SLS Cargo, operatorul de logistică și transport deținut de FAN Courier, a inaugurat primul terminal intermodal pe care îl operează exclusiv în incinta P3 Bucharest A1, unul dintre cele mai complexe parcuri industriale din România. Noua investiție face parte din strategia companiei de dezvoltare pe termen mediu și lung, anunțată în 2020, după ce au intrat în portofoliul FAN Courier.
Investiția realizată de SLS Cargo în parteneriat cu P3 are o valoare de 1,9 milioane de euro, ceea ce îi conferă companiei statutul de operator exclusiv al acestui terminal. Totodată, a crescut semnificativ capacitatea de operare a companiei, care anterior se baza în principal pe terminalul feroviar de la Buftea.
În ultimii trei ani, SLS Cargo a acumulat o suprafață totală închiriată de peste 55.000 mp, devenind al doilea cel mai important chiriaș al parcului industrial P3 Logistic Parks de pe autostrada A1.
„Noul terminal, SLS BUCHAREST INTERMODAL TERMINAL, vine în întâmpinarea nevoii de a identifica soluții pentru numărul mic de terminale feroviare raportat la optimul necesar pentru piața românească. Ne bucurăm că am găsit în P3 Logistic Parks un partener alături de care am putut realiza o investiție extrem de necesară atât pentru dezvoltarea noastră, cât și pentru dezvoltarea transportului de mărfuri în regim intermodal. Folosind noul terminal, SLS Cargo introduce conceptul de «o singură fereastră», deoarece combină serviciile de transport rutier, maritim și aerian cu oricare dintre serviciile de depozitare, distribuție și consultanță vamală aflate, de asemenea, în portofoliul nostru.”,
a precizat Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo.
Transportul intermodal, considerat tot mai mult o opțiune strategică pentru livrarea globală de mărfuri, implică utilizarea succesivă a cel puțin două moduri de transport rutier, feroviar sau naval, fără a se diviza unitatea de transport intermodal la schimbarea acestora.
Compania estimează că până la finalul anului în curs, SLS Bucharest Intermodal Terminal va atinge o capacitate de operare de până la 750 de containere lunar, care va efectua o medie de 4 manevre/container. Lunar, terminalul va fi tranzitat de 15 trenuri cu rute tur-retur pe traseul Constanța Port – SLS Bucharest Intermodal Terminal, beneficiind preponderent de zona marilor parcuri logistice din vestul capitalei.
Principalele mărfuri transportate în containere maritime vor include bunuri de larg consum, materiale de construcții și alte materii prime. Terminalul intermodal nou creat va accelera operațiunile feroviare și procesele de descărcare și livrare către clienți datorită dinamicii ridicate.
„Ne bucurăm de succesul clienților noștri și suntem tot timpul deschiși pentru a le oferi cele mai bune soluții logistice, alături de facilitățile complete ale unui parc logistic modern și de abordarea proactivă a echipei P3 România. Ritmul alert de creștere al SLS Cargo din ultimii ani și alegerea P3 ca partener logistic arată atât importanța domeniului transporturilor pentru celelalte industrii, cât și contextul de creștere pe care parcul logistic P3 Bucharest A1 îl pune la dispoziția chiriașilor. În cei trei ani de colaborare, am crescut împreună și am găsit soluții sustenabile și eficiente din punct de vedere operațional pentru nevoile constante de extindere. În acest context, și datorită ariei de expertiză, SLS Group devine operatorul oficial al terminalului feroviar din cadrul parcului P3.”,
a declarat Cristina Pop, Head of Asset Management P3 Logistic Parks Romania.
SLS Bucharest Intermodal Terminal va fi echipat cu echipamente KALMAR pentru manipularea containerelor și cu flotă de platforme specializate în transportul rutier containerizat. De asemenea, va avea un sistem de operare (TOS – terminal operating system) pentru integrarea și automatizarea proceselor operaționale dintre departamentele interne, colaborarea cu partenerii de afaceri (clienți, transportatori, linii de shipping) și predictibilitatea internă și externă a evenimentelor de terminal.
Sistemul TOS va include module de GATE, RAIL, YARD și BILLING, facilitând optimizarea operațiunilor și proceselor de terminal, comunicarea prin schimb de mesaje EDI. Aceasta va oferi beneficii atât pentru operațiunile interne, cât și pentru clienți, care vor putea obține informații utile, precum generarea de rapoarte prin intermediul acestui sistem.
Sistemul de operare va fi furnizat de „NAVIS”, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de software din domeniul logistic.
O analiză recentă realizată de Upply arată cum a influențat concret încetinirea economiei spaniole în 2022 dezvoltarea transportului de marfă rutier, feroviar, maritim și aerian, consecințele fiind amplificate și de tensiunile din plan internaționale.
PIB-ul spaniol a crescut cu 5,5% în 2022, dar creșterea a încetinit de la un trimestru las altul.
În aceste condiții, cel mai recent sondaj al Ministerului Transporturilor, Mobilității și Dezvoltării Urbane din Spania (MITMA) relevă o scădere a activității globale de transport rutier de 1,3% în 2022, până la 266,7 miliarde de tone-kilometru (tkm). Acest rezultat este obținut în condițiile în care piața internă a scăzut cu 2,5%, dar activitatea internațională a crescut cu 1,2%.
Potrivit Comisiei Naționale pentru Piețe și Concurență (CNMC), organismul de reglementare pentru transportul feroviar de mărfuri și pasageri din Spania, traficul feroviar general pentru cele 10 companii care desfășoară această activitate a ajuns la 23,99 Mt în 2022, în scădere cu 6,2% față de anul precedent. Iar traficul exprimat în tone-kilometru este în ușoară creștere, de 0,9%, până la 10,53 de milioane tkm.
Traficul portuar, unde Spania este un actor important la nivel european, a ajuns la 548 Mt în 2022, în creștere cu 3% față de 2021, potrivit cifrelor publicate de Puertos del Estado, organismul public responsabil pentru porturile comerciale ale Spaniei. Rezultatul este încă ușor sub vârful atins în 2019 (552 Mt), iar deficitul este puțin probabil să fie recuperat în 2023, deoarece cifrele pentru primele șase luni arată o scădere cu 3,8% a traficului. În sfârșit, în ceea ce privește transport aerian, unde Spania nu este printre marii jucători europeni, nivelul din 2022 a crescut foarte ușor, cu 0,2%, față de 2021, și a depășit din nou pragul de un milion de tone, dar rămâne cu 6,5% sub nivelul din 2019. Statisticile pentru primele șase luni din 2023 arată însă o creștere generală de 2,8%, până la 507.543 t, cu 1,6% mai mult decât în 2019.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit