Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker, una dintre cele mai mari companii din industria logisticii și transporturilor de mărfuri active pe piața din România, a inaugurat oficial al doilea cel mai mare terminal de cross-dock al său în țară. Noua facilitate, amplasată în TRC Park Cluj, în localitatea Jucu, la 15 kilometri de Cluj-Napoca, a fost deschisă într-o ceremonie care a avut loc pe 11 mai 2023.

La eveniment au participat reprezentanți ai autorităților locale, parteneri de afaceri și angajați ai companiei. Ceremonia a fost deschisă de viceprimarul orașului Cluj-Napoca, Gheorghe Șurubaru, iar discursurile au fost susținute de Albin Budinsky, CEO-ul DB Schenker în România, și de Andrei Timofte, CEO-ul companiei Transilvania Construcții, dezvoltatorul terminalului.

Noul terminal de cross-dock ocupă o suprafață totală de 2.330 de metri pătrați și are rolul de a optimiza operațiunile de distribuție ale companiei la nivel național. Acesta se situează pe locul doi în ceea ce privește suprafața de cross-dock operată de DB Schenker în România, imediat după terminalul din Bolintin-Deal, lângă București. De asemenea, este a doua facilitate deținută de companie în județul Cluj, prima fiind un terminal de logistică de 7.000 de metri pătrați situat în același parc industrial.

Terminalul este echipat cu facilități moderne, cum ar fi spații și birouri de clasă A, locuri de parcare pentru camioane, stații de încărcare pentru mașini electrice, sistem de iluminat cu LED-uri, soluții HVAC (sistem de încălzire, ventilare și aer condiționat) și un sistem avansat de securitate CCTV.

Această nouă investiție reprezintă un pas important pentru DB Schenker în dezvoltarea capacităților sale logistice și consolidează prezența sa în piața din România. Prin intermediul noului terminal de cross-dock, compania va putea desfășura operațiuni eficiente de distribuție și transport, contribuind astfel la satisfacerea cerințelor clienților săi și la dezvoltarea sectorului logistic din țară.

„Pe măsură ce portofoliul nostru de clienți din Regiunea Vest se extinde, cresc și eforturile noastre de a asigura agilitate și flexibilitate pentru lanțurile de aprovizionare ale partenerilor noștri din diferite industrii. Acum, cu un terminal regional dedicat operațiunilor de cross-dock, avem o capacitate și mai mare de a răspunde unor nevoi esențiale precum rapiditatea livrărilor, siguranța mărfurilor sau reducerea costurilor. Împreună cu Transilvania Construcții, am proiectat și implementat soluții de înaltă performanță la nivelul securității, sustenabilității, siguranței muncii și nu numai.”,

a precizat Albin Budinsky, CEO, DB Schenker în România.

Pentru facilitarea transportului între UE și UK, din punct de vedere vamal au fost puse la dispoziție două convenții, potrivit Cristinei Ionescu, șef Serviciu Tranzit din cadrul ANV. „Marea Britanie era deja semnatară TIR, de sine stătătoare. Singura deosebire acum e că  biroul de plecare poate fi în România și cel de destinație la ieșirea din UE, urmând ca pe teritoriul UK să fie utilizat un alt set de voleți. Apoi, de la 1 ianuarie 2021, Regatul Unit a devenit parte semnatară a Convenției privind regimul de tranzit comun (CTC), în nume propriu. Prin urmare, poate utiliza regimul de CTC, cu procedura T2 dacă sunt mărfuri unionale și cu T1 pentru mărfuri neunionale.“

După efectuarea formalităților vamale de export, mărfurile pot fi plasate în regim de tranzit comun până la biroul de destinație din UK. „Formalitățile care se aplică azi pentru Turcia sau Serbia se aplică în mod corespunzător și mărfurilor transportate pe relația România – Marea Britanie. Se pot deschide declarații de tranzit T1, T2 până la biroul de destinație din UK, evitându-se astfel timpii de staționare la frontiera externă a UE“, a spus Cristina Ionescu.

De asemenea, în România există și posibilitatea vămuirii anticipate, tip D, dar doar pentru operatorii economici care solicită eliberarea unei autorizații, este răspunsul șefului Serviciu Tranzit al ANV către transportatorii care reclamă faptul că se lovesc de timpi mari de staționare în vamă, în România. „Fiecare oraș, fiecare marfă, înseamnă pentru noi o zi pierdută. În aceste condiții nu se poate face transport express“, subliniază Ștefania Nicoară, director general Sty Trans HD, comparând cu Germania, unde vămuirea unei partide nu depășește două ore. „La vămuirea anticipată, se trimit în prealabil toate documentele și  declarația, se derulează analiza de risc și se continuă procesul de vămuire după ce se face notificarea că mărfurile au fost prezentate în vamă. Există deja câțiva operatori care au solicitat autorizație pentru asta“, răspunde Cristina Ionescu.