Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând de miercuri, 7 august, guvernul regional din Galicia a deschis perioada de depunere a cererilor pentru transportatorii independenți și întreprinderile cu domiciliul în comunitatea autonomă pentru a solicita un ajutor de 40% din prețul de cumpărare al camioanelor, furgonetelor și remorcilor achiziționate în cursul anului 2024. Singura condiție este ca investiția minimă să depășească 40.000 de euro și indiferent de sistemul de propulsie la vehiculului.

În acest fel, guvernul regional contribuie decisiv la întinerirea flotei actuale de transport care prezintă date foarte îngrijorătoare din cauza îmbătrânirii semnificative pe care a suferit-o în ultimii ani, dublându-se în ultimul deceniu. Media națională actuală pentru camioanele rigide este de 14,8 ani, față de numai 5,9 în 2007, iar pentru tractoare este de 8,1 ani, față de numai 4,7 în 2007. În cazul Comunității Autonome Galicia, cifrele sunt ceva mai rele, cu o vârstă medie de 16,5 ani pentru camioanele rigide și de 8,8 ani pentru tractoare.

Prin urmare, FENADISMER continuă să insiste asupra necesității ca Ministerul Transporturilor să includă în Legea bugetului pentru 2025 aprobarea unui Plan de reînnoire la nivel de stat pentru finanțarea achiziționării de vehicule de transport propulsate de orice tehnologie, inclusiv diesel de ultimă generație, pentru a contribui decisiv la îmbunătățirea mediului și la reducerea vechimii flotei de transport actuale. Deoarece ultimul plan de ajutor, care a fost în vigoare până în aprilie anul trecut, nu a obținut rezultatul scontat, deoarece majoritatea cererilor depuse de transportatori vizau casarea vehiculelor, în timp ce linia de ajutor pentru reînnoirea flotei prevedea doar achiziționarea de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen. Prin urmare, a fost mult mai puțin bine primită, fiind absorbită în principal de marile întreprinderi de transport de călători, pentru a fi utilizată în principal pentru transportul urban. De fapt, conform datelor furnizate de Ministerul Transporturilor, din bugetul total al acestei linii, două din trei subvenții au fost destinate achiziționării de autobuze, în ciuda faptului că flota spaniolă de camioane din Spania este de șase ori mai mare.

Direcția Generală a Circulației a început să prelucreze actualul regulament general de circulație, aprobat în 2003, cu scopul de a crește nivelul de siguranță al participanților la trafic și de a consolida mobilitatea sigură și durabilă în zonele urbane.

Acest proiect include mai multe modificări care afectează în mod direct șoferii profesioniști, cum ar fi cele referitoare la limita admisă de alcool în sânge și la utilizarea centurii de siguranță în zonele urbane.

În ceea ce privește consumul de alcool, limita maximă admisă este redusă cu 30% pentru șoferii profesioniști, dar nu și pentru ceilalți șoferi particulari, limita de alcool în sânge trecând de la 0,30 grame pe litru în prezent la 0,20 grame pe litru, sau în aerul expirat de la 0,15 miligrame pe litru în prezent la 0,10 miligrame pe litru.

DGT justifică această reducere printr-o linie determinată de progres în reducerea ratelor maxime permise pentru a ajunge la interzicerea consumului de alcool în timpul conducerii, în conformitate cu cerințele Organizației Mondiale a Sănătății. Deși FENADISMER consideră că această tendință este pozitivă, respinge faptul că această reducere vizează exclusiv conducătorii auto profesioniști, dând impresia greșită că acest grup este cauza accidentelor cauzate de consumul de alcool, în timp ce contrariul este adevărat, deoarece practic toate accidentele cauzate de excesul de alcool sunt cauzate de conducătorii auto privați, pentru care reforma nu propune nicio reducere.

O altă noutate introdusă în proiect este eliminarea excepțiilor actuale de la utilizarea centurii de siguranță în zonele urbane, printre altele, pentru distribuitorii de mărfuri, care sunt acum acoperiți de actualul Regulament general de circulație „atunci când efectuează operațiuni succesive de încărcare și descărcare în locuri situate la mică distanță unele de altele”. Pentru DGT, această excepție este considerată „nejustificată”, propunând să fie menținută exclusiv pentru șoferii și pasagerii vehiculelor din serviciile de urgență, deoarece, în opinia lor, necesitatea de a-și pune sau desface centura de siguranță întârzie furnizarea serviciului de urgență.

FENADISMER respinge eliminarea acestei scutiri deoarece, în practică, aceasta face dificilă îndeplinirea sarcinilor de livrare în zonele urbane, unde vehiculul parcurge doar câțiva metri pentru a livra bunurile clienților finali, cum ar fi în cazul livrării de colete, al livrării la domiciliu a comenzilor de alimente sau al furnizării de butelii de butan. Prin urmare, este absolut disproporționat să se ceară transportatorului să își pună și să își scoată în permanență centura de siguranță pentru a parcurge doar câțiva metri la o viteză foarte mică, unde riscul de rănire din cauza nepurtării centurii de siguranță este inexistent, iar singurul lucru pe care îl va face acest lucru este să impună mii de amenzi fără justificare.

sursa foto: FENADISMER