FedEx Express anunță extinderea serviciului său destinat comerțului electronic internațional, cu livrare în zi definită, care acum poate fi accesat în 24 de țări, inclusiv România.
După lansarea inițială pe 10 piețe, în 2021, serviciul FedEx International Connect Plus (FICP) este acum disponibil în alte 14 țări, acoperind și cea mai mare parte a Europei de Est. Pe lângă Danemarca, Finlanda, Grecia, Irlanda, Luxemburg, Norvegia și Elveția, FICP este disponibil în România, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania și Slovenia.
„Suntem mândri și încântați că serviciul FedEx International Connect Plus este acum disponibil în principalele piețe din Europa de Est”, a declarat Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express. ”Astfel, putem asigura livrări rapide, facilitând o mai bună conectare a furnizorilor cu clienții, în beneficiul tuturor. Astfel de inițiative sunt importante pentru că, pe măsură ce cumpără din ce în ce mai mult online, oamenii au nevoie de fiabilitate, flexibilitate, experiențe pozitive de livrare și de serviciile care facilitează toate acestea.”
Conectând mai mult de 99% din PIB-ul global, serviciile precum FICP îi susțin pe comercianții online să-și dezvolte afacerile în Europa și la nivel global. Companiile vor putea astfel să livreze în 1-3 zile produsele comandate online de cumpărătorii din Europa, în 3-4 zile cumpărătorilor din America de Nord, iar celor din regiunea Asia-Pacific și din restul lumii în 3-5 zile. „Vânzările online la nivel global sunt preconizate să depășească 5 trilioane de dolari în 2022 și 7 trilioane de dolari în 2025, creând numeroase oportunități pentru companiile europene. Prin extinderea serviciului FICP în Europa de Est și de Nord, FedEx Express susține dezvoltarea companiilor, conectându-le cu și mai mulți clienți de pe piețele globale și europene.” – Wouter Roels, Senior Vice President Marketing International, FedEx Express Europe.
Pandemia COVID-19 a transformat mediul de afaceri în domeniul retail, generând creșteri ale vânzărilor online, atât la nivel local, cât și transfrontalier. Cercetări realizate în 40 de țări au arătat că, în 2020, 37% dintre cumpărătorii online au achiziționat mai multe produse din afara țării lor, din cauza pandemiei. De asemenea, 28% au declarat că în viitor vor cumpăra mai mult online de la companii din alte țări. Întrebați despre procesul de livrare, nivelul de satisfacție în legătură cu rapiditatea livrării a fost cel mai scăzut. În schimb, 71% dintre consumatori ar alege un retailer online care oferă flexibilitate în ceea ce privește opțiunile de livrare.
Serviciul FICP beneficiază de expertiza FedEx în domeniul transporturilor internaţionale, cu livrare în zi definită, precum şi de expertiza vamală a FedEx și de sistemul de monitorizare a expedierilor. Comercianții online pot, de asemenea, trimite notificări, iar cumpărătorii au flexibilitatea de a schimba ziua și locul livrării prin FedEx Delivery Manager, oferindu-le astfel vizibilitate, mai mult control și accesibilitate pentru comenzile online.
Analiza Tranzit – „Topul pieței de curierat și servicii poștale“ – relevă faptul că DPD România înregistrează una dintre cele mai dinamice creșteri procentuale, de 160%, cu un profit net de 4,74 milioane de euro, în urcare de la 1,82 milioane de euro, după ce în anii trecuți a mers în pierdere, în timp ce FAN Courier, cea mai mare companie privată din piață, contabilizează și cel mai mare profit, în urcare cu 104%, pentru un total de 35,6 milioane de euro.
Strategia celor trei acționari români de la FAN Courier este de a reinvesti însă profitul pentru a putea dezvolta compania. În acest fel, oportunitățile de creștere sunt analizate constant, iar costurile, pe cât posibil, se încearcă a fi ținute sub control. Locul al doilea din punct de vedere al profitabilității este ocupat de compania sibiană GLS General Logistics Systems România, cu 11,6 milioane de euro în urcare cu 35%, de la 8,6 milioane de euro. După pierderi constante în anii precedenți, Poșta Română a reușit să se mențină pe plus și în 2020, cu un profit net de aproape 6,1 milioane de euro, potrivit datelor analizate de Tranzit. Evoluția profitului este însă doar în ușoară creștere față de aceeași perioadă din 2019 și în scădere dacă ne raportăm la datele din 2018, atunci când profitabilitatea companiei de stat depășea 8 milioane de euro.
Însă cea mai mare creștere a profitului, respectiv 267%, a fost înregistrată de Fedex România (fosta TNT România), care a declarat un profit net de 6,2 milioane de euro, de la 1,7 milioane de euro în 2019. La fel de spectaculoasă este și creșterea DPD România, care a trecut de la pierderi la profit, înregistrând o creștere procentuală de 160%, cu un profit net de 4,74 milioane de euro, în urcare de la 1,82 milioane de euro în 2019.
Profitul total al celor mai importante 40 de companii de curierat din România (cod CAEN 5320) însumează 73,7 milioane de euro, 94% din această cifră fiind realizată de primele 10 companii analizate, un plus de 39% față de 2019.
În privința indicatorului pierderilor, din totalul companiilor analizate, doar 11 au raportat minusuri, pentru o valoare totală de aproximativ 11,6 milioane de euro, în scădere față de 2019, atunci când șapte firme de curierat raportau pierderi cumulate de 15,4 milioane de euro.
O analiză detaliată a pieței de curierat veți putea citi în numărul de Septembrie al revistei LOGISTICA.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit