ROCA Industry (ROC1), primul holding românesc de materiale de construcții, deținut de ROCA Investments, intenționează să integreze în portofoliul său compania Electroplast, unul dintre cei mai mari producători de cabluri și lider al pieței de cabluri electrice pentru infrastructura feroviară.
Acționarii urmează să voteze în iunie tranzacția, precum și majorarea capitalului social al companiei cu maximum 150 de milioane de lei și transferul ROCA Industry de pe piața AeRO pe piața principală a Bursei de Valori București, potrivit unui comunicat.
Având în vedere intenția de a-și consolida poziția pe segmentul materialelor de construcții, ROCA Industry plănuiește achiziționarea unei participații de 99,99% din acțiunile Electroplast pentru aproximativ 9 milioane de euro.
Holdingul ROCA Industry a fost înființat în septembrie 2021 și listat în ianuarie 2022 pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), vizând un nou nivel de dezvoltare prin listarea pe piața principală a Bursei. ROCA Industry este un holding industrial deținut de ROCA Investments, care controlează, direct sau indirect, șapte companii – fiecare dintre acestea fiind una de top în sectorul său specific de activitate. Primul și cel mai mare producător național de plasă din fibră de sticlă și singurul producător autohton de armături din fibră de sticlă este BICO Industries, urmat de Sarcom, unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri, Eco Euro Doors – cel mai mare producător român de uși destinate construcțiilor rezidențiale, Dial – producător de produse din fir metalic, precum si producătorii de fibră de sticlă Terra, Europlas și Iranga prin intermediul BICO Industries.
ROCA Investments este brandul fondat de Impetum Group, acționarul majoritar al holdingului ROCA Industry și unicul acționar al Electroplast. De asemenea, Electroplast a fost fondat în 1993 la Bistrița, devenind o companie cu o experiență de peste 30 de ani în fabricarea cablurilor electrice din cupru și aluminiu, lider pe piața de cabluri electrice pentru infrastructura feroviară. În 2019, ROCA Investments a preluat pachetul majoritar de acțiuni al companiei de la Italian Cable Company S.P.A., ulterior devenind unicul acționar al companiei prin intermediul a trei tranzacții.
Electroplast are contracte semnate cu numeroși parteneri semnificativi pe piață, precum Alstom Transport, Orange Romania Communications, VLG RO, Construcții Feroviare Mureș, Siemens Mobility etc. În prezent, 3% din cifra sa de afaceri este generată de exporturi, mizând pe dezvoltarea prezenței pe piețele externe.
„ELECTROPLAST este încă una dintre companiile cu perspective de creștere la nivel regional pe care ne dorim să le integrăm în holdingul ROCA Industry, alături de celelalte șapte companii pe care acesta le deține direct sau indirect. Această intenție face parte din planul de a continua construcția strategică a holdingului nostru industrial, de consolidare și dezvoltare accelerată, prin achiziții de noi companii și crearea unei valori adăugate în jurul acestora, prin sinergii și instrumente comune. Ne propunem astfel trecerea la următorul nivel de dezvoltare, prin supunerea aprobării, în cursul lunii iunie, de către acționari a majorării capitalului holdingului cu până la 150 mil. RON și a transferului pe piața principală a Bursei de Valori București. Intenționăm să devenim un reper pentru industria românească care, printr-o viitoare listare pe piața principală a Bursei, ROCA Industry poate ajunge în poziția de jucător de primă ligă în economie.”,
a declarat Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry.
Metrans, filiala feroviară din Hamburger Hafen și Logistik AG (HHLA), își extinde conexiunea feroviară de înaltă frecvență și serviciile de terminal în Hinterland prin noi investiții în compania croată Adria Rail și în terminalul din Ungaria. Compania transmite un semnal clar de susținere a transportului rutier spre calea ferată mai ecologică.
Metrans a achiziționat, în luna martie a acestui an, o participație de 51% în compania croată Adria Rail, care nu este doar un operator feroviar, ci și o companie de transport feroviar, ceea ce asigură transporturi feroviare din regiunea Adriatică către Europa Centrală și de Sud-Est.
De asemenea, terminalul din orașul sârbesc Indija, în apropiere de capitala Belgrad, aparține tot de Adria Rail. Prin intermediul investiției sale în Adria Rail, Metrans va genera operațiuni în primul său terminal din Serbia, unde va combina diverse opțiuni de transport către și dinspre Europa de Sud-Est.
Pe lângă construcția terminalului hub din Zalaegerszeg, care este deja în curs de desfășurare, un terminal suplimentar va fi construit în orașul maghiar Szeged. Ambele terminale interioare sunt programate să fie operaționale până în 2025. Acest lucru va permite companiei să își extindă rețeaua europeană ajungând la 21 de terminale interioare în hub-uri importante.
„Țările din Europa de Sud-Est se confruntă cu o creștere dinamică, prin urmare sunt necesare noi soluții logistice. Dorim să oferim un transport feroviar ecologic care să conecteze eficient fluxurile de marfă și hub-urile din întreaga Europă. Suntem încântați să le oferim clienților noștri o gamă și mai largă de servicii, multe containere circulând deja pe calea ferată fără emisii de dioxid de carbon.”,
a declarat Peter Kiss, directorul general al grupului Metrans.
Anul trecut, Metrans a transportat 1,4 milioane de TEU prin Europa, potrivit unui comunicat de presă. Compania oferă clienților săi peste 650 de conexiuni feroviare regulate pe săptămână. În ultimul an, Metrans a început operarea a trei macarale suplimentare la Budapesta, Ceska Trebova și Dunajska Streda, ceea ce a îmbunătățit amprenta de carbon în terminalele respective.
În prezent, rețeaua europeană Metrans se întinde de la Marea Nordului și Marea Baltică până la Marea Adriatică și Marea Neagră și este în continuă extindere. Mai mult în 2022, Metrans a stabilit noi conexiuni către Gdańsk, Istanbul și Constanța.
Compania oferă transport neutru din punct de vedere climatic în toate transporturile din Hamburg, Bremerhaven și Koper prin intermediul produsului HHLA Pure. Aproape un milion de containere standard au fost transportate complet fără emisii de dioxid de carbon în cursul anului trecut. Acest lucru reprezintă mai mult de jumătate din întregul volum de transport al Metrans în 2022.
Metrans lucrează de ani de zile pentru a proteja clima, a investit în locomotive electrice moderne, în noi macarale electrice la terminalele interioare și, totodată, utilizează electricitatea ecologică. Astfel, compania susține obiectivul grupului HHLA de a fi neutră din punct de vedere climatic până în 2040. În viitor, HHLA Pure va fi disponibil pentru conexiuni suplimentare.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit