Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Interesul sellerilor internaționali pentru piața românească este o tendință care s-a transformat în certitudine în 2023, când creșterea semnificativă a e-commerce-ului a fost susținută puternic de vendorii din afara României, care au generat volume cu 20-25% mai mari față de vendorii locali.

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților din străinătate, FAN Courier a decis să investească 4 milioane de euro în primul hub internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, la Arad.

Am luat decizii rapid, am creat o echipă dedicată și am alocat peste 4 milioane de euro pentru acest hub, pe care îl vom dota cu o bandă modernă de sortare cu o capacitate de 8.000-9.000 de colete pe oră, care va fi operațională din februarie-martie”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Obiectiv 2024: Lider pe piața din Republica Moldova

Au fost făcute investiții și pentru a ajuta companiile din România să iasă pe piețele externe, iar prima ieșire a FAN Courier a fost în Republica Moldova, deoarece au avut foarte multe cereri de la clienți în acest sens. Începerea războiului a dus însă la un acord al firmelor de a aștepta pentru a vedea ce se întâmplă pe piață și abia apoi să reintre.

În Moldova, domeniul comerțului online, până la intrarea noastră, era acoperit de retaileri, cu resurse proprii – așa cum era și România la începutul e-commerce-ului. Intrarea noastră pe piață este o soluție care poate ajuta companiile din Moldova să accelereze procesele de dezvoltare și să-și eficientizeze activitatea. De aceea, ne-am asumat de la început și un rol de educare a pieței în sensul de optimizare a activităților și costurilor. La Chișinău facem inclusiv fulfillment. Beneficiind de infrastructura pe care o dezvoltăm și de experiența acumulată pe piața noastră, comercianții din țara vecină se pot concentra exclusiv pe ceea ce reprezintă core-business-ul lor – comerțul online”, a declarat Adrian Mihai, responsabilul proiectului de extindere în Republica Moldova. „În același timp ne-am dus și pe piețele din jurul nostru (Ungaria, Grecia, Bulgaria, Slovacia) și vom continua să ne dezvoltăm și pe zona respectivă, deoarece noi credem în această conexiune cu țările din Europa de Est și Centrală. Firmele românești au o anumită reticența în a ieși pe alte piețe externe, iar noi vrem să-i ajutăm pe această parte”. FAN Courier își propune ca, la finalul lui 2024, să devină liderul pieței de curierat din Republica Moldova, piață pe care a început investițiile în noiembrie 2021, ca parte a strategiei de dezvoltare regionale. Investițiile pentru construirea și dezvoltarea rețelei în Republica Moldova se ridică în primii doi ani la 5 milioane euro, pentru 2024 acestea urmând a fi completate cu 3 milioane euro. FAN Courier Moldova are o echipă de 60 de angajați doar în Chișinău și o flotă de aproape 100 de vehicule cu care acoperă servicii de curierat la nivelul întregii țări. În 2023, afacerile generate de operațiunile în Republica Moldova au ajuns la 1.5 milioane euro, iar pentru 2024 estimările sunt de creștere cu 100%.  

FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, extinde operațiunile în Republica Moldova, ca parte a strategiei de dezvoltare în Europa Centrală și de Est, prin care oferă clienților acces la servicii profesionale de curierat și magazinelor online posibilitatea de a-și extinde piețele de livrare. Lansată la jumătatea lunii noiembrie 2021, rețeaua FAN Moldova a început deja înrolarea primilor clienți și parteneri.

Lansarea FAN Moldova face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a FAN Courier în Europa. Republica Moldova este prima țară din Europa de Est unde ne extindem cu operațiuni proprii, alegând să operăm în mod direct de data aceasta, față de alte țări unde operăm prin parteneri. În Moldova, suntem prima companie românească ce oferă servicii de curierat domestic, astfel că putem vorbi de un nou pionierat, de data aceasta extern, la 23 de ani de la fondarea FAN Courier”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier este prima companie românească de profil care oferă servicii de curierat în Republica Moldova. Liderul pieței locale de curierat a investit până acum 500.000 de euro pentru a crea infrastructura de bază, bugetul total alocat pieței din țara vecină fiind de 3 milioane de euro.

Rețeaua este deja operațională, am trecut de faza de implementare și testare a proceselor și soluțiilor și am demarat înrolarea primilor clienți. Date fiind similitudinile dintre cele două piețe, vom oferi serviciul standard din România <<door- to-door>> urmând ca, anul viitor, să introducem alte două servicii din ce în ce mai solicitate și în România – Collect Point și Lockere. Sunt servicii care oferă clienților posibilitatea de a trimite expediții și în afara programului de lucru al angajaților și de a ridica trimiterile independent de curier.  Dezvoltarea va fi una graduală, începem cu 8 filiale, aproximativ 30 de mașini și 40 de angajați însă, ca și în România, vom lucra cu o structură mixtă – angajați și subcontractori.  Pe măsură ce va crește cererea, vom dezvolta și echipa”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer al FAN Courier. 

Potrivit acestuia, serviciile de curierat FAN vor fi disponibile pe întreg teritoriul Republicii Moldova, iar livrările se vor face în intervalul standard valabil și pe piața locală: 24-48 de ore.

Ne așteptăm ca cererea să se dubleze de la o lună la alta dată fiind noutatea serviciului dar și popularitatea de care se bucură brandul FAN Courier”, a adăugat Cornel Morcov, CCO FAN Courier. 

Activitatea pe piața din Republica Moldova va fi gestionată de către Luigi Vendrami, Director General FAN Courier Moldova, un profesionist cu experiență în industrie, care a condus în ultimii ani operațiunile din România ale unei companii multinaționale de curierat.

FAN Courier estimează că, în contextul exploziei pieței e-commerce, deschiderea operațiunilor din Republica Moldova va susține, pe lângă activitatea de curierat, și dezvoltarea altor business-uri, atât din România cât și din Republica Moldova.

Liderul pieței locale de curierat a depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei venituri și estimează că anul acesta afacerile vor crește cu cel puțin 15%. Nivelul de investiții bugetat pentru 2021 depășește 20 de milioane de euro.