Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa un an foarte dificil pentru dealerii de vehicule comerciale din Romania, cu o contractare a pietei de peste 25%, Cefin Trucks propune, de luna trecuta, o solutie care vine ca o manusa pietei interne: Gladiator, o camioneta produsa de Dongfeng si asamblata in Italia din 2009 de Giotti Victoria, un carosier cu traditie din Toscana. Varianta furgon are un volum util de 3,2 m3, iar platforma poate cara pana la 900 kg, avand o greutate maxima autorizata de 1,85 t. In parteneriat cu Repacom si Autogaz, Cefin propune pe piata romaneasca o varianta cu box de aluminiu de 5,4 m3 si o sarcina utila de 700 kg, echipata cu motor pe GPL, pentru un cost de exploatare cat mai mic. Iar costul de achizitie a unei flote de 10 autovehicule se invarte in jurul a 100.000 de euro, ceea ce face „micutul” Gladiator foarte convenabil si eficient in utilizare.

Cefin ofera si finantare in parteneriat cu Garanti Leasing, in timp ce pentru a construi o reteau larga de distributie si service se cauta dealeri de automobile din toata tara.

Daca piata de vehicule comerciale s-a redus considerabil la nivel general, singurul segment care a mers cat de cat bine este cel al vehiculelor „de oras”, cu greutate totala sub 3,5 t. Reorientarea cumparatorilor catre vehicule mai mici, pliate exact pe necesitatile de distributie urbana, a fost fructificata de Cefin Trucks prin initierea unei colaborari cu Giotti Victoria, completandu-si, astfel, portofoliul cu masini usoare produse de Dongfeng, cel mai mare producator chinez de automobile. Modelul asamblat in Toscana a repurtat un mare succes in Anglia, unde a fost desemnat minivanul anului 2011, dar si pe alte piete mature precum Elvetia, Italia sau Franta. Din 2009, de cand a inceput colaborarea dintre Dongfeng si Giotti Victoria, italienii vand in Europa circa 1000 de unitati in fiecare an
Pe piata din Romania minivanul se incadreaza in segmentul utilitarelor usoare, cu masa maxima autorizata mai mica de 2,8 t. Specialistii Cefin Trucks il propun mai ales pentru distributia generala de marfa pe distante scurte si medii. „Este mic, usor, versatil, dar cu o capacitate mare de transport, si dispune de o gama completa de versiuni. Este un produs de import parca special creat pentru nevoile pietei romanesti. Fiind eficient si economic, se adapteaza atat la situatia impusa de criza pe piata, cat si la cerintele pietei locale“, a aratat Diana Dumitran, marketing manager Cefin Romania
Vehiculul este insotit si de o oferta de finantare pe trei ani, cu o dobanda de 4,9%, si, asa cum a tinut Diana Dumitran sa precizeze, Cefin ofera cel mai bun pret in raport cu sarcina transportata. Pretul de lista variaza intre 9.700 si 12.000 de euro plus TVA.
Cefin Trucks estimeaza ca Gladiator ar putea avea o cota de piata de 5% la finalul primului an dupa lansarea in Romania, adica aproximativ 300 de unitati. In acelasi timp se va incepe constructia unei retele de …

Vara a trecut si parca nici nu a fost, la cata treaba au toti cei din industria transporturilor. Comenzi de transport sunt, nimeni nu se poate plange, problema e ca tarifele sunt prea mici comparativ cu cheltuielile, situatie care se mentine de cativa ani, ceea ce are ca efect decapitalizarea multora dintre companii.
Daca pe la inceputul anului semnalam ca sunt multi cei care prefera achizitiile de vehicule rulate cu o varsta mai mica, deci bune inca de lucru, din cauza lipsei ofertelor de finantare pentru piata de transport, acum vedem ca preferinta pentru second-hand-uri este tot mai extinsa, pentru ca firmele nu-si mai permit sa-si cumpere camioane noi.

Nu au trecut decat patru ani de la declansarea crizei si multe firme de transport au inceput sa plateasca politele scumpe ale creditelor numeroase contractate, multe doar ca sa acopere alte credite. Cash-flow-ul e tot mai subtire, astfel ca nu mai exista rezerve pentru achizitii serioase. Astfel, firmele de transport isi reduc tot mai mult parcurile auto, ale caror varste sunt deja trecute de 6-7 ani. Iar daca pana acum ceva vreme camioanele rulate erau considerate mai costisitoare din punct de vedere al costurilor de mentenanta, in prezent sunt singura sansa pentru a tine roata in miscare.
Asa cum am spus in nenumarate randuri, afacerea de transport nu se mai poate tine doar prin luarea de comenzi si trimiterea unui camion la incarcare. Controlul perfect al costurilor fiecarei curse, nu doar al cheltuielilor directe, ci si al costurilor ocazionate de timpii de asteptare la incarcare/descarcare sau acceptarea de dislocari de sute de kilometri, este absolut necesar pentru a-si asigura profitabilitatea. Altfel, obtinerea marjei de profit doar din cererea unor tarife mai ridicate este greu de realizat.
Iar decapitalizarea afecteaza nu numai transportatorii, ci si dealerii de autovehicule, victime ale aceleiasi "boli" care i-a lovit si pe transportatori, aceea de a reduce tarifele aproape de limita de profitabilitate.
Tocmai de aceea, aceasta vara a adus decizii neasteptate ale unora dintre companiile din aceste domenii: unele au ales restructurarea prin cererea insolventei, altele au inceput reorganizarea "pe picioare". Si unele, si celelalte au de invins teama de schimbare a angajatilor, multi dintre ei parasind companiile aflate in reorganizare, unii de teama ca-si vor pierde slujbele, altii ca vor fi platiti mai putin, iar altii pentru ca sunt obligati dintr-odata sa devina mai eficienti. Deoarece sunt si firme care nu au probleme financiare majore, dar doresc aducerea companiei la un nivel ridicat de profitabilitate. Si asta se poate face numai printr-o organizare excelenta, cu o structura in care fiecare are rolul sau, responsabilitatile sale si satisfactiile sale, iar munca se desfasoara dupa procedee clar stabilite.
Din pacate, multi dintre oamenii care s-au remarcat in aceasta industrie a transporturilor nu au o scoala de management si au lucrat intotdeauna intens pentru a acoperi ce era de lucru. Iar cand nu a mai fost de lucru, nu au fost capabili sa caute ei insisi noi cai de a-si face treaba mai bine sau de a genera mai multa profitabilitate pentru companie, ci au fost obisnuiti sa lucreze relaxat, fara sa-i intrebe nimeni de rezultate si fara sa le ceara nimeni socoteala pentru greselile facute. Si, mai ales, fara sa-si incheie ziua de lucru cu un raport catre superior.
Este clar ca fiecare zi de dupa criza din 2008-2009 a adus noi provocari pentru companiile din domeniu, pentru proprietarii, managerii si angajatii care au adus profitabilitate firmelor cat a fost de lucru si au adus pierdere in lunile de confuzie si chiar si dupa aceea, pentru ca nu au avut calitatile de a genera profitabilitate atunci cand conditiile de piata nu mai lasa afacerea sa mearga de la sine.
Multi vor trece prin procese dureroase de maturizare, dar este singura sansa pentru a ramane pe piata pe termen lung. E-adevarat, insa, ca lucrurile nu pot sa aiba loc peste noapte, ci e nevoie de rabdare si mult efort.