107 de proiecte în infrastructura de transport din 353 de proiecte depuse au fost selectate de Comisia Europeană pentru a primi sprijin oferite în granturi UE din Fondul pentru Conectarea Europei în domeniul transporturilor (Connecting Europe Facility for Transport – CEF). Fondurile vor avea o valoare de peste 6 miliarde de euro și vor fi utilizate pentru cofinanțarea costurilor totale ale proiectelor.
Peste 80% din finanțarea acestora vor contribui la dezvoltarea unor rețele de căi ferate, căi navigabile interioare și rute maritime mai eficiente, mai ecologice și mai inteligente în cadrul rețelei de transport trans-europeană (TEN-T). Proiectele vor facilita exporturile și importurile între Uniunea Europeană și Ucraina, potrivit unui comunicat de presă.
De asemenea, au fost considerate prioritare pentru finanțare principalele conexiuni feroviare transfrontaliere de-a lungul rețelei TEN-T. Printre acestea se numără, tunelul Brenner Base (care leagă Italia și Austria), Rail Baltica (care leagă cele trei state baltice și Polonia de restul Europei), precum și secțiunea transfrontalieră dintre Germania și Țările de Jos (Emmerich-Oberhausen), printre altele.
Porturile maritime din Irlanda, Grecia, Spania, Letonia, Lituania, Olanda și Polonia vor primi finanțare pentru dezvoltarea alimentării cu energie de la țărm pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră generate de navele ancorate.
Vor beneficia de modernizări infrastructura de-a lungul căilor navigabile transfrontaliere Sena-Scheldt dintre Franța și Belgia pentru a contribui la adaptarea transportului pe căile navigabile interioare. Totodată, vor fi îmbunătățite și porturile interioare de pe Dunăre și din bazinele Rinului, precum Viena și Andernach.
Sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS) va fi instalat pe trenuri și pe liniile de cale ferată în Cehia, Danemarca, Germania, Franța, Austria și Slovacia pentru a crește și mai mult siguranța și conectivitatea transportului feroviar din UE. Pe șosele, mai multe state membre ale UE vor implementa Sisteme și Servicii de Transport Inteligente (ITS), în special ITS cooperativ (C-ITS) pentru un transport mai sigur și mai eficient. Mai multe state membre vor primi sprijin pentru proiectele europene de gestionare a traficului aerian, având ca scop creșterea eficienței transportului aerian.
În cadrul programului CEF Transport sunt disponibile și alte oportunități de finanțare, urmând ca următoarele cereri să fie lansate spre sfârșitul lunii septembrie 2023.
Omnicredit, fintech-ul care oferă soluții de factoring și scontare online, lansează în România, un produs de finanțare a creditului furnizor pentru micile întreprinderi din orice domeniu de activitate care doresc să preia noi comenzi și livrări.
Fintech-ul oferă soluții online de factoring și de scontare a facturilor și marchează o premieră pentru România prin prefinanțarea contractelor într-un proces complet digital. De asemenea, reintroduce în portofoliu unul dintre produsele sale cunoscute, Microcredit Clasic, care permite clienților să acceseze credite de până la 100.000 de lei fără garanții imobiliare. Omnicredit estimează pentru acest an un volum de finanțare de peste 10 milioane de euro pentru cele două produse.
Creditul pentru plata către furnizori este destinat antreprenorilor români care au nevoie de finanțare pentru dezvoltarea afacerilor existente. Ca urmare a problemelor de cash flow și a lipsei de lichidități, aceștia nu pot demara sau onora noi contracte sau comenzi. Soluția vine în ajutorul lor prin prefinanțarea contractelor pentru noi comenzi sau livrări. Procesul de finanțare online durează până la 48 de ore din momentul în care documentele solicitate sunt încărcate pe platformă și pot varia în funcție de suma solicitată, minimum dovada noii comenzi sau a contractului care va fi onorat prin prefinanțare.
„Se resimte o mare nevoie de capital ca urmare a crizei și a proiectelor noi de investiții estimate a fi implementate în 2023, în special in sectorul de construcții și producție. De asemenea, turbulențele recente resimțite la nivelul sistemul bancar din SUA și Europa mă aștept să genereze o reticență a băncilor locale în ceea ce privește finanțarea. Se va crea o agitație care, pe termen mediu, va duce la micșorarea apetitului de risc pe zona bancară. Acești mici antreprenori nu au lichidități pentru a-și plăti furnizorii pe loc, așa cum se întâmplă în multe cazuri, iar noi suntem o soluție viabilă și rapidă pentru ei. Spre deosebire de alte produse de creditare din România, produsul Omnicredit se realizează 100% digital, de la înrolare, până la acțiunile ce urmăresc procesul de analiză și acordare a finanțării.”,
a declarat Elisa Rusu, CEO Omnicredit într-un comunicat.
Omnicredit a realizat o serie de sondaje pe baza de date internă, formată din aproximativ 12.000 de clienți aflați în diferite stagii, pentru a afla care sunt nevoile de finanțare ale micilor antreprenori în perioada actuală și în contextul dat de piață. Studiul a arătat că 40% dintre respondenți au avut nevoie de prefinanțarea contractelor sau a noilor comenzi, iar 50% au specificat nevoia de un microcredit clasic.
„Ne menținem misiunea de a sprijini segmentul de microîntreprinderi, ca parteneri de creștere reciprocă. Facem acest lucru prin interacțiunea constantă cu clienții noștri, interesul pentru nevoile lor și diversificarea ofertei noastre de produse. Lansăm creditul furnizor, dar și microcreditul de până la 100.000 lei fără garanții, ca răspuns la aceste nevoi, iar pentru acest an ne propunem să acordăm un volum de finanțare de minim 10 de milioane euro prin cele două noi produse.”,
a adăugat Elisa Rusu.
Compania deține un capital de finanțare de circa 6 milioane de euro din surse de capitaluri proprii și împrumuturi de la asociați, o linie de finanțare de la un fond de investiții specializat pe debit. Anul trecut, în premieră pentru o platformă digitală de finanțare din România, compania a primit o linie de creditare de la o bancă românească.
„Acest capital de finanțare ne ajută să ne extindem afacerea și să deservim și mai multe microîntreprinderi. În plus, suntem în proces de omologare în cadrul Codului European de Bună Conduită Pentru Furnizarea de Microcredite, astfel că punem accent pe impactul social al beneficiarilor finanțărilor noastre.”,
a completat Elisa Rusu.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit