Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker construiește treptat o flotă de vehicule electrice cu pile de combustie (FCEV) alimentate cu hidrogen, în cooperare cu compania de leasing Hylane. Hylane aparține companiei de asigurări DEVK și dezvoltă soluții pe bază de hidrogen în sectorul logistic. Cooperarea dintre cele 2 companii a început în urmă cu aproximativ 2 ani și, potrivit Hylane, vizează un concept de leasing la 360 de grade, precum și dezvoltarea unei combinații de caroserie mobilă – camion – remorcă care să poarte tipul de caroserie mobilă standard de 7.820 mm.

Teste reale  începând cu 2023

Pentru transportul pe distanțe lungi, DB Schenker vede mai multe avantaje în camioanele alimentate cu pile de combustie în comparație cu vehiculele electrice cu baterii: Sarcina utilă maximă este mai mare, autonomia este mai mare, iar procesul de realimentare este comparabil cu cel al vehiculelor diesel.

Compania spune că intenționează să înceapă testele de teren pe câteva rute selecționate cu clienți selectați la începutul anului 2023 și să extindă și să comercializeze sistemul începând cu al treilea trimestru al anului 2023, în funcție de factori precum infrastructura de hidrogen și acceptarea pe piață. Compania își propune să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2040, iar utilizarea hidrogenului verde este un element-cheie.

IVECO și Nikola au inaugurat pe 15 septembrie, în cadrul unui eveniment la care au participat oficiali germani, acționari, clienți și jurnaliști din presa internațională – cu respectarea restricțiilor impuse de Covid-19 în ceea ce privește numărul de persoane – noul lor centru de producție a camioanelor electrice din Ulm (Germania), operațional înainte de finalul anului. Prezentarea oficială a noii fabrici este o dovadă a faptului că parteneriatul dintre producătorul de vehicule grele cu acoperire globală, IVECO, și specialistul american în camioane din Clasa 8 cu emisii zero și în soluții energetice pentru acestea, Nikola, merge înainte.

Noul centru are 50.000 mp, din care 25.000 mp acoperiți, și aici se va face producția integrală a vehiculelor electrice, pentru care se vor folosi componente de la 160 de furnizori. Capacitatea maximă este de 1.000 de unități/an lucrându-se într-un singur schimb, cifră la care se va ajunge treptat în următorii ani.

Fabrica va lucra conform principiilor din programul World Class Manufacturing, cu scopul de a produce zero deșeuri, zero accidente, zero erori și zero stocuri, datorită unor caracteristici cheie precum managementul digital al componentelor, care garantează trasabilitate de 100% și elimină documentele tipărite.

Aici se va produce modelul electric pe baterii (BEV) Nikola Tre, care într-o primă fază, în 2022, va fi livrat numai în SUA. Dar cu ocazia acestui eveniment a fost prezentat și prototipul vehiculului viitor realizat pe aceeași platformă modulară, cel cu pilă de combustie (FCEV), care va intra în producție tot aici până la finalul lui 2023.

De la anunțarea parteneriatului dintre IVECO și Nikola, în septembrie 2019, industria camioanelor s-a confruntat cu numeroase provocări, inclusiv pandemia, și de aceea este cu atât mai important că inaugurarea s-a făcut la timp, conform planurilor inițiale, așa cum a subliniat Gerrit Marx, președinte CNH Industrial pentru Vehicule Comerciale și Speciale și CEO Iveco Group.

Iar Mark Russell, CEO și președinte Nikola, a subliniat faptul că noua platformă, pe care se vor realiza vehicule cu tehnologie Nikola, a fost posibilă datorită experienței IVECO în producția de camioane pentru transport pe distanțe lungi.