Pe 26 mai, Comisia Europeană a anunțat că a aprobat o finanțare de 300 de milioane de euro din partea Italiei pentru a elimina barierele tehnice din calea interoperabilității feroviare. În special, programul include instalarea în materialul rulant a celei mai recente versiuni a sistemului european de gestionare a traficului Ertms, care înlocuiește treptat sistemele naționale. Italia dorește să finalizeze instalarea până în 2036, iar finanțarea va fi utilizată pentru a oferi subvenții directe companiilor feroviare pentru achiziționarea și instalarea echipamentelor relevante. Această măsură este valabilă până la 31 decembrie 2026.
Comisia Europeană explică faptul că a aprobat finanțarea pe baza articolului 93 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene referitor la coordonarea transporturilor și a orientărilor Comisiei din 2008 privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor feroviare. Aceasta a considerat că „schema este necesară pentru a sprijini interoperabilitatea și pentru a promova utilizarea transportului feroviar, care este mai puțin poluant decât transportul rutier și reduce congestionarea traficului rutier, în conformitate cu obiectivele Strategiei UE pentru o mobilitate durabilă și inteligentă și ale „Green Deal” european”. În plus, Comisia Europeană a concluzionat că măsura „este proporțională, întrucât se limitează la minimul necesar și are un impact limitat asupra concurenței și comerțului dintre statele membre”.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit