TH Trucks a încheiat în 2021 contracte cu finanțare PACCAR, „dar avem mult de lucru cu clientul român, să mă accepte în calitate de consultant și să înțeleagă că PACCAR este un finanțator scump, însă care poate oferi leasing operațional extern în euro, asigurare și înmatriculare în județul clientului. Nu e la fel de ieftin ca un leasing financiar sau un credit din România, dar costul de închiriere deductibil 100% nu apare în balanță. În plus, nu presupune TVA, iar livrarea nu se face în România, așa cum și vor mulți clienți de la noi. Și dacă transportatorii fac un calcul corect văd cu cât se îmbunătățesc EBITDA și cu cât scade gradul de îndatorare“, detaliază Adrian Gorcea, COO TH Trucks.
Asta în condițiile în care presiunea asupra finanțatorilor a dus la scăderi semnificative ale dobânzilor oferite de societățile de pe piață, iar tendința va continua.
Un alt motiv – în afară de creșterea medie cu 30% a tuturor diviziilor sale – pentru care 2021 a fost un an foarte important pentru Cefin Trucks este acela că a reînceput activitatea de finanțare a vehiculelor, oferind posibilitatea de plată în rate a celor rulate și dezvoltând un portofoliu de mașini pentru închiriere, care numără în prezent 45 de unități, fiind deocamdată în fază de test. Compania a încheiat acorduri extinse cu toate firmele de leasing auto din România, „deoarece finanțarea vânzărilor are un potențial foarte mare și vrem să repornim această activitate“. De aceea s-a investit mult în 2021 în tehnologia necesară gestionării întregului proces de aprobare a dosarului de leasing, „astfel încât să devenim în 2022 un broker de finanțare foarte eficient și, în loc să caute clienții pe cont propriu o soluție de finanțare, să facem noi asta și să găsim pentru fiecare dintre ei combinația cea mai bună, în funcție de caracteristicile sale. Integrarea de servicii, prin valoarea adăugată pe care o aduce, face vânzarea de vehicule mult mai eficientă și are un mare potențial, fiind, de altfel, strategia pe care ne-am clădit creșterea din ultimii patru ani. Vrem ca în centrul atenției să fie clientul, cu toate nevoile sale, și de aceea avem nevoie de digitalizare, astfel încât procesele să fie mai transparente și mai eficiente pentru angajați, bănci, furnizori și clienți, pentru toți cei care interacționează cu sistemele noastre, și să descoperim mai ușor problemele. Investim mult în digitalizare și în after-sales, pentru a crește gradul de integrare și eficiența în întreținerea flotelor“, detaliază CEO-ul companiei, Stefano Albarosa.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit