Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federatia Europeana a Lucratorilor din Transport (ETF) isi incheie campania „Fair Transport Europe“ cu o manifestatie de amploare in Bruxelles pe data de 27 martie, la care sunt asteptati intre 4.000 si 6.000 de  participanti, inclusiv soferi romani. Pe 22 martie, portul Constanta va gazdui o adunare privind finalul campaniei, iar in saptamana de dinaintea demonstratiei la metroul bucurestean vor fi distribuite fly-ere cu mesaje despre campanie.

Fair Transport Europe, campania initiata de ETF impotriva dumpingului social intra pe ultima suta de metri, cu actiuni nationale organizate de membrii federatiei intre 22 si 27 martie. Totul va culmina cu o manifestatie de amploare in Bruxelles, pe data de 27 martie, unde sunt asteptati intre 4.000 si 6.000 de participanti, potrivit ETF. Demonstratia va incepe in jurul orei  12:00, apoi va continua cu un mars pana in piata Robert Schuman a si se va incheia la 17:30. La fata locului va fi amenajat un camion, de unde se vor tine discursuri, iar atmosfera va fi una festiva, dupa cum mai arata ETF. „Lucratorii europeni in domeniul transporturilor vin la Bruxelles pentru a-si demonstra capacitatea de a se mobiliza intre granitele sectoriale si nationale. Ar trebui sa sarbatorim ceea ce am obtinut prin campania noastra de transport echitabil (Fair transport)“.

Instanta Suprema din Olanda a respins hotararea Curtii de Apel care decisese anterior ca salariile olandeze nu erau aplicabile soferilor maghiari care lucrau in si din Olanda. Acestia aveau contracte si salarii maghiare, dar nu lucrau in Ungaria, ci in sau din Olanda, arata Federatia Europeana a Lucratorilor din Transport in campania „Fair Transport Europe“.
 

Aceasta este o veste buna pentru soferi si intregul sector, dar si o clarificare binevenita a regulilor. Cazul va reveni acum la Curtea de Apel pentru a revizui aceasta lege. In transportul rutier, multe companii utilizeaza soferii est-europeni si chiar filipinezi cu contracte de munca din tari in care nu lucreaza sau nu intra niciodata. Urmare a acestei decizii, este clar ca soferii trebuie sa aiba salariul din tara in care isi desfasoara activitatea.
De asemenea, in cazul intentat de sindicatul olandez FNV companiei Van den Bosch Transport, privind detasarea lucratorilor in transportul rutier international, instanta suprema din Olanda a solicitat Curtii Europene de Justitie „sa interpreteze locul temporar de munca“.
In cazul in care e vorba de detasare, cand soferii lucreaza doar temporar in si din state membre diferite, FNV afirma ca acestia trebuie sa fie platiti cu salarii olandeze, atata timp cat transporta bunuri pe sau dinspre teritoriul olandez. Instanta suprema va cere acum Curtii Europene de Justitie sa se pronunte asupra acestui lucru, se arata pe site-ul www.fairtransporteurope.eu.
Edwin Atema de la FNV – Stichting VNB a comentat: „Suntem multumiti de cele doua hotarari. Consideram ca muncitorii care lucreaza in si din Olanda trebuie sa primeasca salarii olandeze. Aceasta decizie este o veste buna pentru toti soferii de camioane din Europa.“