Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 58% dintre companiile de transport și logistică consideră că 2023 a fost un an dezamăgitor. Sectorul transporturilor se confruntă cu perturbări economice la nivel global, cu impactul continuu al pandemiei COVID-19 și cu tensiunile geopolitice, inclusiv războiul din Ucraina. În primul trimestru al anului trecut, scăderea bruscă a cererii pentru transportul de mărfuri a condus la o scădere cu 39% a veniturilor din exporturi provenite din serviciile de transport. În astfel de perioade turbulente, eficiența operațională devine cheia pentru depășirea dificultăților.

Cele mai bune modalități de a depăși dificultățile

Multe companii  importante de transport din Europa au adoptat Fleethand, o soluție telematică inovatoare de nouă generație pentru un management mai eficient al transporturilor. Cu Fleethand, companiile pot reduce consumul de combustibil al flotei și kilometrii neplanificați, pot automatiza procesele de afaceri, pot crește eficiența și pot reduce costurile de asigurare pentru flotă. Printre companiile care au ales Fleethand se numără şi giganți din industrie precum Girteka Group (cel mai mare furnizor de logistică cu o flotă de peste 9.200 de camioane și 9.800 de remorci), Hegelmann Group, Kawczynski Logistics și multe altele.

Companiile de transport pot economisi bani urmând aceste 10 strategii de reducere a costurilor pe care giganții pieței le folosesc zilnic:

1. Reducerea kilometrilor inutili. În medie, un kilometru inutil generează costuri suplimentare de 1-2 euro pentru compania de transport. Cele mai recente module ale sistemului telematic permit Fleethand să utilizeze inteligența artificială pentru selecția celui mai bun traseu. Statisticile clienților Fleethand arată că firmele și-au redus semnificativ kilometrii inutili, ceea ce a dus la economii de 2%.

2. Planificarea optimă a traseului. Planificarea rutei cu Fleethand permite alegerea rutei optime, perfecționată de managerul de transport și calculată de inteligența artificială pe baza costurilor și taxelor de drum, prin evitarea kilometrilor neplanificați. Această soluție ajută la reducerea costurilor logistice, economisind direct costurile de călătorie. Eliminarea kilometrilor neplanificați economisește 2-6% din totalul kilometrilor flotei.

3. Condus ecologic integrat. Soluția ECO de la Fleethand oferă informații detaliate despre călătorie, care arată consumul de combustibil al fiecărui șofer, stilul de condus și nivelul de siguranță. Analizând comportamentul de condus ECO, sistemul Fleethand poate furniza informațiile de care aveți nevoie pentru a reduce consumul de combustibil și costurile de operare ale flotei. Pe baza experienței Fleethand, acest lucru duce, de obicei, la o economie de combustibil de ~10%.

4. Revizuirea eficienței în gestionarea camioanelor. Procesele Fleethand permit creșterea numărului de camioane gestionate de un manager de transport. Soluțiile ajută la îndreptarea atenției către principalele domenii în care se pierde eficiența. Alte companii experimentează acest lucru în principal atunci când vine vorba despre fluxul greșit de informații schimbate între client, șofer și compania de transport. De asemenea, greșeli în manipularea documentelor etc. Conform clienților Fleethand, utilizarea soluțiilor de management conduce la ~25% procese de afaceri automatizate și eficiență sporită.

5. Creșterea eficienței back-office. Transferul documentelor electronice între manageri și șoferi promovează digitalizarea proceselor companiei, contribuie la dezvoltarea sustenabilității și crește eficiența birourilor. Prin gestionarea eficientă a documentelor, companiile pot evita greșelile legate de documente și pot economisi până la 10% din costuri.

6. Atenție sporită la daunele cauzate de camioane și cererile de despăgubire. Statisticile arată că până la 40% din totalul daunelor nu sunt compensate către companii, în principal din cauza uitării, depunerii greșite, depășirii termenelor etc. Fleethand Solutions reduce numărul de incidente și costurile de asigurare pentru flotă cu 30%.

7. Planificarea eficientă a costurilor de transport. Sistemul inovator Fleethand vă permite să calculați costurile de transport mai rapid și mai eficient. În medie, calculul se face în 1 minut. Puteți vedea imediat cât v-ar costa să transportați încărcătura, să definiți prețul final și să transmiteți o ofertă clientului.

8. Utilizarea instrumentelor electronice de transfer și acceptare. Acest instrument Fleethand permite monitorizarea de la distanță a stării și inventarului vehiculului. Șoferii completează un certificat electronic de transfer și acceptare, furnizează fotografii ale defectelor/daunelor vehiculului și îl semnează pe dispozitivul mobil. Dacă există noi deteriorări sau nereguli, tehnicienii de întreținere ai companiei sunt avertizați cu privire la deficiențe. Sistemul oferă o imagine perfectă a stării tehnice a vehiculului, a defectelor și a luminilor de diagnostic.

9. Urmarea instrucțiunilor pentru opririle de repaus. Sistemul selectează cele mai bune locuri pentru ca șoferul să ia pauze și sugerează cele mai apropiate locuri de parcare, ceea ce economisește timp pentru manageri. În curând va fi posibilă rezervarea parcării online direct din sistemul Fleethand.

10. Alegerea celor mai ieftine opțiuni de realimentare cu combustibil. La o hartă specifică Fleethand HGV, companiile pot adăuga zone de parcare și stații de benzină specifice companiei. Apoi, sistemul are stații de benzină instalate, unde poate fi aleasă cea mai ieftină. Prin implementarea celor mai bune practici, liderii din industrie sunt mai bine poziționați pentru a depăși dificultățile pieței. Pentru companiile care caută un partener de încredere, echipat pentru a naviga în peisajul logistic în timpul adversităților, alegerea cea mai bună este clară – Fleethand. Așadar, dacă sunteți gata să vă accelerați afacerea, procesele de optimizare ale Fleethand vă vor ajuta să vă pregătiți pentru o redresare a sectorului de transport.

Prin implementarea celor mai bune practici, liderii din industrie sunt mai bine poziționați pentru a depăși dificultățile pieței. Pentru companiile care caută un partener de încredere, echipat pentru a naviga în peisajul logistic în timpul adversităților, alegerea cea mai bună este clară – Fleethand. Așadar, dacă sunteți gata să vă accelerați afacerea, procesele de optimizare ale Fleethand vă vor ajuta să vă pregătiți pentru o redresare a sectorului de transport.

Girteka Group, a început să colaboreze cu noul său furnizor de telematică, Fleethand. Această cooperare va potența transformarea digitală în curs de desfășurare a Girteka și va amplifica eforturile acesteia de a dezvolta condiții de lucru îmbunătățite pentru șoferii săi.

În prezent, sistemele telematice sunt integrate în fiecare camion Girteka, furnizând informații relevante și cuprinzând o serie de caracteristici, opțiuni și oportunități pentru șoferi de a comunica fără probleme, de a aborda sarcini de rutină sau de a colecta informații valoroase. Sistemele telematice colectează date de la peste 270 de puncte de integrare din sistemele producătorilor de camioane și remorci. Prin urmare, flexibilitatea joacă un rol crucial în utilizarea eficientă a acestei soluții inovatoare.

De ce telematică?

Prin utilizarea datelor telematice, managerii de transport și șoferii pot lucra mai eficient și pot oferi servicii mai bune clienților. Clienții pot urmări poziția încărcăturii lor, iar managerii pot investiga performanța camionului și a remorcii și pot reacționa la o anumită situație sau contacta șoferul.  Șoferii beneficiază, de asemenea, de flexibilitatea soluției telematice, în special atunci când efectuează plăți pentru taxele de drum, caută direcții și rute sau obțin documentele și informațiile necesare.

„Înlocuirea telematicii este unul dintre pașii pe drumul către digitalizare. Ne așteptăm ca Fleethand să fie un partener de încredere care se poate adapta la schimbări și poate inova rapid. Ne dorim ca noua soluție telematică să fie convenabilă pentru șoferii noștri, cu toate funcționalitățile pe care le-am dezvoltat până acum și, să fie capabilă să navigheze șoferii de-a lungul rutelor noastre generate de inteligența artificială”, descrie Mindaugas Paulauskas, CEO al Girteka Transport, parte a Girteka Group.

Telematica ajută, de asemenea, la urmărirea parametrilor ECO, permițând un condus ecologic, ceea ce permite economisirea combustibilului și reducerea emisiilor de CO2. În plus, sistemul monitorizează parametrii de conducere care influențează siguranța șoferului, a încărcăturii și a celorlalți participanți la traficul rutier. Șoferii pot observa modul în care conduc, pot urmări impactul asupra mediului și pot reacționa în consecință, ceea ce, în ceea ce privește tranziția către decarbonizarea serviciilor de transport, devine din ce în ce mai valoros.

Datele telematice gestionate în mod corespunzător permit, de asemenea, eficientizarea operațională, permițând crearea fără probleme de rapoarte automate și integrarea ulterioară cu alte procese din cadrul companiei. În alinierea cu progresul constant al Girteka Group către digitalizarea operațiunilor sale, dezvoltarea în continuare a instrumentelor digitale inovatoare, în special, permițând șoferilor să valorifice AI Operator (ruta generată de AI), este crucială.

„Vedem o mulțime de oportunități care decurg din cooperarea noastră cu Girteka. Nu numai că vom furniza soluții telematice unei companii de logistică de top; vom putea, de asemenea, să ne adaptăm sistemul la mediul dinamic al transformării digitale din cadrul Girteka. În plus, acest parteneriat deschide posibilitatea de a valorifica potențialul inteligenței artificiale în cadrul sectorului logistic”, a declarat Tomas Sergadejevas, CEO al Fleethand. „Fleethand” este un sistem inovator de urmărire și gestionare a vehiculelor care permite companiilor să supravegheze flotele cu mai multă eficiență și simplitate.

„Fleethand” oferă soluții premium bazate pe inteligență artificială, cum ar fi telematică eficientă, management contemporan și securitate avansată. Aceste soluții le permit clienților să automatizeze operațiunile flotei, să obțină câștiguri de eficiență de până la 30% și să realizeze reduceri substanțiale de costuri. Abordarea profesionistă și responsabilă față de client a făcut din „Fleethand” o companie de top în domeniul managementului transporturilor, cu intenția de a continua să dezvolte sisteme și să reformeze sectorul logistic.

Parteneriatul de trei ani dintre Girteka Group și Fleethand va necesita schimbarea întregului hardware telematic în următoarele 12 luni. Tabletele utilizate de angajații Girteka vor trebui înlocuite. Acest lucru este important deoarece, în timp ce se asigură cea mai bună calitate a serviciilor, factorul cheie este eliminarea riscului de pierdere a datelor sau a costurilor suplimentare de întreținere în momentul tranziției către un nou sistem sau furnizor de software.„Soluțiile telematice sunt utilizate pe scară largă în cadrul companiei noastre: pentru colectarea și diseminarea datelor, optimizare, automatizare, comunicare, conducere ecologică etc. Dorim să adunăm toate datele pe care le colectăm într-un sistem centralizat, pentru confortul colegilor noștri. În același timp, ținem cont de șoferii noștri care utilizează soluția zilnic. Noul dispozitiv nu va fi doar mai flexibil și mai robust, ci și mai ușor de utilizat și mai portabil, ceea ce a fost una dintre principalele preocupări ale șoferilor. Din aceste și multe alte motive, am decis să căutăm un nou furnizor și, după 14 luni de cercetări intensive, întâlniri și teste, Fleethand s-a dovedit a fi furnizorul de telematică potrivit pentru noi”, rezumă Dainius Augutis, managerul Departamentului de asistență pentru funcția de transport din cadrul Girteka Transport.