Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a obținut finanțare pentru proiectul de investiții „E-COLD – Asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing)“, care vizeaza conectarea la rețeaua de energie electrică a navelor la țărm (în regim cold-ironing), indiferent de tipul navei (de croazieră, RO-RO, ferry-boat, multifuncționale, bulk carrier, tanker etc), dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și putere electrică solicitată, astfel: punct de conectare – joasă tensiune și/sau medie tensiune; tensiunea de alimentare – 400 V, 440 V,690 V, 6600 V, 11.000 V; frecvența – 50 Hz, 60 Hz; puterea solicitată – 1 MW, 3MW, 6 MW, 10 MW.
Proiectul a demarat oficial la începutul anului, perioada de implementare fiind de 36 luni. Proiectul are o valoare de 18,8 milioane euro (cu TVA) și este finanțat din fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) în proporție de 71,35%, diferența fiind acoperită de la bugetul de stat.
Vor beneficia de instalarea tehnologiei cold-ironing zece dane, 4 dane din zona Port Constanța Nord și 6 dane din zona Port Constanța Sud, având în vedere numărul de solicitări de conectare/deconectare, precum și perspectivele de dezvoltare a zonei: danele 121 și 123 – pentru nave port-container, danele 120, PL6 – Ro-Ro, dana pasageri, dana 114 – dană pentru vrachiere, danele multifuncționale 119, 44, 35, 36, precul și dana CL – pentru navele tank.
Prin realizarea acestei investiții, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare performantă, pentru toate tipurile de nave existente, în parametri optimi, cu respectarea standardelor și a normativelor tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită.
Principalele beneficii care vor rezulta din realizarea acestui proiect sunt:
Prin finalizarea acestei investiții, se îmbunătățesc considerabil condițiile oferite de Portul Constanța în comparație cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre, ceea ce poate duce la o creștere considerabilă a traficului de mărfuri.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit