Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania românească fondată în 2021, Freshful a atras într-un an 55.000 de clienți din București și Ilfov în urma unei investiții de peste 5 milioane de euro în tehnologii, operațiuni și depozit propriu frigorific.

Primul hipermarket 100% online cu sourcing direct (fără intermediari) din România, Freshful by eMAG a înregistrat o creștere cu aproape 100%, comparativ cu primele șase luni de activitate. De asemenea, a livrat 10 milioane de produse, de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice, în ultimele 12 luni.

Freshful oferă sortimente bogate cu produse de foarte bună calitate care au însumat peste 50% din totalul vânzărilor, alături de cei 550 de furnizori locali și internaționali listați în platformă. Printre preferințele cliențiilor se numără gamele fresh și ultra-fresh ce au rămas neschimbate. Totodată, și interesul pentru o alimentație echilibrată continuă să fie unul puternic.

La mijlocul anului 2022, Freshful a lansat prima inițiativă „From farm to fork” cu sortimente de produse proaspete, de aproximativ 30 de tone de legume cultivate la Băleni, jud. Dâmbovița. Compania își propune ca până la finalul anului să extindă proiectul „Din Grădină” în platforma Freshful.ro și către zona de fructe autohtone „Din Livadă” cu mere, pere și gutui de Voinești.

În prezent, 50% dintre furnizori sunt fermieri și producători locali de alimente. Freshful deține 600 de angajați și o flotă auto de 118 mașini cu temperatură controlată. „În 2021 am propus un model nou de business – fără intermediari, prin care să legăm producătorii direct de clienți și să asigurăm produse mereu proaspete la prețuri bune, competitive, pentru toate nevoile clienților, precum și noi obiceiuri de shopping adaptate consumatorilor, iar zi de zi vedem cum Freshful crește spre maturitate. Pentru asta, toți cei 600 de angajați Freshful își fac zilnic treaba cu grijă, pentru ca fiecare pungă de cumpărături să ajungă completă și cu punctualitate la destinație”,

a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Cea mai recentă analiză economică a asociației germane de transport și logistică BGL, la care au participat 399 de firme de profil, arată că situația economică a operatorilor germani din aceste domenii a fost afectată profund de criza sanitară și în trimestrul al patrulea din 2020 și că, spre deosebire de trimestrul anterior, nu există o tendință ascendentă.

O situație atât de rea nu au mai avut transportatorii germani de ani de zile, conform propriilor lor declarații, iar perioada dificilă nu s-a încheiat, așa cum reiese din aceeași analiză, care arată că media vânzărilor și a profitului operațional a scăzut de la -9,5% la -15,5% comparativ cu trimestrul al treilea din 2020.

12,5% dintre firmele care au participat la sondaj și-au redus flota în trimestrul al patrulea din 2020 comparativ cu al treilea și numai 4% au crescut-o. În plus, 37,5% dintre ele au raportat o scădere a vânzărilor față de trimestrul anterior și 12,5% au înregistrat creșteri. 26,5% dintre cei chestionați își definesc rezultatele ca fiind slabe, iar 20,5% le definesc ca fiind bune. Gradul de utilizare a flotei a scăzut și el cu 28,5%, iar numărul de șoferi angajați este mai mic în cazul a 14,5% dintre firme și mai mare pentru alte 4%.

Analiza mai arată că 37,5% dintre operatorii chestionați se luptă cu costuri de operare crescute în al patrulea trimestru din 2020: 30,5% au cheltuieli mai mari cu personalul, 24% cu exploatarea vehiculelor și 28,5% cu motorina. Și aproape o firmă din șase se confruntă cu un declin în ceea ce privește achitarea facturilor de către clienții lor.