza multor tipuri de autovehicule, precum ambulanțe, autorulote sau autoutilitare frigorifice, scrie Mercedes-Benz, într-un comunicat de presă.

Investiții serioase în viitorul fabricii

În urmă cu trei decenii, fabrica din Ludwigsfelde era unul dintre cei mai mari și, prin urmare, cei mai importanți angajatori industriali din regiune. În anii anteriori, Mercedes-Benz Vans a investit foarte mult în viitorul fabricii, în total aproximativ un miliard de euro.

„Fabrica este un pilon al rețelei noastre actuale de producție la nivel mondial. Am stabilit deja de câțiva ani planurile de viitor pentru Ludwigsfelde, având în vedere tendințele autoutilitarelor electrice și conectate. În plus, creștem constant digitalizarea producției. Toate acestea necesită putere inovatoare, expertiză și o abordare profesională – după cum demonstrează impresionant echipa Ludwigsfelde în fiecare zi” dr. Ingo Ettischer, Head of Production Mercedes-Benz Vans.

Producția s-a schimbat considerabil în ultimii treizeci de ani, iar fabrica a fost în mod constant dezvoltată. Astăzi, peste 2.000 de persoane lucrează pentru Mercedes-Benz în Ludwigsfelde, majoritatea la producția ultimei generații a modelului Sprinter.

Datorită eficienței sale și a numeroaselor inovații, Ludwigsfelde este acum unul dintre cele mai moderne locații ale grupului. În ultimii ani, digitalizarea a crescut considerabil în producția de autoutilitare Mercedes-Benz, precum sistemele de transport fără șofer, sau utilizarea cipurilor RFID în procesele logistice.

Daimler vede o stabilizare a afacerii din China, dupa ce statul asiatic a renuntat la restrictiile impuse pentru a tine sub control pandemia de coronavirus (COVID-19), a afirmat Markus Schaefer, membru al Board-ului grupului german, intr-un interviu acordat publicatiei germane Bild am Sonntag, informeaza Reuters.
 
„Numai in China am vandut aproximativ 50.000 vehicule in martie. Asta ne face increzatori”, a declarat Markus Schaefer. China este cea mai mare piata auto din lume. Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, a livrat in primul trimestru aproximativ 477.400 de automobile pe plan global. Anul trecut, clientii din China au achizitionat 694.200 masini Mercedes-Benz, reprezentand 29% din vanzarile totale. De luni, Daimler va relua activitatea la liniile de asamblare din Germania. Fabricile din Sindelfingen si Bremen vor incepe productia vehiculelor E- si S-Class. China este cea mai mare piata pentru modelul Mercedes-Benz S-Class fabricat la Sindelfingen. In mod normal, sute de vehicule ies zilnic de pe linia de asamblare de la Sindelfingen. Saptamana trecuta, producatorul german de automobile si camioane Daimler AG a raportat o un declin de aproape 70% al profitului operational trimestrial, din cauza efectelor negative ale pandemiei, si a avertizat ca fluxul de numerar folosit pentru plata dividendelor va scadea anul acesta.