Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul flamand aprobă o măsură de ajutor temporar de 14,3 milioane de euro pentru transportul de mărfuri național. Ajutorul este destinat să compenseze costurile de stabilire a unor conexiuni interioare suplimentare către porturile Anvers și Zeebrugge. Contribuie și companiile portuare din Anvers, Zeebrugge și filiala flamandă a Portului Mării Nordului.

Flandra dorește să stimuleze cooperarea între diferitele terminale interioare (BCTN Meerhout, TCT Willebroek, Stukwerkers, Gosselin Deurne și Genk), care, fiecare individual, adesea nu au suficiente volume de marfă pentru a naviga către porturile maritime în mod regulat. Prin urmare, guvernul flamand sprijină așa-numitele „navete de coridor” în care diferite terminale interioare lucrează împreună pentru a consolida containerele pe o „navă de coridor” către porturile maritime.

Prin compensarea unei părți a costurilor, pragul pentru astfel de colaborări este coborât, astfel încât partenerii să fie într-o poziție mai bună pentru a obține o fereastră fixă ​​la terminalele de adâncime. În această filozofie, „nava de coridor” face escale în diferite porturi și, datorită mărimii sale cumulate mari, poate obține mai ușor un „slot” fix la terminalul de adâncime.

O altă opțiune este „naveta hub-ului terminal”. În plus, mai multe terminale mai mici au mărfuri lăsate la un singur hub de terminal care colectează volumele pentru o călătorie către port. Pentru a primi subvenții, este necesară o creștere a frecvenței la cel puțin trei călătorii pe săptămână.

Măsurile de sprijin sunt indicate de ministrul flamand al mobilității, Lydia Peeters (Open VLD). „În următorii 4 ani, vom pune la dispoziție aproape 12,5 milioane de euro pentru Flandra pentru a stimula suplimentar transferul mărfurilor de la transportul rutier la transportul pe coridoare navale interioare și pentru a crește frecvența. Suma rămasă va fi completată în continuare de companiile portuare Port of Antwerp, North Sea Port Flanders și Port of Zeebrugge. Până în 2030, ambiția este de a crește ponderea transporturilor maritime interioare în lanțul logistic la 42%”, spune ministrul.

Mai multe rute de transport pe apă către și dinspre porturile Anvers și Zeebrugge sunt eligibile pentru sprijin. În termeni concreti, aceasta se referă la consorții și noduri terminale situate de-a lungul coridorului Canalului Albert, coridorului sud și central al Țărilor de Jos, coridorul Bruxelles-Scheldt și coridorul Zonei Canalului Gent. Propunerile de proiecte pot fi depuse până la 21 februarie inclusiv.

Mai devreme decât era așteptat, Guvernul Flandrei a publicat legea care permite creșterea greutății totale maxime autorizate a vehiculelor de la 44 la 48 t, sau chiar până la 50 t în unele cazuri, și despre care noi v-am informat în mai multe rânduri, când încă era în stadiul de proiect. Aceasta se aplică de pe 6 decembrie 2021.

Combinațiile eligibile sunt cele cu șase axe distribuite egal (3+3) între tractor și semiremorcă/remorcă, dar mai sunt și alte condiții ce trebuie îndeplinite: toate axele celor două vehicule trebuie să fie echipate cu suspensie pneumatică sau echivalentă și recunoscută ca atare, distanța dintre centrele a două axe plasate una lângă alta să fie de cele puțin 1,3 m, să nu se folosească bară centrală, ambele vehicule să fie echipate cu senzori de greutate care să permită citirea greutății pe axe și a greutății ansamblului, tractorul să fie echipat cu Adaptive Cruise Control, suma maselor sub axele semiremorcii să nu depășească 25 t, masa încărcată a combinației să nu depășească 13.500 + 2.700 x distanța, exprimată în metri, între punctul central al primei axe a vehiculului de remorcare și punctul central al axei spate a vehiculului remorcat, autotractorul, dacă nu cumva este cu emisii zero, să nu fie mai vechi de cinci ani, iar dacă nu are emisii, să nu fie mai vechi de opt ani, și șoferii să păstreze mereu o distanță minimă de 15 m față de alte vehicule cu greutatea de peste 3,5 t.

De la 1 ianuarie 2031, combinațiile de 48/50 t vor fi permise numai dacă autotractorul are emisii zero sau propulsii alternative și este înmatriculat între 31 decembrie 2025 și 31 decembrie 2030.

Combinațiile de 50 t sunt posibile numai dacă autotractorul are propulsie alternativă sau dacă  nu există emisii poluante (în aceste cazuri greutatea în plus a ansamblurilor trebuie determinată la autorizarea lor și va fi înscrisă în documentele oficiale), dacă tractorul are retarder sau dacă semiremorca este ranforsată pentru transport combinat (în ultimele două cazuri este permisă o greutate suplimentară de 500 kg peste cele 48 t).