Siguranța rutieră a înregistrat progrese pozitive în Finlanda în 2023, numărul deceselor în accidente rutiere scăzând sub 200 pentru al doilea an consecutiv, arată statisticile preliminare publicate de poliția finlandeză.
Cea mai semnificativă scădere a numărului de decese a avut loc în rândul pasagerilor care călătoresc în mașini. Statisticile indică 173 de decese legate de traficul rutier, față de cifra preliminară de 196 în 2022. Se așteaptă ca numărul final pentru 2023 să crească ușor, deoarece statistici mai precise vor fi disponibile mai târziu, în 2024.
O analiză a deceselor în funcție de grupul de utilizatori ai drumurilor arată că cea mai semnificativă creștere este observată în rândul celor care călătoresc în camionete. În perioada ianuarie-noiembrie 2023 s-a înregistrat un număr record de copii cu vârsta sub 15 ani care și-au pierdut viața, cu un singur pieton decedat. În schimb, în 2022 s-au înregistrat opt decese de copii, dintre care doi pietoni, doi bicicliști, doi în autoturisme și doi în alte vehicule.„Toți utilizatorii drumurilor contribuie la realizarea și îmbunătățirea situației de siguranță în trafic: autoritățile care întrețin infrastructura, autoritățile de control al traficului, vehiculele proiectate pentru a fi sigure, utilizarea corectă a echipamentelor de siguranță și protecție etc. Așadar, împreună, vom crea un trafic sigur, vom construi pe această bază și vom face ca anul 2024 să fie și mai sigur decât anul trecut”, a comentat Poliția într-un comunicat.
PHOTO: POLIISI.FI
Volvo Trucks a furnizat companiei DB Schenker un autocamion electric HCT de mare tonaj, care va funcționa pe o rută de 150 km între Vantaa și Lempäälä în Finlanda. Greutatea totală a combinației este de 68 de tone.
„DB Schenker dorește să fie un deschizător de drumuri în ceea ce privește soluțiile logistice ecologice. Ne-am angajat să le oferim clienților noștri opțiuni de transport durabile și inovatoare. De asemenea, căutăm să împingem întreaga industrie spre un viitor mai sustenabil. Combinația noastră HCT complet electrică este o investiție în viitor și un pas important în tranziția către vehicule cu emisii zero”, a declarat Harald Knaapinen, șeful Land Cluster Finlanda la DB Schenker.
Din ce în ce mai mulți transportatori încep să investească în soluții de transport electric de mare tonaj. Unul dintre acești transportatori este DB Schenker, care colaborează cu Volvo de mulți ani. Acum, companiile vor lucra într-o cooperare și mai strânsă, deoarece DB Schenker începe să utilizeze un camion Volvo FH de mare tonaj, complet electric. Compania va testa o combinație HCT formată dintr-un autotractor complet electric Volvo FH Electric și două semiremorci pentru a transporta mărfuri ambalate între Vantaa și Lempäälä.
În plus față de această rută principală, care este operată seara și noaptea, combinația va fi utilizată dimineața și ziua pentru logistica de colectare și distribuție între Lempäälä și Hämeenlinna.
Combinația are o lungime de 33 m și va funcționa în trei schimburi, cu pauze între schimburi pentru reîncărcarea bateriilor cu ajutorul unor încărcătoare de mare putere construite la terminalele DB Schenker.
„Vrem să arătăm că soluțiile complet electrice funcționează bine și în aplicații cu greutăți totale mari și o rată de utilizare ridicată. Împreună cu DB Schenker și ceilalți parteneri ai noștri, acumulăm experiență practică a autocamionului electric în operarea HCT“, a declarat Veli Pusa, director de camioane comerciale la Volvo Finlanda. „Industria noastră este supusă unei presiuni substanțiale pentru a trece la soluții de transport cu emisii zero. Credem că electrificarea este un factor crucial în realizarea unui transport rutier fără emisii. Suntem mândri să oferim o gamă de camioane complet electrice cu opțiuni excelente pentru multe aplicații de transport. Trecerea la vehicule electrice pentru logistica de linie în sudul Finlandei, unde camioanele parcurg 120.000 km anual, va îmbunătăți profitabilitatea clienților noștri.” De când Volvo Trucks a început să producă camioane complet electrice în 2019, compania a vândut aproximativ 6.000 de camioane electrice în 42 de țări, inclusiv scrisori de intenție. Obiectivul companiei este ca jumătate din vânzările totale de camioane să fie electrice până în 2030.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit