Federatia Nationala din Transporturile Rutiere din Franta (FNTR) a realizat, intre 1 si 15 iulie, un sondaj la care au raspuns 615 operatori si care vizeaza rezultatele lor financiare si nivelul de activitate din al doilea trimestru al anului.
Din acesta a reiesit ca procentul camioanelor inactive in iulie este in medie de 5%, fata de 59% la inceputul starii de izolare, si ca 15% dintre firme inca au masini pe dreapta, la fel ca in iunie.
In iulie 2% dintre soferi erau inca in somaj partial din cauza crizei sanitare, fata de 4% in iunie si 15% in mai. Numai 5% dintre manageri au declarat ca au avut nevoie de mai multi soferi decat in trimestrul al doilea din 2019, iar pentru 70% dintre ei numarul de soferi a fost acelasi de anul trecut. In ceea ce priveste perioada imediat urmatoare, 53% dintre transportatori cred ca vor ramane in urmatoarele trei luni cu acelasi numar de angajati din prezent, dar indicatorul ce masoara rata de angajare pe viitor este sub media sa pe termen lung, cu o panta totusi mai putin pronuntata decat in trimestrul precedent.
Conform unui nou studiu publicat de Comitetul National Rutier din Franta (CNR), flota activa a respondentilor a fost in iunie cu 7,8% mai mare decat in mai 2020 (cu cresteri cuprinse intre 4% pentru unele firme si 11,6% pentru altele), cu 2,3% mai mica decat in iunie 2019 (de la -5,2% la +0,6%), dupa scaderi de 17,6%, 30,0%, respectiv 11,6% in martie, aprilie si mai comparativ cu lunile similare din 2019, si cu 3,8% mai mica decat in februarie 2020.
Numarul soferilor angajati a fost in medie cu 8,4% mai mare decat in mai 2020 (cu cresteri de la 4,3% la 12,5%), cu 1,8% mai mic decat in iunie 2019 (de la -4,8% la +1,3%), dupa scaderile de 17,3%, 30,5%, respectiv 12,8% din martie, aprilie si mai comparativ cu lunile similare din 2019, si cu 1,2% mai mare decat in februarie 2020.
Cu alte cuvinte, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 10% comparativ cu perioada de dinainte de criza, iar numarul de soferi cu 8%, inca exista camioane imobilizate. In aceste conditii, putem vorbi de o crestere aparenta a productivitatii (o cifra de afaceri mai mare obtinuta cu un numar de soferi mai mic si cu o flota si mai mica), ceea ce poate indica revenirea la conditii de lucru mai normale. Dar nu se poate determina daca la final de iunie mai existau costuri suplimentare mari de exploatare.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit