Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In decurs de trei ani, compania aeriana Amazon Prime Air, a ajuns deja la 42 de avioane de marfa, toate angajate de companii la care este si actionar (pana in prezent, minoritar). Insa cresterea din transportul aerian a gigantului comertului electronic pare sa fie doar la inceput, potrivit unui studiu lansat luna aceasta de Chaddick Institute of Metropolitan Development, DePaul University (SUA), citat de Trasporto Europa. Studiul arata ca, pana in 2021, flota ar putea ajunge la 70 de unitati, iar in 7-8 ani pana la 200 de averonave. Cu aceasta cifra, Prime Air va deveni a treia flota de marfa dupa UPS (257 de avioane in prezent) si FedEx (431 de aeronave in prezent), la o distanta mare de a patra, Air Korean (104 aeronave). Acestea nu sunt cifre oficiale, pentru ca Amazon nu a lansat niciun program de expansiune, dar studiul este destul de realist, mai ales ca cercetatorii citeaza un altul, realizat de Morgan Stanley, conform caruia Amazon va ajunge la o suta de avioane in 2025. Aceste cifre ar putea fi obtinute si prin achizitionarea de avioane mai mici decat actualele B767F.
In prezent, compania aeriana Amazon efectueaza o suta de zboruri pe zi, avand in principal conexiuni directe intre doua aeroporturi situate pe acelasi continent (SUA, dar si Europa), spre deosebire de FedEx si UPS care zboara pe destinatii intercontinentale.

FedEx a anuntat la sfarsitul lui ianuarie, in cadrul evenimentului Choose France, o investitie de treizeci de milioane de euro in modernizarea hub-ului din aeroportul Paris-Charles de Gaulle si a altor unitati din Franta. Investitia de 20 de milioane de euro in perioada 2020-2022, in hub, presupune constructia unei noi structuri pentru transporturi grele si echipamente pentru rampa, arata TrasportoEuropa. Celelalte zece milioane de euro sunt destinate constructiei unei noi filiale in zona Toulouse si modernizarii sistemelor de sortare din Lille si Valence. Hub-ul european al FedEx din aeroport a trecut deja printr-un proces de extindere in 2016, zona devenind operationala din mai 2020. „Echipata cu un sistem automatizat de sortare de ultima generatie, structura va reprezenta unul dintre cei mai avansate hub-uri expres din lume". FedEx modernizeaza, de asemenea, flota aeriana, cu o comanda de treizeci de avioane ATR 72-600F, cu posibilitatea de a adauga alte douazeci, si livrarea primului avion anul acesta."

De la intrarea pe piata franceza in urma cu 35 de ani, FedEx a crescut pana la 9.000 de angajati in tara", a declarat Rajesh Subramaniam, presedinte FedEx si director operational. "Am ales sa infiintam in Franta cel mai mare hub din afara Statelor Unite si am continuat sa investim in operatiuni locale. De asemenea, ne-am structurat capacitatea si reteaua nationala pentru a servi clientii care expediaza in Franta si in toata lumea. Noile eforturi ne permit sa modernizam si sa automatizam in continuare birourile noastre, dar si sa oferim un mediu de lucru mai bun colaboratorilor nostri."