Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Subsidiara VW Traton pentru camioane: Rata de producție Euro 7 va costa 1 miliard de euro

Compania care deține camioanele VW Traton se așteaptă ca norma de producție Euro 7 planificată să coste miliarde de euro în plus. „Ne confruntăm cu costuri uriașe, aproximativ un miliard de euro în întregul grup, pentru investiții în tehnologie care sunt eliminate treptat, în timp ce ne confruntăm cu schimbări majore”, a declarat șeful mărcii MAN a Traton, Alexander Vlaskamp, într-un interviu acordat „Welt am Sonntag” („WamS”) „Normele de rafinare propuse sunt definite atât de strict încât avem nevoie de fapt de mai mult combustibil și, cu toate acestea, oxizii de azot sunt ușor reduși”. Vlaskamp a pledat pentru subvenții pentru achiziționarea de camioane noi cu standarde Euro 6 pentru a înlocui vehiculele mai vechi în locul noului standard de emisii.

Industria auto – producătorii de autoturisme și camioane – face un lobby puternic împotriva introducerii noilor standarde UE privind emisiile pentru motoarele cu ardere internă. În special producătorii se așteaptă la costuri suplimentare pentru a se conforma unor reglementări mai stricte – dar, având în vedere tranziția preconizată către o energie electrică cu emisii zero și, eventual, un impuls pentru pilele de combustie, ei consideră că aceste costuri sunt prea mari. Pe de altă parte, Comisia Uniunii Europene afirmă că, printre altele, poluarea ale cărei emisii sunt deja controlate de actualul standard Euro 6 nu a fost abordată în anumite domenii prin procedurile de testare stabilite până în prezent

Nu doar la Bruxelles există dezacorduri, deoarece unele țări vor să blocheze noile reglementări privind emisiile. Există dezacord și în cadrul guvernului german. Ministrul Mediului, Steffi Lemke (Verzii), dorește ca Euro 7 să fie introdus în termen de un an. Partenerul de coaliție al FDP se opune, iar ministrul transporturilor Volker Wissing a vorbit recent despre greșeala de a pune pe jar industria auto și producătorii de vehicule comerciale.

În noiembrie, Comisia Europeană a publicat propuneri de revizuire a valorilor limită ale poluanților, cum ar fi oxizii de azot. O altă noutate a standardului planificat Euro 7 este că poluanți precum particulele trebuie să fie controlați în viitor prin intermediul uzurii anvelopelor și a frânelor. Acest lucru înseamnă că vehiculele electrice și vehiculele pe bază de hidrogen vor intra, de asemenea, sub incidența legii. Statele membre ale UE și Parlamentul European nu au discutat încă acest proiect și nu au convenit asupra unei linii comune. În prezent, normele ar urma să intre în vigoare în 2025, iar pentru camioane și autobuze în 2027.

Articole similare

Ad