Volvo Trucks a furnizat companiei DB Schenker un autocamion electric HCT de mare tonaj, care va funcționa pe o rută de 150 km între Vantaa și Lempäälä în Finlanda. Greutatea totală a combinației este de 68 de tone.
„DB Schenker dorește să fie un deschizător de drumuri în ceea ce privește soluțiile logistice ecologice. Ne-am angajat să le oferim clienților noștri opțiuni de transport durabile și inovatoare. De asemenea, căutăm să împingem întreaga industrie spre un viitor mai sustenabil. Combinația noastră HCT complet electrică este o investiție în viitor și un pas important în tranziția către vehicule cu emisii zero”, a declarat Harald Knaapinen, șeful Land Cluster Finlanda la DB Schenker.
Din ce în ce mai mulți transportatori încep să investească în soluții de transport electric de mare tonaj. Unul dintre acești transportatori este DB Schenker, care colaborează cu Volvo de mulți ani. Acum, companiile vor lucra într-o cooperare și mai strânsă, deoarece DB Schenker începe să utilizeze un camion Volvo FH de mare tonaj, complet electric. Compania va testa o combinație HCT formată dintr-un autotractor complet electric Volvo FH Electric și două semiremorci pentru a transporta mărfuri ambalate între Vantaa și Lempäälä.
În plus față de această rută principală, care este operată seara și noaptea, combinația va fi utilizată dimineața și ziua pentru logistica de colectare și distribuție între Lempäälä și Hämeenlinna.
Combinația are o lungime de 33 m și va funcționa în trei schimburi, cu pauze între schimburi pentru reîncărcarea bateriilor cu ajutorul unor încărcătoare de mare putere construite la terminalele DB Schenker.
„Vrem să arătăm că soluțiile complet electrice funcționează bine și în aplicații cu greutăți totale mari și o rată de utilizare ridicată. Împreună cu DB Schenker și ceilalți parteneri ai noștri, acumulăm experiență practică a autocamionului electric în operarea HCT“, a declarat Veli Pusa, director de camioane comerciale la Volvo Finlanda. „Industria noastră este supusă unei presiuni substanțiale pentru a trece la soluții de transport cu emisii zero. Credem că electrificarea este un factor crucial în realizarea unui transport rutier fără emisii. Suntem mândri să oferim o gamă de camioane complet electrice cu opțiuni excelente pentru multe aplicații de transport. Trecerea la vehicule electrice pentru logistica de linie în sudul Finlandei, unde camioanele parcurg 120.000 km anual, va îmbunătăți profitabilitatea clienților noștri.” De când Volvo Trucks a început să producă camioane complet electrice în 2019, compania a vândut aproximativ 6.000 de camioane electrice în 42 de țări, inclusiv scrisori de intenție. Obiectivul companiei este ca jumătate din vânzările totale de camioane să fie electrice până în 2030.
Volvo FH Electric a primit distincţia International Truck of the Year 2024 , fiind pentru prima dată în istoria premiului International Truck of the Year – ale cărui rădăcini datează din 1977 – când un camion electric produs în serie câștigă acest premiu. Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice care au trecut testul pieţei, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter.
Membrii juriului IToY au lăudat performanțele, accelerația fără cusur, silențiozitatea, eficienţa grupului motopropulsor, bazat pe două sau trei motoare electrice cu putere continuă de 330, respectiv 490 kW, cuplate cu cutia de viteze I-Shift de ultimă generație. La fel de crucial în scorul câștigător al FH Electric pentru transportul regional de marfă a fost oferta vastă de configurații de axe pentru tractoare și platforme, disponibilitatea a patru versiuni de cabină și portofoliul modular de pachete de baterii – de la două la șase – în funcție de cerințele activităţii de transport.
Președintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a rezumat: „Prin introducerea FH Electric, Volvo Trucks a oferit o gamă electrică pe baterii de ultimă generație, potrivită pentru o gamă largă de operațiuni de transport. Este o dovadă că tranziția energetică capătă forță chiar și în mediul de afaceri dificil de astăzi”.
Roger Alm, președintele Volvo Trucks, a primit prestigiosul premiu cu ocazia Galei pentru inovaţii care a avut loc pe 22 noiembrie în cadrul Solutrans, târgul bienal pentru profesioniștii din domeniul transporturilor rutiere și urbane, desfășurat la Lyon, Franța.
Cu această ocazie, Roger Alm s-a declarat foarte mândru pentru recunoaşterea primită din partea juriului. „Este pentru prima oară în istoria când industria transporturilor alege un camion electric drept Camionul Anului. Volvo FH Electric reprezintă o nouă eră în industrria de camioane, iar câştigarea acestui premiu arată clar că trecerea la un transport cu zero emisii se întâmplă aici şi acum”, a spus Roger Alm.
„Vreau să mulţumesc sincer tuturor celor care au contribuit la acest succes. Este rezultatul muncii de echipă, cu pasiune şi dedicaţie, a colegilor noştri fantastici din cadrul Grupului Volvo, în strânsă colaborare cu clienţii noştri, cu partenerii şi furnizorii noştri, la fel de valoroşi.”
Este pentru a patra oară când Volvo FH câştigă trofeul International Truck of the Year. Volvo FH este unul dintre modelele de suces ale industriei camioanelor, fiind vândut în 1,4 milioane de bucăţi în întreaga lume.
Producţia Volvo FH Electric a început în 2022 în fabrica Volvo din Goteborg din Suedia, iar producţia la Ghent, în Belgia, a început în acest an.
Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter. Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit