Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grup Feroviar Român (GFR), parte a GRAMPET Group, a devenit singura companie feroviară parteneră în proiectul „Campus Dual Politehnica București”, inițiat de Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnică București (UNSTPB) și finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul implică o colaborare între 14 parteneri, inclusiv autorități locale, instituții de învățământ și companii, cu scopul de a crea un campus profesional integrat, axat pe formarea tinerilor în domenii relevante pentru piața muncii, în continuă schimbare.

Grupul Feroviar Român va sprijini această inițiativă prin facilitarea accesului studenților la programe de studiu și soluții software performante, necesare pentru dezvoltarea competențelor legate de industria feroviară din România. În acest context, GFR și UNSTPB vor inaugura Laboratorul GFR în cadrul Facultății de Transporturi la data de 24 octombrie. Investiția va contribui la îmbunătățirea resurselor educaționale și a pregătirii studenților în domeniul feroviar.

„Campus Dual Politehnica București” este coordonat de UNSTPB, în parteneriat cu Primăria Sectorului 6 București, Primăria Ciorogârla Ilfov, Consiliul Județean Ilfov; Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” București, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații „Gheorghe Airinei” București, Liceul Tehnologic „Pamfil Șeicaru”, Ciorogârla (Ilfov); Grup Feroviar Român, Compania Națională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica”, Societatea Națională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ, Alstom Transport, Tema Energy, Crystal System și CTE Trailers.

Proiectul vizează atragerea de fonduri europene în valoare de 30 de milioane de euro pentru construirea de spații de învățământ și cercetare, cantină, cămin, hală multimodală pentru ateliere digitale și sport, dar și alte facilități dedicate studenților.

„Parteneriatul cu UNSTPB și Laboratorul GFR sunt cele mai noi inițiative ale GRAMPET Group care demonstrează angajamentul nostru față de viitorul industriei feroviare și, mai important, față de tinerii care își doresc o carieră în transporturi. Suntem hotărâți să stimulăm interesul pentru acest domeniu provocator, iar noul laborator GFR va oferi studenților acces la cunoștințele și instrumentele necesare pentru a reuși pe piața muncii. În același timp, știm că proiectul „Campus Dual Politehnica București” va avea un impact real pozitiv în mediul academic, dar și pentru industria feroviară din țara noastră, și suntem onorați să facem parte din acest program care permite operatorilor calificați să intervină ca formatori în programe de studiu adaptate tendințelor și nevoilor de pe piața muncii.”,

a declarat Gruia Stoica, președinte GRAMPET Group.

TX Logistik AG a înregistrat o cerere semnificativă pentru transporturi internaționale de deșeuri pe calea ferată în cursul anului 2023. Compania de logistică feroviară, deținută în totalitate de Mercitalia Logistics (Gruppo FS Italiane), se așteaptă ca până la finalul anului transporturile să se tripleze și să ajungă până la 850 de trenuri pe an.

TX Logistik a reușit să transfere numeroase transporturi de deșeuri de la rutier la feroviar, în special pe rutele coridorului european nord-sud. Printre altele, compania transportă deșeuri urbane transfrontaliere către centrele de reciclare din mai multe țări europene. Odată cu achiziția recentă a companiei de transport feroviar de marfă Exploris Deutschland Holding, vor exista și noi oportunități și capacități pentru astfel de transporturi, întrucât Exploris se ocupă în principal de transportul feroviar de marfă în sectorul transportului convențional.

Încă de la început, TX Logistik s-a specializat în transportul deșeurilor din diverse industrii în divizia de transport feroviar de marfă. Compania din Troisdorf este certificată ca specialist în gestionarea deșeurilor pentru transportul unor astfel de deșeuri din 2002. Cel mai recent audit, în care TX Logistik a fost certificată ca îndeplinând permanent cerințele de înaltă calitate pentru transportul de deșeuri periculoase și nepericuloase pe calea ferată în Europa, a fost cu succes finalizată în august 2023.

Conform reglementărilor pentru companiile specializate în gestionarea deșeurilor în temeiul Legii privind ciclul închis al substanțelor și gestionarea deșeurilor (Kreislaufwirtschafts- und Abfallgesetz), certificatul necesită dovezi regulate a expertizei personalului, cerințele tehnice pentru transportul adecvat, gestionarea completă a documentelor și a datelor, precum și a legilor și acoperirea asigurărilor. Formarea angajaților și mai departe educația este deosebit de importantă în acest context, deoarece un număr mare de cerințe de mediu și de reglementări de transport trebuie respectate la transportul deșeurilor peste granițe.

Trecerea deșeurilor pe calea ferată aduce beneficii și mediului. Un tren de marfă generează doar aproximativ un sfert din cantitatea de CO₂ de tonă-kilometru decât un camion. Acest lucru are un efect și mai mare cu cât traseul este mai lung și cantitățile transportate mai mari. Prin urmare, transportul feroviar de marfă aduce o contribuție decisivă la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.