Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo FH Electric a primit distincţia International Truck of the Year 2024 din partea unui juriu format din 24 de jurnaliști specializaţi pe vehicule comerciale, reprezentând 24 de reviste importante de camioane din întreaga Europă. Este pentru prima dată în istoria premiului International Truck of the Year – ale cărui rădăcini datează din 1977 – când un camion electric produs în serie câștigă acest premiu. Mai mult, patru din cele cinci vehicule de pe lista scurtă a premiului ITOY din acest an sunt modele electrice pe baterii, cu emisii zero, o dovadă a faptului că tranziția energetică capătă amploare în sectorul transporturilor, chiar dacă în UE nu există încă un ecosistem propice pentru operarea autovehiculelor electrice grele pe baterii.

Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice care au trecut testul pieţei, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter.

Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).

Membrii juriului IToY au lăudat performanțele, accelerația fără cusur, silențiozitatea, eficienţa grupului motopropulsor, bazat pe două sau trei motoare electrice cu putere continuă de 330, respectiv 490 kW, cuplate cu cutia de viteze I-Shift de ultimă generație. La fel de crucial în scorul câștigător al FH Electric pentru transportul regional de marfă a fost oferta vastă de configurații de axe pentru tractoare și platforme, disponibilitatea a patru versiuni de cabină și portofoliul modular de pachete de baterii – de la două la șase – în funcție de cerințele activităţii de transport.

Președintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a rezumat: „Prin introducerea FH Electric, Volvo Trucks a oferit o gamă electrică pe baterii de ultimă generație, potrivită pentru o gamă largă de operațiuni de transport. Este o dovadă că tranziția energetică capătă forță chiar și în mediul de afaceri dificil de astăzi”.

Roger Alm, președintele Volvo Trucks, a primit prestigiosul premiu cu ocazia Galei pentru inovaţii care a avut loc pe 22 noiembrie în cadrul Solutrans, târgul bienal pentru profesioniștii din domeniul transporturilor rutiere și urbane, desfășurat la Lyon, Franța.

Cu această ocazie, Roger Alm s-a declarat foarte mândru pentru recnoaşterea primită din partea juriului. „Este pentru prima oară în istoria când industria transporturilor alege un camion electric drept Camionul Anului. Volvo FH Electric reprezintă o nouă eră în industrria de camioane, iar câştigarea acestui premiu arată clar că trecerea la un transport cu zero emisii se întâmplă aici şi acum”, a spus Roger Alm.

„Vreau să mulţumesc sincer tuturor celor care au contribuit la acest succes. Este rezultatul muncii de echipă, cu pasiune şi dedicaţie, a colegilor noştri fantastici din cadrul Grupului Volvo, în strânsă colaborare cu clienţii noştri, cu partenerii şi furnizorii noştri, la fel de valoroşi.”

Este pentru a patra oară când Volvo FH câştigă trofeul International Truck of the Year. Volvo FH este unul dintre modelele de suces ale industriei camioanelor, fiind vândut în 1,4 milioane de bucăţi în întreaga lume.

Producţia Volvo FH Electric a început în 2022 în fabrica Volvo din Goteborg din Suedia, iar producţia la Ghent, în Belgia, a început în acest an.

Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter. Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).

Volvo Trucks începe producția de serie a camioanelor electrice grele la Gent (Belgia), cea mai mare fabrică a sa, cu o capacitate anuală de circa 45.000 de unități, alături de care mai are trei centre unde se produc camioane electrice în Europa și unul în SUA.

La Gent vor fi asamblate – pe aceeași linie ca vehiculele diesel și pe gaz, într-un sistem care conferă un grad înalt de flexibilitate în gestionarea diferitelor variante – modelele FH, FM și FMX Electric, cu o masă totală de 44 t și adaptate unei game largi de necesități de transport. Iar pachetul de baterii vine de la recent inaugurata uzină de asamblare de baterii din Gent, situată chiar lângă linia de producție.

Prima fabrică Volvo de camioane electrice a fost în Blainville (Franța), unde a început în 2019 producția de modele pentru colectarea deșeurilor și pentru distribuție. Un an mai târziu a început producția de serie a VNR Electric pentru transport regional în New River Valley (SUA). În 2022 a intrat în producția de serie, în premieră mondială pentru un producător de camioane, cea mai grea gamă, la fabrica din Tuve (Suedia).

Până în prezent, Volvo Trucks a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție de cumpărare, pentru aproape 6.000 de camioane electrice, din 42 de țări de pe șase continente. „În urmă cu doar câțiva ani, mulți credeau că electrificarea transportului greu cu camioane este imposibilă. Dar noi am decis de timpuriu că ea este principala noastră cale către emisii zero. Acum, putem oferi o gamă, lider în domeniu, de camioane electrice specializate, aflate în operare peste tot în lume”, reamintește Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Totuși, pentru ca marea trecere la electric să se poată produce, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulare pentru aceia care investesc în noua tehnologie, să dezvolte capacitatea rețelei electrice și să introducă taxe pe CO2, pentru a face transportul sustenabil mai competitiv.”