Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania care deține camioanele VW Traton se așteaptă ca norma de producție Euro 7 planificată să coste miliarde de euro în plus. „Ne confruntăm cu costuri uriașe, aproximativ un miliard de euro în întregul grup, pentru investiții în tehnologie care sunt eliminate treptat, în timp ce ne confruntăm cu schimbări majore”, a declarat șeful mărcii MAN a Traton, Alexander Vlaskamp, într-un interviu acordat „Welt am Sonntag” („WamS”) „Normele de rafinare propuse sunt definite atât de strict încât avem nevoie de fapt de mai mult combustibil și, cu toate acestea, oxizii de azot sunt ușor reduși”. Vlaskamp a pledat pentru subvenții pentru achiziționarea de camioane noi cu standarde Euro 6 pentru a înlocui vehiculele mai vechi în locul noului standard de emisii.

Industria auto – producătorii de autoturisme și camioane – face un lobby puternic împotriva introducerii noilor standarde UE privind emisiile pentru motoarele cu ardere internă. În special producătorii se așteaptă la costuri suplimentare pentru a se conforma unor reglementări mai stricte – dar, având în vedere tranziția preconizată către o energie electrică cu emisii zero și, eventual, un impuls pentru pilele de combustie, ei consideră că aceste costuri sunt prea mari. Pe de altă parte, Comisia Uniunii Europene afirmă că, printre altele, poluarea ale cărei emisii sunt deja controlate de actualul standard Euro 6 nu a fost abordată în anumite domenii prin procedurile de testare stabilite până în prezent

Nu doar la Bruxelles există dezacorduri, deoarece unele țări vor să blocheze noile reglementări privind emisiile. Există dezacord și în cadrul guvernului german. Ministrul Mediului, Steffi Lemke (Verzii), dorește ca Euro 7 să fie introdus în termen de un an. Partenerul de coaliție al FDP se opune, iar ministrul transporturilor Volker Wissing a vorbit recent despre greșeala de a pune pe jar industria auto și producătorii de vehicule comerciale.

În noiembrie, Comisia Europeană a publicat propuneri de revizuire a valorilor limită ale poluanților, cum ar fi oxizii de azot. O altă noutate a standardului planificat Euro 7 este că poluanți precum particulele trebuie să fie controlați în viitor prin intermediul uzurii anvelopelor și a frânelor. Acest lucru înseamnă că vehiculele electrice și vehiculele pe bază de hidrogen vor intra, de asemenea, sub incidența legii. Statele membre ale UE și Parlamentul European nu au discutat încă acest proiect și nu au convenit asupra unei linii comune. În prezent, normele ar urma să intre în vigoare în 2025, iar pentru camioane și autobuze în 2027.

Ministerul federal al mediului face presiuni pentru ca controversatul standard de emisii Euro 7 să fie adoptat în termen de un an. Ministerul face presiuni pentru adoptarea Euro 7 în timpul actualei legislaturi a Parlamentului European.

Ministerul nu dorește să se alăture criticilor aduse planului de alte state UE, a precizat aceasta. Procedând astfel, ministerul mediului, condus de politicianul ecologist Steffi Lemke, se opune în mod deschis partenerului său de coaliție, FDP.

Ministrul transporturilor, Volker Wissing, a declarat joi, 1 iunie, la o reuniune a miniștrilor transporturilor din UE, că se vede strâns asociat cu alte state critice din UE. Politicianul FDP a subliniat: „Cred că este o greșeală să prezentăm acum reglementările Euro 7 și să provocăm astfel costuri considerabile pentru industria auto și, de asemenea, pentru cei din sectorul vehiculelor comerciale.”

Ministerul Federal al Mediului este responsabil de Euro 7

Ministerul Federal al Mediului este responsabil de acest proiect. Cu toate acestea, în cazul în care guvernul federal nu poate conveni asupra unei linii comune, Germania va trebui probabil să se abțină de la un eventual vot în cercul statelor UE. Având în vedere că și alte state UE și-au anunțat deja opoziția față de proiect, în prezent nu se întrevede o majoritate.

Într-un document de poziție comun, Italia, Franța și 6 state din estul UE și-au exprimat deschis criticile față de Euro 7. Printre altele, se spune că toate noile reglementări privind emisiile de gaze de eșapament, inclusiv noile limite de emisii pentru autoturisme și camionete, ar trebui să fie abandonate.

Se solicită prelungirea termenelor limită

În plus, ar trebui prelungite termenele de la care ar trebui să fie puse în aplicare noile reglementări. Cel puțin în acest punct, criticii și ministerul german al mediului sunt de acord: Lemke a declarat deja în februarie că este deosebit de critică față de termenele de introducere preconizate de Comisia Europeană.

În principiu, însă, ministerul mediului subliniază: „Avem nevoie de Euro 7 ca o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității aerului și ca o contribuție la respectarea limitelor actuale și viitoare ale calității aerului.” Industria auto avertizează asupra unor creșteri semnificative ale prețurilor vehiculelor dacă normele devin realitate.

Vehiculele electrice sunt, de asemenea, afectate

În noiembrie, Comisia Europeană făcuse propuneri de revizuire a limitelor de poluanți, cum ar fi oxizii de azot. Un alt aspect nou al standardului Euro 7 planificat este că, în viitor, poluanți precum particulele vor fi reglementați în funcție de abraziunea și frânarea pneurilor. Acest lucru înseamnă că autovehiculele electrice și vehiculele pe bază de hidrogen vor fi, de asemenea, afectate de norme. Statele UE și Parlamentul European mai trebuie să negocieze asupra proiectului și să convină asupra unei linii comune. În prezent, se preconizează că normele vor intra în vigoare în 2025, iar pentru camioane și autobuze în 2027.