Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FlixMobility a anunţat că va introduce primele autocare alimentare cu biogaz pe rute internaţionale, începând cu 1 iulie. Este vorba despre un autocar Iveco cu sistem de propulsie pe gaz natural comprimat, care va intra în operare pe ruta Amsterdam-Bruxelles, şi un Scania pe biogaz lichefiat, pe ruta Stockholm-Oslo. Alimentarea cu biogaz ecologic este făcută în parteneriat cu furnizorii de gaze OrangeGas (OG) și Gasum.

„După un an și jumătate dificil, tot mai mulți oameni au început să călătorească din nou. Iar aspectul «green-tech» este foarte important. Ne asigurăm, aşadar, că revenirea călătoriile va fi una sustenabilă, iar biogazul este cu siguranță una dintre cele mai importante tehnologii pentru a obține aceste rezultate astăzi”, a declarat André Schwämmlein, Co-fondator și CEO FlixMobility.

Biogazul regenerabil oferă posibilitatea de a reduce amprenta de CO2 pentru transportul de persoane. Este de așteptat ca disponibilitatea biogazului să crească în Europa, mai ales după ce Uniunea Europeană a decis ca punctele de alimentare să fie disponibile pe rețeaua de drumuri europeană (TEN-T). Pentru a introduce cele două autocare în flota FlixBus, compania a ales rute unde biogazul regenerabil este deja disponibil și a colaborat cu Iveco și Scania pentru reconfigurarea vehiculelor.

atmosfair, ONG-ul partener FlixMobility pentru strategia climatică, este implicat în verificarea originii biogazului și se asigură ca furnizorul de servicii de mobilitate să primească gaz „verde”. Din calculele preliminare, reducerea emisiilor de CO2 va fi de aproximativ 75% comparativ cu autocarele alimentate cu motorină şi utilizate pe aceleaşi rute: Amsterdam-Bruxelles Stockholm-Oslo.

Călătoria cu autocarul reprezintă una dintre cele mai sustenabile alternative de călătorie pe distanțe lungi. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul din București în Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul. Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10,9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57,7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88,6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul.

Autocarele alimentate cu biogaz sunt cea mai recentă completare a flotei sustenabile FlixBus. În 2018, FlixBus a inițiat primul proiect pilot din lume al unui autocar electric pe distanțe lungi, în Germania, Franța și Statele Unite ale Americii. În 2019, compania a anunțat o colaborare cu Freudenberg și planul de a realiza primul autocar alimentat cu hidrogen. În acelaşi timp, un autocar echipat cu panouri solare circulă pe ruta Londra-Dortmund și asigură o reducere de 7% a combustibilului pe această distanță. Nu în ultimul rând, toate trenurile FlixTrain sunt alimentate în proporție de 100% cu energie verde.

FlixMobility pregătește o nouă etapă de extindere la nivel global, după semnarea parteneriatului cu investitorul Canyon Partners. Finanțarea, structurată între un mix de capital propriu și datorii, se ridică la 650 de milioane de dolari. Canyon Partners, un jucător de top în sectorul tech și de mobilitate, transmite astfel un semnal clar de accelerare a strategiei de dezvoltare.

Noua evaluare a FlixMobility ajunge, aşadar, la peste 3 miliarde de dolari, o creștere semnificativă față de ultima rundă de investiții din 2019, având la bază sprijin financiar din partea fondatorilor și investitorilor deja existenți, precum General Atlantic, Permira, TCV, Holtzbrinck Ventures și Silver Lake.

Datorită ajustării rețelei și a investițiilor în tehnologie și automatizare, FlixMobility a trecut cu bine pandemia şi acum se concentrează în special pe creștere, prin extinderea serviciilor pe piețe noi, cât și pe cele deja existente. De asemenea, se mizează pe dezvoltarea serviciilor feroviare în Germania și Suedia.

Investiția va susține obiectivele FlixMobility de a opera cele mai mari rețele de autocare în Statele Unite, Marea Britanie și Portugalia, precum și de a-și întări poziția în Turcia, Franța și Europa de Est. În plus, compania plănuiește deja să se extindă pe noi piețe, după pauza generată de pandemia Covid-19.